Skip to main content
Tuli Soneralta viesti että "laajakaistasi on käyttövalmis, voit aloittaa asennuksen" jne. Modeemi (Zyxel P600) ei vaan sellaista noteeraa. Siinä palaa pelkät Power ja Ethernet valot. Kaikki piuhat on asianmukaisesti kytketty, otin jatkojohdonkin pois välistä. Ei vaan pelaa.

Ovela muuten tuo Sonera Tietoturva mikä tuli mokkulan mukana (sain kiinteän ja liikkuvan laajakaistan samaan pakettiin). Se ilmoitti toimivansa ilman aktivointikoodia 30 päivää, mutta heti kun asennus oli tehty ja kone uudelleenkäynnistetty, olikin aika jo ummessa.
NaksuAksu kirjoitti:
Tuli Soneralta viesti että "laajakaistasi on käyttövalmis, voit aloittaa asennuksen" jne. Modeemi (Zyxel P600) ei vaan sellaista noteeraa. Siinä palaa pelkät Power ja Ethernet valot. Kaikki piuhat on asianmukaisesti kytketty, otin jatkojohdonkin pois välistä. Ei vaan pelaa.


Jos modeemi on toimiva mutta sen DSL-valo pysyy pimeänä, on yhteys todennäköisesti jostain kohti poikki. Uuden ADSL-liittymän kohdalla kyse on todennäköisesti puuttuvasta tai väärästä kytkennästä verkon puolella.

Nopeiten saat tehtyä liittymästä vikailmoituksen soittamalla 0206 90101 ja viemällä puhelun vianrajausautomaatin kanssa loppuun asti.

NaksuAksu kirjoitti:
Ovela muuten tuo Sonera Tietoturva mikä tuli mokkulan mukana (sain kiinteän ja liikkuvan laajakaistan samaan pakettiin). Se ilmoitti toimivansa ilman aktivointikoodia 30 päivää, mutta heti kun asennus oli tehty ja kone uudelleenkäynnistetty, olikin aika jo ummessa.


Onko kyseisellä tietokoneella ollut aikaisemmin Sonera Tietoturva käytössä? Ainakaan samalla Windows-asennuksella ei 30 päivän kokeiluversion pitäisi olla kahta kertaa mahdollista.
Tapio kirjoitti:
Onko kyseisellä tietokoneella ollut aikaisemmin Sonera Tietoturva käytössä? Ainakaan samalla Windows-asennuksella ei 30 päivän kokeiluversion pitäisi olla kahta kertaa mahdollista.


Sonera Tietoturvaa ei ole ollut. Minulla oli aiemmin DNA nettiturva, joten voisiko tuo johtua siitä? Ohjelmat ainakin muistuttavat kovasti toisiaan.
DNA Nettiturva näyttäisi olevan F-Securen tekemä ohjelma samoin kuin Sonera Tietoturva. DNA:n tietoturvan aiempi asennus voi hyvinkin olla syynä siihen että Sonera Tietoturvan kokeiluversion käyttö onnistu. Varmistan asian.
Tein vikailmoituksen vianrajausautomaatin kautta jokin aika sitten ja pari viikkoa takaperin tuli tekstiviesti jonka mukaan ongelma on mennyt eteenpäin asentajalle. Vielä ei kuitenkaan nettiyhteyttä asunnossani ole. Olisi vaan kiva päästä tutustumaan tuohon Koti-TV:hen kun sellainen tuli samaan pakettiin hankittua.
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi toimituksen tilan. Asiakasnumero löytyy joko Soneran laajakaistaliittymän tai matkapuhelinliittymän laskusta. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456.

Aikaisempaan Sonera Tietoturvan asennusongelmaan liittyen (sikäli kun asia on vielä ajankohtainen): DNA Nettiturvan aiempi asennus tietokonella ei ole este Sonera Tietoturvan 30 päivän kokeiluversion käyttämiselle.
Lisäsin tuon liittymänumeron.
Tein laajakaistasopimuksen 4.10. joten olisi kieltämättä kiva kun alkais pikkuhiljaa toimia, nimenomaan tuon Koti-TV:n takia. Nettiin pääsen muuallakin (ja onhan minulla tuo tikkukin).

Tuo Sonera Tietoturva ei edelleenkään toimi mutta minulla on Avastin virustorjunta ja Sygaten palomuuri joten pärjään niilläkin kyllä.
Tekemäsi vikailmoitus on tullut perille ja sinua on yritetty tavoittaa sekä puhelimitse että liittymän osoitteesta, jotta yhteyttä päästäisin testaamaan asunnosta eli liittymän käyttöpaiksta. Vikailmoitus on nyt suljettu.

Tee liittymästä uusi vikailmoitus joko numeroon 0206 90101 tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, niin yhteyden korjaus aloitetaan uudelleen. Asentajan pitää aikaisemman vikailmoituksen perusteella päästä asuntoon tarkistamaan tulevan puhelinkaapelin kytkennät.
Mihin on mahtanut soittaa, itselleni ei ole tullut viime aikoina puheluita muilta kuin perheenjäseniltä?
Liittymän tiedoissa ainakin numeroni näkyy olevan oikein. Jos joku on kämpälläni käynyt niin on todennäköisesti käynyt silloin kun itse olen ollut kurssilla.
Joka tapauksessa, kokeillaan uudemman kerran.
NaksuAksu kirjoitti:
Mihin on mahtanut soittaa, itselleni ei ole tullut viime aikoina puheluita muilta kuin perheenjäseniltä?


Liittymän vikailmoituksessa oli puhelinnumero, jonka kolme viimeistä numeroa ovat 058.

Ei muuta kuin uusi vikailmoitus ellei asia ole vielä ratkennut.

Vastaa