Skip to main content

Koti-Tv ei toimi

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Minulla on Sonera laajakaistajärjestelmä, jonka nettiyhteys toimii ihan moitteettomasti, mutta televisio ei. Kun yritän esim. ladata Tallennettuja ohjelmia, tulee piiiiiiiiiitkän ajan kuluttua vastaus: "Yhteysvirhe, ole ystävällinen ja yritä myöhemmin uudelleen. Virhekoodi 521." Tämä tilanne alkoi eilen ja rauhallisena ihmisenä ajattelin yrittää tänään uudestaan, jos ongelma olisi korjautunut, mutta ei. Missä vika?

12 kommenttia

  • November 12, 2011
Menu>järjestelmä>uudelleenkäynnistys.

  • November 13, 2011
Tuhannet kiitokset - se auttoi!

  • November 13, 2011
Meillä kanssa netti toimii kyllä mutta kun koittaa katsoa noita tallennettuja ohjelmia niin niitä ei pääse katsomaan ja kun palaa takaisin katsomaan perus kanavia niin kuva vaan mustana kun käyttää boxin kiinni ja avaa uudestaan.. on nyt ollut tämä vika tän viikonlopun 12-13.11.. Ollaan buutti boxii ja modemii ja resetoituu ja tehdas asetuksille laitettu mut ei auttanut mikään näistä toimista samaa vikaa edelleen ja koko ajan kun boxi meillä ollut niin pientä vikaa ollut tallennettujen katsomisen kanssa..

  • November 14, 2011
Tuota uudelleenkäynnistystä saanut tehdä kolme kertaa tänä viikonloppuna, koska tallennelista tyhjä. Ei auta edes käynti ohjelmoinnit kohdassa ja takaisin tallenteisiin.

Eli jos tallennelista näyttää tyhjää, tuolla uudelleenkäynnistämisellä on lähtenyt toimimaan, mutta onko tämän palvelun tarkoitus että asiakas joutuu resetoimaan modeemia ja digiboxia päivittäin?

  • November 14, 2011
rintte kirjoitti:
Meillä kanssa netti toimii kyllä mutta kun koittaa katsoa noita tallennettuja ohjelmia niin niitä ei pääse katsomaan ja kun palaa takaisin katsomaan perus kanavia niin kuva vaan mustana kun käyttää boxin kiinni ja avaa uudestaan.. on nyt ollut tämä vika tän viikonlopun 12-13.11.. Ollaan buutti boxii ja modemii ja resetoituu ja tehdas asetuksille laitettu mut ei auttanut mikään näistä toimista samaa vikaa edelleen ja koko ajan kun boxi meillä ollut niin pientä vikaa ollut tallennettujen katsomisen kanssa..


Sama vika alkoi täälläkin 12.11. (en ainakaan huomannut sitä ennen kuin 12.11.). Kun yritän käynnistää verkkotallennuksen katselua, TV pysyy mustana - vain ohjelman etenemistä näyttävä palkki näkyy hetken alalaidassa. Ja sunnuntai-iltana peruskanavatkin alkoivat hävitä (virrat pois ja päälle Motorolasta auttaa)
Tein 13.11. vikailmoituksen, ja sainkin jo vikapalvelusta puhelinsoiton. Ongelma johtuu kuulemma lokakuun lopussa tehdystä isosta ohjelmistopäivityksestä ja sitä vanhempia tallenteita ei saada palautettua. Jaaha. Siis 90 päivän tallennusaika kutistui 12 päivään. Kutistuukohan laskukin ?

Positiivistä tässä on se, että elo-lokakuussa nauhoitetuista verkkotallenteista yksi käynnistyi eilen. Eli eihän tämä ollutkaan totaalinen hävikki...
Negatiivista on se, että esim 12.11. tehdyistä tallenteista (4 kpl) 1 käynnistyy joka kerta, 2 käynnistyy noin joka kolmannella yrittämällä - 1 käynnistyi neljännellä yrittämällä mutta ei seuraavalla kymmenellä kerralla. Eli vika jatkuu edelleen.

  • November 14, 2011
sikke11 kirjoitti:
Negatiivista on se, että esim 12.11. tehdyistä tallenteista (4 kpl) 1 käynnistyy joka kerta, 2 käynnistyy noin joka kolmannella yrittämällä - 1 käynnistyi neljännellä yrittämällä mutta ei seuraavalla kymmenellä kerralla. Eli vika jatkuu edelleen.

Tyypillistä Surinaa.. ainakin kerran aikaisemmin ovat sanoneet, että nyt on korjattu mutta x kuukautta vanhemmat tallenteet eivät enää lähde toimimaan (jos olivat juntturassa).. ja taas sama virsi mutta reaalimaailmassa surinan tomppeleiden sanomiset eivät näköjään päde.

  • November 15, 2011
Tänään sain tekstarin, "liittymäänne koskeva vika liittyy alueelliseen vikaan. Ilmoitamme kun vika on korjattu".

Miksi tästä alueellisesta viasta ei löydy häiriötiedotetta ja kuvausta Soneran sivuilla ?

Koska en tiedä mitkä kaikki ongelmat kuuluvat tiedossa olevaan korjattavaan vikaan, jatkan sitten uusien vikailmoitusten tekoa aina sitä mukaa kun jaksan käyttää vikailmojen käyttöliittymää.

  • November 16, 2011
Verkkotallenteissa on tällä hetkellä yleistä vikaa, joka voi aiheuttaa häiriöitä (tässäkin aiheessa mainituin oirein) niiden toimintaan. Pahoittelemme viasta aiheutunutta haittaa.

Linkki: Soneran Häiriötiedotteet

  • November 16, 2011
Koti TV on muuten toiminut ihan hyvin mutta tänään ruutu on ollut kokonaan oranssi eikä laite reagoi kuin virtanappiin. Resetointia on kokeiltu, ei auttanut. Missä vika?

  • November 16, 2011
Veikolle vastaus: kiitos että olette lisänneet tiedotteen "Verkkotallenteissa on tällä hetkellä yleistä vikaa, joka voi aiheuttaa häiriöitä (tässäkin aiheessa mainituin oirein) niiden toimintaan. Pahoittelemme viasta aiheutunutta haittaa. ".

Mutta voisitteko kertoa tiedotteessa tarkemmin mitä kaikkia vikoja korjaatte ? Ongelma ei ole vain verkkotallenteissa - juuri äsken yritin katsoa parhaillaan digiboxille tallentuvaa Greyn anatomiaa. Aivan sama vika ilmeni siinäkin: " Kun yritän käynnistää verkkotallennuksen katselua, TV pysyy mustana - vain ohjelman etenemistä näyttävä palkki näkyy hetken alalaidassa".

Teenkö tästäkin erillisen vikailmoituksen ? Olisi jo neljäs kolmen vuorokauden sisällä erilaisista vikatilanteista....

  • November 17, 2011
No, tein sitten tänään kaksi vikailmoitusta. Eilisestä ja ihan uudesta tämän aamun viasta.

On aika uskomatonta, että vikailmoituksen jättäminen vaatii aina digiboxin resetoinnin? Jos ei valitse sitä laatikkoa, ei pääsee lomakkeessa ollenkaan eteenpäin. Onko tarkoitus, että sellaisista vioista, jotka katoavat (tai eivät satu hetkeen näkymään) resetoinnin jälkeen, ei saa jättää vikailmoitusta ? Montako kertaa päivässä tehdasasetukset pitäisi palauttaa, kun vikoja näkyy monta kertaa päivässä ? Pitääkö TV:n katselu aina aloittaa factory reset:llä ?

  • November 18, 2011
sikke11 kirjoitti:
No, tein sitten tänään kaksi vikailmoitusta. Eilisestä ja ihan uudesta tämän aamun viasta.

On aika uskomatonta, että vikailmoituksen jättäminen vaatii aina digiboxin resetoinnin? Jos ei valitse sitä laatikkoa, ei pääsee lomakkeessa ollenkaan eteenpäin. Onko tarkoitus, että sellaisista vioista, jotka katoavat (tai eivät satu hetkeen näkymään) resetoinnin jälkeen, ei saa jättää vikailmoitusta ? Montako kertaa päivässä tehdasasetukset pitäisi palauttaa, kun vikoja näkyy monta kertaa päivässä ? Pitääkö TV:n katselu aina aloittaa factory reset:llä ?


Suosituksena on, että jos jokin vika ilmenee boksin resettiä kannattaa koittaa kerran. Mikäli vika toistuu (ei välttämättä heti), ei boksia tarvitse jatkuvasti käynnistellä uudestaan vaan jättää vikailmoitus. Vikailmoituksessa voi mainita että boksi on resetoitu + lisätiedoissa (mikäli tekee vikailmoituksen palvelupyynnöllä) että boksi on resetoitu, mutta vika uusiutui.