Skip to main content
terve,

Soneran ADSL yhteys pätkii meillä aina muutaman kerran päivässä (on kokeiltu useampaa eri modeemia ym...) . Koti tv tä käytettäessä tulee ruutuun yhteyden katketessa zyxelin adsl modeemin "no internet connection" sivu, eli kotitv boxi käynnistää internet selaimen.Pääsekö tästä selain moodista pois muuten kuin tekemällä ivo bootin?

Terv,
Tomi
Kirjoitit että ADSL-yhteys katkee useamman kerran päivässä ja tekee tämä useammalla eri modeemilla testattuna. Ellei ADSL-liittymän ongelmaa ole vielä Soneran puolelta tutkittu, sinun kannattaisi tehdä liittymästä vikailmoitus.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Lainaan tätä viestiketjua kun en viitsi uutta tehdä pelkästään tätä kysyäkseni. Eli, onko 24/1 ADSL liittymiin tehty muutoksia viime aikoina koska olen huomannut että modeemi kättelee paremman nopeuden kuin ennen mutta pingit on taas vastaavasti paljon isommat? Onko kenties Interleaving laitettu päälle tms muutoksia tapahtunut?
Freon kirjoitti:
Onko kenties Interleaving laitettu päälle tms muutoksia tapahtunut?


En usko että on muutosta tehty ellet sitten ole tehnyt hiljattain liittymästäsi vikailmoitusta. Yleensä 8/1M ja 24/1M - nopeusluokan ADSL-liittymissä pidetään virheenkorjaus pienenpänä nopean vasteajan saavuttamiseksi. Asetusta muutetaan tarvittaessa liittymän liikenteen virheilyn korjaamiseksi, mutta ei ilman asiakkaan tekemää vikailmoitusta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Kirjoitit että ADSL-yhteys katkee useamman kerran päivässä ja tekee tämä useammalla eri modeemilla testattuna. Ellei ADSL-liittymän ongelmaa ole vielä Soneran puolelta tutkittu, sinun kannattaisi tehdä liittymästä vikailmoitus.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Vikailmoitus on tehty. Onko muuta ratkaisua kotitv boksin kanssa kuin tehdä "ivo bootti" kun verkkoyhteys katkeaa?

T:Tomi
topala kirjoitti:


Vikailmoitus on tehty. Onko muuta ratkaisua kotitv boksin kanssa kuin tehdä "ivo bootti" kun verkkoyhteys katkeaa?

T:Tomi


Jos Koti TV ei palaudu automaattisesti toimimaan ADSL -yhteyden katkeamisen ja yhteyden uudelleen muodostumisen jälkeen, mielestäni ainoa ratkaisu ongelmaan on Koti TV -laitteen uudelleen käynnistäminen irrottamalla laitteesta hetkeksi aikaa virtajohdon.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa