Skip to main content
REKLAMAATIO: Kiinteän (FiberOptics) laajakaistan Internet yhteys putosi taasen pois päältä tänään 12.12.2013 noin klo 12, ja on edelleen toimimaton täällä Itä-Helsinki/Puotila suunnalla osoitteessa Vanhanlinnantie 3, 00900 Helsinki. Ihan samoin kuin tiistaina oli pois 10 tuntia. Nyt on ollut jo 8 ja puoli tuntia poissa. TV-puoli silti toimii. Joka päivä on Sonera Internet yhteys pätkinyt sunnuntai illasta lähtien. Tämä on todella turhauttavaa. On pätkinyt silloin tällöin myös aikaisemmin.

INTENO modemin Status ja Internet valot ovat punaiset, kuten joka kerta tällä viikolla, ja aikaisemissa päktimis häiriöissä. Ethernet valo vilkkuu vihreänä, samoin Wireless valo blinkauttelee vihreänä, ja Broadband ja TV merkkivalot ovat vihreänä.

Soneran häiriökartalla (jonka näen DNA'n mokkulan avulla) ei näy mitään häiriötä alueella.
Soneran Vikapalveluun ei päässyt koko päivänä puhelimella. Soneran nettisivun vikailmoitus proseduuri on ihan typerä, "ensin se testaa netin", no eihän vikailmoitusta voi soneran laajakaistaliittymän kautta tehdä kun se ei kertakaikkiaan toimi. Mutta kun yritää DNA'n Mokkulan kautta niin Soneran nettitesti tietysti väitää ettei mitään vikaa. Ihan syvältä koko Soneran palvelu.
Helpsoniin ei myöskään saa yhteyttä, kaikki asiantuntijat ovat aina varattuna, väitetään. Kenties ketään ei ole edes paikalla.

Haluan purkaa tämän kahden vuoden sopimuksen koska se ei täytä toimittajan puolelta sopimusehtoja. Toimimaton nettiyhteys haittaa pahasti kaikkia työ- ja vapaa-ajan aktiviteetteja.
Hei Kassu,

Olitkin jo ollut vikapalveluumme yhteydessä ja liittymällesi oli vikailmoitusta tehty. Toivotaan että ongelma saadaan kuntoon mahdollisimman pian.
Kuituoptiikka laajakaistan Internet yhteys oli poikki yhtä kyytiä 30 tuntia. Sitten kun se tuli kuntoon noin klo 18 aikaan perjantai iltana 13.12. TV-viihde puoli rupesi pätkimään ja on pätkinyt nyt jo yli viikon ajan.
Vikailmoitus on tehty siitä tiistaina 17.12. Sonera sanoo tänään että tutkii asiaa.

Taidan kohta äänestää jaloilla ja muutan kaikki mobiiliyhteys sopimukseni toiseen verkkoon, vaikka se nyt eit tähän asiaan liity, mutta niissä nimittäin tekstiviestit kulkevat milloin sattuu. Päivänkin viiveitä on ollut.
Hei Kassu,

Liittymäsi ongelma on edelleen selvityksessä ja yhteyteen oli tehty säätötoimenpiteitä eilen.

Oletko ehtinyt eilen illalla tai tänään testailemaan? Vieläkö ongelmaa esiintyy? Onko muuttunut huonompaan tai parempaan suuntaan?
Digiboxi oli päällä yli yön. TV-viihde toimi tänään lauantai aamulla noin klo 8:30 vähän aikaa kun katsoin TV:tä noin 10 minuuttia. Kävin kaupassa, tulin kotiin, klo 9.40 kytkin kaksi tietokonetta verkkoon, tein download nopeustestin, keskiarvo 55 MB, upload 11,5 MB. (Digiboxi päällä)
Panin TVn päälle, TV-viihde pätkii taas, ei siis mitään parannusta. Näyttää ettei kaistaleveys riitä TV-Viihde signaalille. ( Mutta esim Yle Areenan Uutiset yms toimivat hyvin tietokoneella, kuva ja ääni on OK )

Eilen aamulla TV-viihde toimi myös, mutta kun kytkin kauko-ohjaimesta Digiboxin pois päältä (punainen merkkivalo päällä) ja sitten taas hetken päästä päälle. TV-viihde kanavan kuva ja ääni alkoi pätkimään.

Normaali kaapelin ((coaxial kaapeli seinäpistokkeesta) kautta sen sijaan TV toimii moitteetta.
Hei Kassu,

Mikäs tilanne tällä hetkellä on Viihteen kanssa? Vieläkö ongelma jatkuu vai toimiiko nyt kunnolla?

Mikäli ongelma jatkuu kuitenkin edelleen, niin vastaathan sinulle lähetettyyn tekstiviestiin sen mukana tulleiden ohjeiden mukaan.
Jouluaattona Viihde pätki, digiboksista virrat pois puoleksi minuutiksi, ja päälle, palautui taas normaaliksi muutamaksi tunniksi, sitten taas mosaiikki alkoi ja kuva ja ääni pätki, kunnes uusin digiboksin resetoinnin. Joulupäivänä ja Tapaninpäivänä näytti toimivan ja jätin digiboxin päälle, mutta kun perjantaina 27.12. panin TV'n päälle klo 15:40 oli koko TV:n ruutu pelkkää mosaiikkia, ei ääntä ei edes pätkivää kuvaa. Resetoin digiboksin ottamalla siitä virtajohdon irti, digiboksin käynnistyksen jälkeen toimi taas noin 4 tuntia, sitten pätkiminen alkoi taas. Uusi resetointi, toimi noin 3 tuntia, sitten taas mosaiikkeja kuvassa, ja ääni ja kuva pätki. Uusi resetointi ja sitä rataa. Lauantai 28.12. samaa rataa, viihde pätkii, digiboksin resetointi auttaa joksikin aikaa, sitten taas alkaa pätkimään.
Eikö olisi syytä lähettää uusi digiboksi??

t
kassu
Hei kassu

Olitkin vastannut jo saamaasi tekstiviestiin. Sinulle on lähetetty uusi digiboksi ongelman korjaamiseksi. Ilmoitathan mikäli ongelmasi kuitenkin vielä jatkuu.
No hyvä juttu että lähetitte uuden digiboksin. Kokeillaan sillä josko toimisi paremmin, kunhan se saapuu.

Mutta kysymys minulla on vielä: Miksi tuon Inteno Laajakaista modeemin Status ja Internet merkkivalot
menevät punaiseksi muutaman kerran päivässä, niin kuin nytkin paraikaa ovat punaisena, vaikka laajakaista yhteys näyttäisi toimivan, Latausnopeus noin 58 Mbit/s ja lähetysnopeus noin 11,6 Mbit/s.
Myös TV-kuva meni mosaiikiksi samaan aikaan taas nyt aamulla noin klo 8:40 ja on edelleen, en resetoinut digiboksia vaan vikatila on paraikaa päällä.

Terveisin, Kassu
Hei kassu

Jos valot muuttuvat punaisiksi, viittaa se yhteyden katkeamiseen. En osaa sanoa miksi yhteys/viihde silti "toimii" tästä huolimatta. Linjassa tämä katkeaminen ei ole nyt näkynyt. Lisäsin antamasi lisätiedot tietoihisi ylös mikäli ongelmaa tarvitsee vielä digiboksin vaihdonkin jälkeen lisää vielä selvitellä. Ovat sitten täällä valmiina ylhäällä!

Vastaa