Minulla on extra valokaapeli 24 M liittymä. Verkkopäättenä modeemi, käytössä 1 pöytäkone ja 1 läppäri yhteys langaton DSL, WLAN.
Sain Soneralta digiboksin ja palvelureitittimen (thomson)
Extra-liittymissä palvelureititin on laajakaista liittymän verkkopääte. Kysymys, toimiiko palvelureititin langattomasti, samoin kuin Soneralta aiemmin saamani modeemi ?
Toinen kysymys:
- Useista yrityksistäni huolimatta en saa koti tv:tä toimimaan. Tv:n näyttöön tulee -Could not get an ip adress. Please check cabels on the gateway and restart both...
Pahvilaatikossa tuli läjä piuhoja joita olenkin kytkenyt eri tavoin, vaan kun ei toimi. Missä vika ?
Sivu 1 / 1
KAKAR36 kirjoitti: Kysymys, toimiiko palvelureititin langattomasti, samoin kuin Soneralta aiemmin saamani modeemi ?
Thomson-palvelureititin toimii ADSL-modeemina ja langattoman lähiverkon tukiasemana, joten voit korvata sillä aikaisemmin käytössä olleen modeemisi. Vanha modeemi kannattaa säilyttää, sillä sitä voi käyttää vaikka testilaitteena jos laajakaistayhteydan kanssa tulee ongelmaa. Koti TV ei tosin toimi kuin palvelureitittimen kautta.
KAKAR36 kirjoitti: Toinen kysymys:
- Useista yrityksistäni huolimatta en saa koti tv:tä toimimaan. Tv:n näyttöön tulee -Could not get an ip adress. Please check cabels on the gateway and restart both...
Pahvilaatikossa tuli läjä piuhoja joita olenkin kytkenyt eri tavoin, vaan kun ei toimi. Missä vika ?
Motorola-digiboxi kytketään verkkokaapelilla yhteen palvelureitittimen neljästä ethernet-liittimestä. Ohjeet ja vinkit - sivuilla on aiheeseen ohje otsikolla Sonera Koti TV:n laitteiden asennus.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitoksia vastauksesta. Hienoa että Thomson-palvelureitin toimii langattoman lähiverkon tukiasemana. Olen koittanut ethernet verkkokaapelia jokaiseen 4:jään liittimeen, TV:n ruudussa vain 1-2 keltaista pallukkaa muuttu vihreäksi sitten stoppaa.
Soitin Soneran tekniseen tukeen, 16 minuutin jonotuksen jälkeen sainkin puhelimen päähän ystävällisen henkilön jonka kanssa kävimme läpi koti TV:n toimimattomuutta, etäyhteyden avulla.
Motorolan digiboksi ei anna asentaa softaa.
Soneralta tehtiin vikailmoitus, ja luvattiin ottaa puhelimella lähipäivinä yhteyttä uudestaan...!
Soitin Soneran tekniseen tukeen, 16 minuutin jonotuksen jälkeen sainkin puhelimen päähän ystävällisen henkilön jonka kanssa kävimme läpi koti TV:n toimimattomuutta, etäyhteyden avulla.
Motorolan digiboksi ei anna asentaa softaa.
Soneralta tehtiin vikailmoitus, ja luvattiin ottaa puhelimella lähipäivinä yhteyttä uudestaan...!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.