Skip to main content
Olen yrittänyt asentaa koti-tv:tä tuloksetta. Kaapelit ym on oikein asennettu, mutta laite herjaa, että " Could not download the system software. Please check cabels on the gateway and restart the gateway". Oon sammuttanu kaikki, liittäny johdot uusiksi ja edelleen herjaa samaa. Niin että mikähän nyt sitten neuvoksi??
Täälläkään ei toi boxi saa ladattua tuota softaa.Tai siis se toimi ihan hyvin,tosin kinotv ei näkynyt ja menin tyhmyyksissäni käynnistämään boxin uudestaan jonka jälkeen toi alkoi heittämään tota kaksi vihreätä ja punainen palukka eli tunnu saavan yhteyttä sinne serveriin.VLC:llä kyllä pystyy katsomaan tietokoneella ei salattuja kanavia mutta salattuja kanavia taas ei.Sonera voisi tehdä jonkun softan jolla voisi katsoa esim vlc:llä niitä salattuja kanavia jos/kun noi boxit ei toimi(kotitv palvelu ulkoistettu intialaisille it "guruille"?):D.
Sama homma täällä, pallukat vaan kulkee, boksi buuttailee itseään ja taas pallukat kulkee, jossai vaiheessa sitten ilmestyy teksti ettei ohjelmistoa voi ladata jne. Sitten sama alkaa taas alusta..

Mitä tälle voisi tehdä? Buuttailu, johtojen irtikäyttäminen yms. ei auta. Nettikin toimii normaalisti kaikilla muilla mahdollisilla vehkeillä ja boksi on vielä kytketty suoraan modeemiin, jossa ei ole edes palomuureja, NATteja tms. päällä.
Sama ongelma täällä. Myös ennen tuota herjasi että IP osoitetta ei löydy. Buutauksien jälkeen meni eteenpäin kahteen vihreään ja kolmanteen tuli punainen ja ekassa viestissä mainittu herjausteksti. Apuja kiitos.
ADSL-modeemeilla TeleWell TW-EA501 ja TW-EA510 on havaittu olevan ongelmia Koti TV:n kanssa. Ongelma ilmenee seuraavasti:
1. Lataus jämähtää ensimmäiseen pallukkaan
2. Lataus jää kolmanteen pallukkaan ja ruutuun tulee virheilmoitus "Could not start the system software"

Ellei ADSL-modeemin resetointi ja testaus jokaisesta ethernet-liittimestä auta, tulisi modeemille tehdä ohjelmiston päivitys. Päivitystiedosto ja ohjeet osoitteessa http://www.telewell.fi

Toimimattomasta Koti TV:stä kannattaa kuitenkin tehdä vikailmoitus vaikka modeemin ohjelmiston päivitystä ei olisikaan tehty eli soitto Vikapalveluun 0206 90101 (TV-palvelut) tai TV-palvelujen vikailmoituslomakeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Itselläni on Zyxelin laatumodeemi, joka on kyllä päivitetty jo viimeisimpään versioonsa. Ja Koti TV tosiaan toimi jo kuukauden päivät aivan hyvin. Tuskin se yhteensopivuus lakkaa yhden yön aikana yhtäkkiä? Eli jokin muu lienee tässä vialla. Tein kuitenki jo vikailmoituksenkin.
Itsellänikin heittää valkoista ruutua ja jää boottauslooppiin välissä ilmoittaa could not download system software ja välissä heittää jumiin 1/2 37% ja alusta asti samarumba.

Modeemina A-linkin roadrunneri ja tosiaan kuunvaihteeseen asti toimi aivan moitteetta, mutta nytten ei ollenkaan. Eri paikat adslboksista kokeiltu bootattu molempia bokseja ja myöskin tehdas asetukset palautettu.

Paremmalla ajalla perehtyä vielä uudelleen, onneksi nyt ei vielä pariinviikkoon sm-liiga ala niin ole kauhian hoppua 🙂
Sama herja tuli mulla mutta hävisi kun buuttasin modeemin. Kyseessä D-link
Kokeilin tuossa eriboksillakin mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Tällähetkellä vilkuttaa alkuun keltaista pallukkaa hetkenaikaa, jonkajälkeen ilmoittaa ettei voi ladata system softwarea. Tämänjälkeen pomppaa kaksi vihreää ja punainen pallukka ruutuun joka ilmoittaa että ei voida käynnistää system softwarea.

EDIT: Tuossa kovasti koitin etsiä uutta firmistäkin tuolle boksille, jolle ei ole tehty ees päivityksiä, joku mikä lie välimalli tuo A-linkin AP24(d), parikuukautta vasta uus boksi ollu ni vielä viittis ruveta sentakia vaihtamaan ja maksamaan extraa. Kyllähän se helpoin ratkasu tuntus aina olevan pistää tuleen kaikki elektroniikka ni pääsis vähemmällä.
RFK: Ainoa neuvo on että tee Koti TV:stä vikailmoitus eli soitto 0206 90101 ja aiheena TV-asiat.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
okeilin tuossa eriboksillakin mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Tällähetkellä vilkuttaa alkuun keltaista pallukkaa hetkenaikaa, jonkajälkeen ilmoittaa ettei voi ladata system softwarea. Tämänjälkeen pomppaa kaksi vihreää ja punainen pallukka ruutuun joka ilmoittaa että ei voida käynnistää system softwarea.

EDIT: Tuossa kovasti koitin etsiä uutta firmistäkin tuolle boksille, jolle ei ole tehty ees päivityksiä, joku mikä lie välimalli tuo A-linkin AP24(d), parikuukautta vasta uus boksi ollu ni vielä viittis ruveta sentakia vaihtamaan ja maksamaan extraa. Kyllähän se helpoin ratkasu tuntus aina olevan pistää tuleen kaikki elektroniikka ni pääsis vähemmällä.


Päivittelen vain tässä tilannettani:
Soneran vikapalvelusta soiteltiin jopa 2 eri henkilön toimesta, joissa molemmissa kehotettiin samaan toimintaan, että bootataan motorolan boksi, bootataan adsl boksi, kokeillaan eri verkkopaikassa nettipiuhaa, käytetään soneran motorolaboksista virtajohtoa irti ja kytketään takaisin infonappia pohjassa painamalla(antaa esille sinisen valikon mistä voi palauttaa tehdasasetukset tai poistaa firmiksen).Ensin palauttaa tehdas asetukset ja boottaa, jos sekään ei auta niin poistaa koko softan ja boottaa.
(osaavimmille: adsl boksinkin firmis kannattaa päivittää, jos on tarjolla, harmillisesti itselleni ei ole)
Tässä siis samat vinkit mitä vikapalvelustakin tarjoillaan.

Jokaista tietenkin on tullut kokeiltua jo ennen tätä vikapalvelun varmistustakin ja kumpikaan ei osannut sanoa juuta eikä jaata muutakuin, että pistetään vikailmoitus eteenpäin ja ollaan yhteydessä.

16.9 alkaa SM-Liigan pelit joten sinne asti ainakin riittää aikaa selvittää/korjata tilannetta tai mitä nyt tapahtuukaan, mutta sen jälkeen ei viestien sävy ole ainakaan enää positiivinen.
Täällä sama ongelma + käyty läpi samat korjauskonstit vikapalvelun kanssa. Ei auttanut. Ongelma alkoi, kun vaihdoin digiboksin uuteen tallentavaan. Ennen vaihtoa vanha boksi toimi. Nyt ei toimi enää kumpikaan. Eli taitaa vika olla nyt Soneran järjestelmissä, kun ei yhteys toimi tuolla toimivaksi todetulla boksillakaan. Tein vikailmoituksen eilen. Sonera tutkii asiaa.
RFK kirjoitti:
okeilin tuossa eriboksillakin mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Tällähetkellä vilkuttaa alkuun keltaista pallukkaa hetkenaikaa, jonkajälkeen ilmoittaa ettei voi ladata system softwarea. Tämänjälkeen pomppaa kaksi vihreää ja punainen pallukka ruutuun joka ilmoittaa että ei voida käynnistää system softwarea.

EDIT: Tuossa kovasti koitin etsiä uutta firmistäkin tuolle boksille, jolle ei ole tehty ees päivityksiä, joku mikä lie välimalli tuo A-linkin AP24(d), parikuukautta vasta uus boksi ollu ni vielä viittis ruveta sentakia vaihtamaan ja maksamaan extraa. Kyllähän se helpoin ratkasu tuntus aina olevan pistää tuleen kaikki elektroniikka ni pääsis vähemmällä.


Päivittelen vain tässä tilannettani:
Soneran vikapalvelusta soiteltiin jopa 2 eri henkilön toimesta, joissa molemmissa kehotettiin samaan toimintaan, että bootataan motorolan boksi, bootataan adsl boksi, kokeillaan eri verkkopaikassa nettipiuhaa, käytetään soneran motorolaboksista virtajohtoa irti ja kytketään takaisin infonappia pohjassa painamalla(antaa esille sinisen valikon mistä voi palauttaa tehdasasetukset tai poistaa firmiksen).Ensin palauttaa tehdas asetukset ja boottaa, jos sekään ei auta niin poistaa koko softan ja boottaa.
(osaavimmille: adsl boksinkin firmis kannattaa päivittää, jos on tarjolla, harmillisesti itselleni ei ole)
Tässä siis samat vinkit mitä vikapalvelustakin tarjoillaan.

Jokaista tietenkin on tullut kokeiltua jo ennen tätä vikapalvelun varmistustakin ja kumpikaan ei osannut sanoa juuta eikä jaata muutakuin, että pistetään vikailmoitus eteenpäin ja ollaan yhteydessä.

16.9 alkaa SM-Liigan pelit joten sinne asti ainakin riittää aikaa selvittää/korjata tilannetta tai mitä nyt tapahtuukaan, mutta sen jälkeen ei viestien sävy ole ainakaan enää positiivinen.



Päivitystä jälleen kerran:
2päivää mennyt eikä mitään ole kuulunut, eikä tapahtunut. Viikonloppukin edessä, ettei varmaan tapahdukkaan pariinpäivään. Boksissa edelleenkin samavika.
Miten edetään kysyn vaan, 16päivä lähenee.
Ei jaksanu enää tuota quote hirviötä pasteta, mutta sama ongelma jatkuu edelleen, kuten aikaisemmissa viesteissä olen tehnyt jo selväksi. Soneran asiakaspalvelusta luvattiin selvittää asiaa ja olla yhteydessä, mutta eipä ole kuulunu mitään vieläkään.

Sunnuntaina kokeilin ihan vaan varmistaakseni nämä kaikki "vinkit" läpi. että mikä auttaisi, mutta ei auttanut.

Kuten sanottua 2viikkoa hermokestää ihanhyvin koska sm-liigaa varten tilasin kokovehkeen, mutta nyt alkaa liigastarttikin olla lähellä ja olis ihan kiva, että kuulus jotakin informaatiota jostakin ja vielä parempaa, jos alkas toimimaan.

Luulis suomen suurimman internetpalveluntarjoajan palkkalistoilla ees olevan jonkun joka osaa ees informoida ongelmasta.
Ongelmaa jos ei ole niin luulis edes siitäkin tulevan jonkinlainen ilmoitus, että heillä ei ole ongelmaa. Tai vastaavasti että heillä oli ongelma jota korjataan/ei korjata ja miksi ja mitä asialle tehdään.

Nimimerkillä odotellaan palautetta edelleen.
RFK: Liittymäsi Koti TV:n vikailmoitus on kesken. En tunne Koti TV:n toimintaa niin hyvin että lähtisin edes arvelemaan mikä palvelussa liittymäsi kohdalla on vikana. Vian aiheuttajan löytäminen ja sen korjaamienen jää Vikapalvelun tehtäväksi.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Pimeäksi meni täälläkin. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan koko kotiTV:n hankkiminen.
kaikki kanavat pimeänä täälläkin.. jos huominen liiga-avaus ei jostain syystä näy, niin sit
lähtee tämä paska talosta
Sama homma 3 iltanan peräkkäin ja puolen yön jälkeen on pätkässyt ja n. tunnin ollut pimeänä koti -tv.
2 ekana kertana koitin soittaa vikapalveluun ja n.30 minuuttia jaksoin odottaa eikä vastausta. Alkaa todellakin nyppimään tämä touhu.En olisi uskonut että soneralla on näin epäonnistunutta toimintaa.
Deadman:
Mitä isompi firma, sitä enemmän turhia paperinpyörittäjiä ja sitä vähemmän saadaan aikaiseksi.
Hyvä vertailukohde on vaikkapa Maxivision. Pieni firma, mutta asiakaspalveluun pääsee alle minuutissa ja ongelmat korjataan puhelun aikana jos niitä ylipäätään on. Itse olen tuota firmaa käyttänyt vajaan vuoden ilman pahempia ongelmia. Ja taidan käyttää jatkossakin, kyllä siitä sen 6 euroa kuussa maksaa että näkee television silloin kun itse haluaa eikä silloin kun se sattuu toimimaan 🙂
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
ADSL-modeemeilla TeleWell TW-EA501 ja TW-EA510 on havaittu olevan ongelmia Koti TV:n kanssa. Ongelma ilmenee seuraavasti:
1. Lataus jämähtää ensimmäiseen pallukkaan
2. Lataus jää kolmanteen pallukkaan ja ruutuun tulee virheilmoitus "Could not start the system software"

Ellei ADSL-modeemin resetointi ja testaus jokaisesta ethernet-liittimestä auta, tulisi modeemille tehdä ohjelmiston päivitys. Päivitystiedosto ja ohjeet osoitteessa http://www.telewell.fi

Toimimattomasta Koti TV:stä kannattaa kuitenkin tehdä vikailmoitus vaikka modeemin ohjelmiston päivitystä ei olisikaan tehty eli soitto Vikapalveluun 0206 90101 (TV-palvelut) tai TV-palvelujen vikailmoituslomakeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Toimiiko Koti-TV iu:2nrrds9x]päivityksen jälkeen[/u:2nrrds9x] ongelmitta Telewell TW-EA501 modeemilla? Olisi mukava tietää yhteensopivuus kyseisen modeemin kanssa, ennen ostopäätöksen tekoa.

EDIT: Tarvitseeko Telewellin modeemiin muuttaa jotain asetuksia päivityksen jälkeen?
Moi, minulla toimii koti-tv hienosti telewell TW-EA501 v3(a) modeemilla kun olin ensiksi päivittänyt sen ohjelmiston uusimpaan, vanhalla ohjelmistoversiolla se pätki yhteyttä. Yhteys on normaali ADSL 24/1 porvoossa. Asetukset ovat perusasetukset, vain VPI/VCI arvot muutin 33/0 ja ip-tv profiili asetukset niin että ethernet portit 1 ja 2 ovat reitittävässä tilassa ja 3 ja 4 portit siltaavassa tilassa, koti-tv on kiinni ethernet portissa 4 eli saa julkisen ip osoitteen.

Kun vaihdat ip-tv profiilia niin laite käynnistyy uudestaan jonka jälkeen joudut vaihtamaan nuo VPI/VCI arvot takaisin 33/0 lukemiin.
Päivitellään vielä viimeisenkerran tilannetta ja toivotaan, että tästä eteenpäin toimisi koti-tv. Kävin vielä uuden boksin ostamassa ja sen kanssakin tappelin tovin kun ei toiminut vaikka päivittelin ja testailin kaikki.

Noh jätin sitten tuon laitteen looppaamaan vaan tuota keltaisen valon vilkutusta ja reboottia tuohon. Tunninverran se varmaan kerkes siinä olla päällä ku jaksanu sammuttaa ja sitten yhtäkkiä lähti menemään ja pääs kirjautumaan sisään. Eli aivan senkummasempia poppaskonsteja tekemättä mitään. Eli meikäläisen vikailmoitukset saapi poistaa ainakin näillänäkymin.
Mukavasti pimeni ainakin Satakunnan ja Pirkanmaan kotitv-lähetykset parahiksi kiekkokierrokselle. Kiitos tästä!
TAAS?!?!?!?!?!?! ei näy kiekkokierros. kolmas vitun kerta kun kuukauden sisällä ei toimi kotitv tärkeimpänä ajankohtana eli urheilukierroksen aikana. vittu tää on vitun paska palvelu. ja pahoittelen kiroilua mut ny meni lopullisesti hermo.
Kannattaa palkata ehkä lisävoimia sinne aspan puolelle nimittäin huomenna saattaa muutama reklamaatio tulla sinne päin... 🙂
Saanko hyvitystä kuukausimaksuuni kun en näe matseja 😞

Vastaa