Skip to main content

Korruptoituvat lataukset 100/5 kaapelilla

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve,

minulla on 100/5M kaapelimodeemiyhteys, ja sillä on mahdotonta ladata suuria tiedostoja, sillä ne korruptoituvat ladatessa eivätkä tarkistussummat kelpaa. Lataukset olen suorittanut mm. Microsoftin palvelimilta täysin laillisesti ja tiedostot ovat yli 1GB kokoisia. Vika ei ole koneessani, sillä kokeilin lataamista myös toisella tietokoneella samalla yhteydellä, ja lopputulos oli sama. Mikäli yritän ladata joitakin näitä tiedostoja torrentilla mahdollisuuksien rajoissa, tiedostot tulevat ehjinä perille torrent-ohjelman virheenkorjauksen/tarkistuksen ansiosta mutta kaikilla sivuilla (mm. MSDNAA) tätä mahdollisuutta ei ole.

Mikähän tämä vika ainaisen katkeilun lisäksi yhteydessäni on, onko boksi hajalla vai jotain muuta? Mielestäni luokattoman huono yhteydenlaatu tässä on ollut verrattuna 40e kuukausihintaan!

5 kommenttia

  • May 23, 2013
Hei jpvain,

Vilkaisin asiakastiedoistasi, että olet viime vuoden lopulla tehnyt pätkinnästä vikailmoituksen mutta perunut sen jälkikäteen. Voisit melkein tehdä asiasta uuden ilmoituksen niin saadaan asia suurennuslasin alle.

  • May 23, 2013
Voisin tehdäkkin, mutta asiakaspalvelunne kanta tuohon tiedostojen korruptoitumiseen oli soittaessani se, että se ei varmasti johdu teidän yhteyksistänne, joten en tiedä mitä pitäisi tehdä? Vikailmoitus peruttiin, sillä vika korjaantui jo odotellessa ja tottakai on sen jälkeen jatkunut. En vaan ole ehtinyt jonottamaan vikapalveluunne enkä aina sinne soitettuani jaksaisi periä teiltä puhelukustannuksia takaisin, joten olisiko tähän ongelmaan jotain pysyvää ratkaisua? Kun en ilmeisesti ole ainoa, jolla yhteys pätkii tälläkin alueella.

  • May 24, 2013
Hei Jpvain,

Ovatko lataamasi tiedostot olleet .exe tai .zip tiedostoja? Oletko kokeillut tapahtuuko samaa .iso tiedostoilla? Onko sinulla käytössä jonkinlainen palomuuri/virustentorjuntaohjelmisto?

Oletko kokeillut ladata koneellasi näitä samoja tiedostoja jonkin toisen yhteyden yli?

Mikäli yhteydessä esiintyy pätkimistä tai muuta ongelmaa, niin suosittleen tekemään vikailmoituksen niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 24, 2013
Tiedostot ovat olleet iso-tiedostoja sekä myös zip- ja rar-tiedostoja. Käytössäni on softapalomuuri, jonka käytöstä poistaminen ei auta ongelmaan, ja toisessa koneessani on eri palomuuri. Latasin kokeeksi yhden näistä isoista tiedostoista käyttäen kännykän mobiilidataa, ja se latautui täydellisesti ilman virheitä.

  • May 24, 2013
Hei Jpvain,

Suosittelen tosiaan laittamaan tuon vikailmoituksen niin voimme selvitellä tuota ongelmaa tarkemmin.

Jos käytät tuota palvelulomaketta vikailmoituksen jättämiseen, niin lisätiedot kenttään kannattaa kertoa että olet testannut tuota kahdella koneella ja toisen yhteyden kautta.