Skip to main content
KinoTV:n lähetys pätkii useamman kerran tunnissa (2-3 kertaa). Katkokset ovat muutaman sekunnin mittaisia ja digiboksi ilmoittaa tällöin kanavalla ei ohjelmaa tai se on salattu.

Tätä ongelmaa on ainakin ollut nyt reilun viikon. Muistaakseni on ollut jo joskus viime vuoden puolella.
Saattoi täälläkin olla jo asiasta ilmoittelua.

Muut maksukanavat näkyvät ok (canal+:t ja discoveryt). Samoin ilmaiskanavat

Lappeenranta on paikka.

Edit. Olihan tästä jo tuolla keskustelua
On tainnut KinoTv pätkiä mulla koko ajan, onneksi boksini ei mene tosta hämilleen. Kuva pysähtyy vain pariksi sekunniksi. Ei siis minullakaan muilla kanavilla.
Tiedossamme ei ole tällä hetkellä yleistä Kino TV -kanavassa havaittua häiriötä. Jos kanavan toiminnassa on kuitenkin ilmennyt pätkimistä, asiasta kannattaa olla yhteydessä vikailmoitusnumeroomme 0206 90101 (pvm/mpm), jotta ongelma pystytään selvittämään.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Lisätään tähän ketjuun päivittynyttä tietoa asiasta.

KinoTV -kanavalla on havaittu häiriötä, jossa kuva voi katkeilla useamman kerran tunnin aikana. Asia on tällä hetkellä selvityksessämme.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Niin, ei vikaa ole ollut kuin yli vuoden ainakin... No sentään nyt tajusivat...
Onkohan mitään ajatusta siitä missä vaiheessa vian korjaaminen mahtaisi olla... Näyttäisi asia olleen "jo" teidänkin tiedossa ainakin tuon pari viikkoa mitä viimeisetä viestistä täällä voisi päätellä...


Nyt taas alkaa olemaan katsottavaa ohjelmaa kanavalla, eli Galactica, niin alkaisi olemaan erittäin ajankohtainen.... Mutta jos kerran vikakin oli ainakin omalla kohdalla ollut jo näinkin pitkään ja vasta kaksi viikkoa sitten Sonera myöntää vian olemassa olon, niin kuinkahan kauan vian korjaaminen kestää??? En halua edes veikata.

Eli, onko mitään tietoa "asiantuntijoilla"?
?
Ongelmaan ei vielä ole saatu selvyyttä. Ilmoittelemme tässä ketjussa kun jotain lisätietoja asiasta saamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Ongelmaan ei vielä ole saatu selvyyttä. Ilmoittelemme tässä ketjussa kun jotain lisätietoja asiasta saamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Muistelinkin että täällä oli jo kuukausia sitten valitettu pätkivästä palvelusta; Tuolloin katsoin että eipä tullut yllätyksenä että Soneran tuottama palvelu pätkii. Nyt on ko. kanava itselläkin hetkeksi maksettuna, ja niinhän tuo näkyy täälläkin pätkivän.

Ongelma on kuitenkin ollut tiedossanne ja "korjauksessa" jo useita kuukausia, mistä tässä lienee kyse? Tarjoatteko vastaavasti ko. kanavan näkyvyyteen lisäkuukausia maksutta asiakkaille hyvityksenä tästä pitkästä puutteellisesta toiminnasta?
Ilmoitamme tähän ketjuun mahdollisimman nopeasti, kun saamme tiedon häiriön selviämisestä. Asiasta ei todennäköisesti ole tulossa suoraa hyvitystä maksu-TV -palveluihin.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Koittakaas nyt saada jotain tehtyä vähitellen....
Huh hoijjaah...

Tässä laskeskellut viime päivien pätkimisiä Galactican aikaan siis. 20.00-20.45

Keskimäärin 3-4 pätkimistä tuona 45 minuutin aikana. Tulevat epäsäännölisesti. välillä muutaman minuutin välein joskus 10-15 minuutin välein.
Tuo pätkiminen alkoi jo joulukuun puolivälissä, samoihin aikoihin kun SuomiTV:n lähetys alkoi.

Eipä vaan saada korjattua...
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Ilmoitamme tähän ketjuun mahdollisimman nopeasti, kun saamme tiedon häiriön selviämisestä. Asiasta ei todennäköisesti ole tulossa suoraa hyvitystä maksu-TV -palveluihin.


Mitä ihmettä?
Veloitatte asiakkailta normaalia hintaa palvelusta jota ette kykene toimittamaan?
Vikatilanne on jatkunut kuukausia, ja olette olleet siitä tietoisia kuukausien ajan korjaamatta ongelmaa.

Eikö olisi täysin luonnollista, että tällaisessa tilanteessa asiakkailta ei perittäisi maksua palvelusta, kun sitä ei kerran saada toimitettua? Tai ainakin automaattisesti annettaisi hinnanalennusta puutteellisen toimituksen perusteella?

Näin normaalit yritykset toimivat; yritykset, joille ovat tuttuja sellaiset käsitteet kuten asiakaspalvelu tai asiakastyytyväisyys.

Elääkö Sonera yhä monopolihumalassa, ajatellen ettei sillä ole väliä miten maksavia asiakkaita kohtelee, kun ei asiakkailla ole vaihtoehtoa?

Aivan käsittämätöntä toimintaa ja asiakkaiden halventamista.
Eipä paljoa lisättävää.
hvihavai kirjoitti:
Eipä paljoa lisättävää.


Soitin joutaessani vikailmoitus-aspaan ja kyselin korjausaikataulua ongelmaan;
asiasta on kuulemma tehty 'verkkovika', mitä ikinä se tarkoittaakaan, ja minua tarjouduttiin 'liittämään siihen', jolloin saisin tiedon kun asia on korjattu.
Korjausaikataulua ei pystytty antamaan; asiasta oli ilmeisesti kirjattu tieto, että ongelmasta vastaavaan henkilöön oli Soneran sisäisesti oltu yhteydessä, ja ongelmaa on joskus yrititetty korjata siinä onnistumatta. Tämän enempää lisätietoja ei löytynyt.

Hinnanalennusta tai korvausta aspa ei voinut tarjota, koska ko. asiakaspalveluhenkilö oli tehnyt tällaisia niin vähän; jokin toinen asiakaspalvelutaho vastaisi näistä asioista.
Puheluni siirrettiinkin pyynnöstäni tämän toisen asiakaspalvelun jonoon. 20 minuutin jonotuksen jälkeen katkaisin puhelun tältä erää. Ehkä yritän jonakin toisena ajankohtana, jos Soneralla sattuisi vaikka olemaan asiakaspalveluhenkilöstöä töissä puheluihin vastaamassa.. (Tämä tietysti edellyttäisi jonkinlaista asiakkaiden arvostusta ja siitä johtavaa resursointia asiakaspalvelutyöhön.. Eli tuskin ihan heti tapahtuu?)
Niin tavallisen surullista toimintaa että...

Täytyy varmaankin itsekin soittaa korvauksen perään.
Ei vieläkään mitään uutta tietoa?
Tarkistin, että uutta tietoa Kino TV:een liittyvistä ongelmista tai korjausaikataulusta ei ole valitettavasti tullut.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
säälittävää
Viikko taas mennyt eikä mitään uutta....
Ihan kuin pätkimistä tapahtuisi harvemmin, mutta kuitenkin siis edelleen siis pätkii. Eivät ilmeisesti saa tehtyä asialle mitään, mikä nyt ei hirveä uutinen ole kun näin kauan kestänyt jo...
Mahtaa olla erikoinen vika...

Vastaa