Skip to main content

Kiinteä laajakaistaliittymä ei aukea

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

minulle tuli eilen 3.6. viesti, että laajakaistaliittymäni on kytketty ja tänä aamuna vielä varmistus Soneralta että liittymä on käyttövalmis. Soneralta liittymän mukana tullut ZyXel P-660HN-T1A v2 toimii, mutta dsl valo ei syty eikä Internet-toimi. Olen asentanut modeemin monta kertaa uudestaan, mutta joka kerta sama juttu. Oletan näni että liittymäni ei ole jostain syystä auennut vaikka asiasta on tullut kytkentä ja varmistus viestit minulle. Liitttymänumeroni on 333-903229.

Voisikohan liittymän saada kuntoon??

3 kommenttia

  • June 4, 2013
Hei NikoLaa

Liittymäsi on kyllä käyty kytkemässä. Tietenkin on aina mahdollista, että kytkennässä on tapahtunut jokin virhe. Modeemista ei voi suoraan päätellä, onko se ehjä vai rikkinäinen. Pystytkö testaamaan modeemia jossain muualla, missä on toimiva ADSL-yhteys tai voitko testata jotain toista modeemia sinun yhteydessäsi? Oletko kokeillut kaikki huoneiston puhelinpistokkeet läpi?

  • June 4, 2013
En pysty testaamaan missään muualla modeemiani ja olen kokeillut kaikki pistokkeet läpi, eikä anna yhteyttä mistään. Mitähän asialle pystyisi tekemään?

  • June 4, 2013
Hei NikoLaa

Modeemi olisi hyvä testata ennen kuin lähetämme asentajan tarkistamaan kytkennät. Tämä nopeuttaisi ja helpottaisi asian tutkimista. Myös turhan käynninmaksun riski kasvaa, jos modeemia ei testata. Uusikin modeemi voi olla rikki. Tietenkin se on melko epätodennäköistä.

Jos olet varma että modeemi on ehjä, ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Lähetämme asentajan tutkimaan ongelmaa.