Skip to main content

koti tv ei toimi

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei tämmöinen ongelma, että koti tv meni aivan jumiin ja tein motorolan boxin nollauksen ja myös thomsonin reitittimen resetin ja piuhat irrotettu monta kertaa mutta ei vaan starttaa koti tv palvelu. Reitittimessä palaa punainen valo paneelissa kohdassa internet.. Omat keinot ja taidot ei nyt tahdo riittää.

12 kommenttia

  • September 3, 2012
Niin ja ei toimi myöskään nettiyhteys.. Eli ongelma ilmeisesti reitittimessä?

  • September 4, 2012
Hei miksa73

KotiTV tarvitsee tietenkin toimiakseen nettiyhteyden. Ongelmasi liittyy alueelliseen vikaan. Viankorjaus on jo aloitettu. Toivottavasti yhteys saadaan kuntoon pian!

  • September 4, 2012
Hei

Missäköhän päin tämä vika on?

  • September 4, 2012
Kiitos informaatiosta.. Kuinkahan kauan tämä paikallisen vian korjaus mahdollisesti kestää? Koska vielä ainakin sama häiriö on? Ja ninnille tiedoksi että tampereella minulla ainakin häiriö..

  • September 4, 2012
Hei miksa73

Korjaus on siirtynyt jo asentajalle ja asentajakin on aloittanut työt. Tarkkaa aikataulua en uskalla luvata. Tämän tyyppiset viat pyritään korjaamaan parissa vuorokaudessa. Korjausaika riippuu viantyypistä ja laajuudesta.

Ninni75, tosiaan kyse on Tampereen alueella olevasta viasta.

  • September 4, 2012
Kiitos taas infosta.. Tarvii nyt sitten odotella milloin yhteys taas toimii

  • October 16, 2012
Täällä 90% käyttäjistä lyttää Soneran palvelut tyystin. Itse taidan kuulua tuohon jäljelle jäävään puoliskoon.

Minulla oli 2 vuoden sopimus Soneran laajakaistaliittymästä nopeudeltaan 10 / 2 megaa ja nyt tuo sopimus jokunen aikaa sitten umpeutui. Hinta nousi sopimuksen päättymisen johdosta 35€/kk ja päätinkin nostattaa nopeuden 24 / 2 megaseksi. Samalla hankin Soneran Koti TV-paketin. Nyt hinta on tuo Soneran ilmoittama 39,90 €/kk.

Minulla on uuden liittymän mukana tullut Thomson TG789vn-modeemi pienessä huoneessa ja töllö olohuneessa. Porasin siistin reiän seinään ja vedin 30 metrin RJ-45 (UTP cat5e)-kaapelin huoneiden välille ja laitoin muoviset kaapelikourut katon rajaan, jotta sain siististi vedettyä verkkokaapelin olohuoneeseen töllön vieressä olevaan niinikään sopimuksen mukana tulleeseen Motorola-digiboksin(ei tallentava) ethernet-porttiin. Ajattelin, että kuitenkin suora kaapeliyhteys modeemin ja digiboksin välillä on vähemmän altis häiriöille kuin langaton yhteys. Sitten vaan mukana tullut HDMI-piuha digiboxista televisioon.

Ensin pistin virrat modeemiin päälle ja kolmen tietokoneen wlan-yhteydet alkoivat ilman mitään konfauksia toimimaan. Kun vaan syötti koneille oletussuojausavaimen(erillinen tarra). Ajattelin, että on tämä helppoa ja kohta tulee "seinä" vastaan. Sitten laitoin virran telkkuun päälle ja lopuksi virrat digiboxiin. Aloitusnäyttö tuli esille minuutissa. Sinne vain syötin tekstarina Soneralta saamani tunnuksen ja salasanan ja thats it! Ei muuta kuin Koti TV:tä käyttämään -- helppoa kuin heinänteko.

Sydeemi ei ole ollut päällä vasta kuin parisen päivää, mutta mitään netin kaatumisia,jumituksia,kuvan pikselöitymisiä en ole ainakaan vielä havainnut. Kaikilla kolmella koneella perussurffailua netissä ja telkussa HD-kanavatkin näkyy samaan aikaan moitteettomasti. Samaan aikaan netin nopeusmittarit näyttävät laajakaistan nopeudeksi noin 13-15 megaa "mittarista" riippuen. Lukemat ovat suuntaa antavia, mutta kertoo kuitenkin jotakin.

Minusta kannattaa pitää sellainen motto mielessä, että jos toimittajan suosittelemilla laittella homma pelittää, niin miksi alkaa sooloilemaan ja kokeilemaan omia virityksiä.

Jos joku miettii vastaavan hankintaa, niin voin suositella -- ainakin tämän parin päivän käytön perusteella.

  • October 16, 2012
Hyvää propagandaa, paljonkos sait maksua? Entäs moneenko eri topikkiin meinaat spämmätä samaa evankeliumia? ;)

  • October 17, 2012
 
Hyvää propagandaa, paljonkos sait maksua? Entäs moneenko eri topikkiin meinaat spämmätä samaa evankeliumia? ;)



Tässä ei ole tippaakaan propagandaa -- kerroin vain oman näkemykseni asiasta. Eilen kolmantenakin päivänä Koti tv toimi ilman ongelmia. Voi olla, että vasta muutaman viikon käytön jälkeen pystyy paremmin asiaa arvioimaan.

Ei ole tarpeen tätä muihin topikkeihin tätä "spämmätä", koska kerroin vain asian todellisen laidan omalta kohdaltani.


  • October 17, 2012
Juhak62 kirjoitti:
Tässä ei ole tippaakaan propagandaa -- kerroin vain oman näkemykseni asiasta. Eilen kolmantenakin päivänä Koti tv toimi ilman ongelmia. Voi olla, että vasta muutaman viikon käytön jälkeen pystyy paremmin asiaa arvioimaan.

Ei ole tarpeen tätä muihin topikkeihin tätä "spämmätä", koska kerroin vain asian todellisen laidan omalta kohdaltani.

Kuitenkin laitoit verbatim saman viestin toiseenkin topikkiin.

Ja missasit hymiöni.

Hyvä kun homma toimii. Koputa puuta. ;) Kyllä niitä ongelmia tulee vielä eteesi, esim. tallennusvalikon bugit (ollut yli vuoden korjaamatta ilmoituksesta.. ja varmaan on vielä ainakin toinen vuosi).

  • October 18, 2012
 
[quote="Juhak62":1wjl6xpx]Tässä ei ole tippaakaan propagandaa -- kerroin vain oman näkemykseni asiasta. Eilen kolmantenakin päivänä Koti tv toimi ilman ongelmia. Voi olla, että vasta muutaman viikon käytön jälkeen pystyy paremmin asiaa arvioimaan.

Ei ole tarpeen tätä muihin topikkeihin tätä "spämmätä", koska kerroin vain asian todellisen laidan omalta kohdaltani.


Kuitenkin laitoit verbatim saman viestin toiseenkin topikkiin.

Ja missasit hymiöni.

Hyvä kun homma toimii. Koputa puuta. ;) Kyllä niitä ongelmia tulee vielä eteesi, esim. tallennusvalikon bugit (ollut yli vuoden korjaamatta ilmoituksesta.. ja varmaan on vielä ainakin toinen vuosi).[/quote:1wjl6xpx]

Sori tuon hymiön missaus ;) Kerrotko tarkemmin noista tallennusongelmista -- liittyykö netin kautta tehtäviin verkkotallennuksiin vaiko suoraan boxista tehtäviin verkkotallennuksiin? Yhden puutteen olen itse huomannut -- verkkotallennuksen alku- ja loppuaikaa ei voi itse säätää. En ainakaan ole vielä löytänyt siihen konstia.

Joskus aikaisemmin on tallentavan digiboxin kanssa käynyt niin, että ohjelma on alkanut hieman myöhässä ja sen vuoksi tallennus on ennättänyt loppua ennen ohjelman päättymistä. Voi olla, että tässä verkkotallennussysteemissä tällainen on jotenkin huomioitu, toivottavasti ainakin näin.


  • October 19, 2012
Juhak62 kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin noista tallennusongelmista -- liittyykö netin kautta tehtäviin verkkotallennuksiin vaiko suoraan boxista tehtäviin verkkotallennuksiin?

Kyseisessä esimerkissä viittasin vain tallennusvalikossa tapahtuviin ohjelmistovirheisiin. Eli ei siis liity mitenkään itse tallennusten tekoon. Mutta tuo esimerkki oli vain yksi ongelmatapaus, kyllä niitä muitakin bugeja on ihan tarpeeksi.. varmasti tulet itse huomaan jotain kun vähän käytät palvelua.

Juhak62 kirjoitti:
Yhden puutteen olen itse huomannut -- verkkotallennuksen alku- ja loppuaikaa ei voi itse säätää.

No näitä puutteitahan on aivan mieletön määrä, montaa niistä ei edes olla toteuttamassa toivelistan mukaan. Kunhan edes korjaisivat niitä lukemattomia bugeja* mitä palvelussa on.. osa on ilmoitettu jo yli vuosi sitten surinalle.

* Pitää osata erottaa mikä on oikeasti bugi ja mikä ei.. yllä mainitsemasi ei ole bugi (tosin et sitä siksi kutsunutkaan vaan ihan oikein puutteeksi). Täälläkin juuri hiljattain joku listasi jossain topikissa aivan mielettömän määrän bugeja ja kehitystoiveita, moni niistä "bugeistä" ei mitään bugeja ole nähnytkään.. aika monella tuntuu olevan pahasti hakusessa mitä "bugi" tarkoittaa. Tämä oli nyt ihan yleisesti tarkoitettua, ei siis vain sinulle osoitettu kappale :)

Juhak62 kirjoitti:
Joskus aikaisemmin on tallentavan digiboxin kanssa käynyt niin, että ohjelma on alkanut hieman myöhässä ja sen vuoksi tallennus on ennättänyt loppua ennen ohjelman päättymistä. Voi olla, että tässä verkkotallennussysteemissä tällainen on jotenkin huomioitu, toivottavasti ainakin näin.

Jokaiseen ohjelmaan tulee automaattisesti vähän lisäaikaa.. itse en ainakaan muista, että olisi kertaakaan jäänyt joku ohjelma kesken (paitsi esim. silloin kun järjestelmä näyttää bugittavan pahasti).