Skip to main content

koti tv ja langaton verkko tökkii

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 83 katselukertaa

Hei,

Ollaan nyt muutaman päivän ajan kokeiltu kotona tätä koti tv:tä ja langatonta verkkoa. Tv jumittaa aina välillä ja pojat valittaa että pelit ei toimi kunnolla. Ollaan tultu siihen tulokseen että haluaisimme perua koko koti tv sopimuksen. Miten menettelen? Katsoimme teidän tarjouksia ja oltaisinkin enemmin oltu kiinnostuneet tuosta tuplanetti-plussasta, voidaanko vaihtaa siihen? Modeemi toimii nimittäin ihan hyvin kun se on meillä kytkettynä suoraan tietokoneeseen eri huoneessa, telkkarihuoneesta etäisyys muihin lasten laitteisiin on liian pitkä.

7 kommenttia

  • November 27, 2012
Hei oski00!

Onko teillä siis käytössä tällainen langaton lähetin Koti TV:tä varten? Vai käytättekö televisiota ihan normaalisti piuhojen kautta ja pelejä langattoman verkon välityksellä? Irtisanomisasiassa sinun kannattaa ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme, mutta kannattaa ensin selvittää saisiko tuon jollain ratkaisulla toimimaan, koska kyseessä on kuitenkin erinomainen palvelu.

  • November 27, 2012
Joo, kodin kaikki muut laitteet käyttävät nettiä langattomasti paitsi tv, joka on suoraan kytkettynä johdolla modeemiin. Kun osa perhettä katsoo telkkaria ja kolme lasta pelaa pelejä eri huoneissa ja samalla myös yrittävät skypen kautta jutella kavereidensa kanssa tämä systeemi ei toimi. Nyt kun ollaan käytetty modeemia vain nettisurffailuun ja pelejä varten kaikki on ollu tyytyväisiä. Harmittaa kyllä jos maksaa palvelusta jota et pysty käyttämään. Voiko vika olla siinä että puhelinpistoke-rasia on liian kaukana tv:stä?

  • November 29, 2012
Hei oski00

Meneekö sinulla pitkä puhelinjohto puhelinpistokkeesta modeemiin? Pitkistä puhelinjohdoista tulee häiriötä linjaa ja tämä vaikuttaa yhteyden toimivuuteen. Puhelinjohto kannattaa pitää alle 2 metrisenä. Modeemista tietokoneelle/digiboksille voit vetää pidemmät ethernet-kaapelit ja siitä ei pitäisi olla mitään haittaa.

Toinen vaihtoehto voi olla, että yhteydestä loppuu kaista kesken. KotiTV vie kaistaa 2 - 9M, kanavasta riippuen. Pelien kaistan viennistä en suoraan osaa sanoa, mutta varmasti nekin tarvitsevat oman osansa. Skype myös kuormittaa verkkoa.

Oletko tehnyt missään vaiheessa nopeustestiä? Nopeustestin voi tehdä esimerkiksi täältä. Tee nopeustesti koneella, joka on kytketty kaapelilla modeemiin.

Voitko samalla tarkistaa profiilisi asiakasnumeron (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero)? En löytänyt kyseisellä asiakasnumerolla tietojasi. Voisin tarkistaa samalla, miltä yhteys näyttää tännepäin.

  • December 1, 2012
Hei,

Ok, puhelinjohto on kyllä tällä hetkellä ollut pidempi kuin tuo kaksi metriä. Täytyy kokeilla uudestaan lyhyemmällä johdolla. Syötin asiakasnumeroni nyt sinne omaan profiiliini. Testasin nopeuden läppärillä ja sain tuloksen 16M. Läppäri kaapelilla kytkettynä modeemiin kuin tein testin. Jatketaan kokeiluja....

  • December 3, 2012
Hei Oski00,

Oletko nyt seuraillut netin toimintaa? Vieläkö yhteyden kanssa on ollut ongelmaa?

  • December 3, 2012
Johto on nyt alle sen kaksi metriä. Kanavia ei saatu eilen ollenkaan näkyviin. Tuli viesti ruudulle että palveluun ei saada yhteyttä, ruutuun ei tullut ohjematietoja näkyviin ollenkaan vaikka kaikki näytti lähtevän käyntiin niin kuin pitää. ?? Mistä johtuu? Nyt modeemi on sitten siellä talon toisessa päässä ja vaikka ei katsottu tv:tä niin netti tökki muutaman kerran.

Enpä tiedä mitä tehdä, oliko siellä teidän päässä vaikeuksia eilen lähetyksen kanssa?

T.

  • December 3, 2012
Hei Oski00,

Varmistathan että KotiTV digiboxin ethernet kaapeli on kytketty Thomsonin keltaiseen porttiin. Punaisessa portissa ei pitäisi olla kaapelia kiinni.

Jos yhteyden pätkiminen jatkuu niin suosittelen ottamaan vikapalveluumme yhteyttä niin voimme selvittää ongelmaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.