Skip to main content

Koneet eivät saa IP-osoitteita

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,
minulla on ollut kiusallinen ongelma win7 ja ZyXEL P-870HN-51b -modeemin kanssa sonera-liittymän päällekytkemisestä asti ja olen yrittänyt itse selvittää ongelmaa siinä onnistumatta.

Meillä on käytössä pöytäkone ja läppäri, kummatkin öisin kiinni. Aamulla koneiden käynnistämisen jälkeen ne eivät enää saa ip-osoitteita. Läppäri pääsee purkkiin kiinni, mutta nettiin ei silläkään pääse. Myöskään 192.168.1.1 osoitteella modeemin asetuksiin pääsy ei onnistu kummallakaan koneella tällöin. Ainoa ratkaisu tähän: modeemista virrat pois, ja takaisin. Tämän jälkeen netti toimii molemmilla koneilla ja modeemin asetuksiakin pääsee rukkaamaan.

Asiakasnumeroa ei ole kun en ole saanut yhtään laskua vielä; ei liene edes oleellista, kun vika taitaa olla vain modeemin asetuksissa?

3 kommenttia

  • November 22, 2011
Kyseessä ei välttämättä ole asetusvika, vaan ihan puhtaasti laite-/softavika mikäli modeemi ei pysty jakamaan IP-osoitteita (ilman resettiä) kun koneet laittaa päälle. Firmware-päivitystä kannattaa kokeilla (ellet ole niin jo tehnyt), viimeisin päivitys tuohon malliin löytyy täältä: http://www.zyxel.com/fi/fi/support/download_library/product/p_870hn_51b_7.shtml

  • November 23, 2011
Veikko kirjoitti:
Kyseessä ei välttämättä ole asetusvika, vaan ihan puhtaasti laite-/softavika mikäli modeemi ei pysty jakamaan IP-osoitteita (ilman resettiä) kun koneet laittaa päälle. Firmware-päivitystä kannattaa kokeilla (ellet ole niin jo tehnyt), viimeisin päivitys tuohon malliin löytyy täältä: http://www.zyxel.com/fi/fi/support/download_library/product/p_870hn_51b_7.shtml


Päivitin firmwaren eilen, netti ei edelleenkään toiminut aamulla kun vasta modeemin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Modeemia ei siis tarvi resetoida vaan vain käyttää virrat pois. Pitäisikö seuraavaksi vaatia uutta modeemia?

  • November 24, 2011
Jos modeemi on tullut Soneralta, kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun (joko puhelimitse tai palvelupyynnöllä) ja kysellä laitevaihdon mahdollisuudesta. Modeemi voi olla viallinen.