Skip to main content

Korkeat pingit ADSL-liittymässä

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Palasin kahden viikon lomalta ja liittymäni pingit ovat nousseet käsittämättömästi. Ennen pingi soneran palvelimeen oli 20-30ms luokkaa nyt tulos on tämä http://www.sonera.fi osoitteeseen:

Ping statistics for 194.251.244.241:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 21ms, Maximum = 629ms, Average = 248ms


Ystävän Elisan liittymällä samana aikaan testattuna avarage pingi 23ms samaan Soneran palvelimeen.

Soneran verkko ylikuormituksella vai onko virheenkorjaus kytketty taas salakavalasti päälle? Kenties asiakaspalvelu osaa auttaa?

3 kommenttia

  • December 10, 2012
Hei Hulkki,

Liittymääsi ei ole tehty muutoksia lomasi aikana. Siitä ei siis liittymän viiveen kasvu johdu.

Olitko testannut viiveen omalla koneellasi Elisan liittymästä? Näin on ainankin hyvä varmistaa ettei ongelma jää itse koneeseen?

Onko käytässä erillisiä reitittimiä modeemin lisäksi? Onko kaikki laitteet kokeiltu käynnistää uudelleen?

Minkälaisia tuloksia saat nopeustestillä mitattuna? Kun mittasit viivettä, käytitkö yhteyttä joillakin muilla ohjelmilla tai laitteilla?

Jos ongelma edelleen jatkuu niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin. Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • December 11, 2012
Lieneekö verkossa ollut sitten jotain ruuhkaa kun seuraavana päivänä pingit palasivat normaalille tasolle..?

  • December 11, 2012
Hei Hulkki,

Mahdollisuuksia on monia. Verkossa on voinut olla jokin tilapäinen häiriö. Vika on voinut poistua itsestään tai jonkun muun viankorjauksen yhteydessä.

Mutta hyvä että ongelma on nyt poistunut ja toivotaan myös että se pysyykin poissa.

Jos vika uusiutuu, kannattaa asiasta ilmoittaa mahdollisimman pian vikapalveluumme.