Skip to main content

Koti-TV kanavapakettien laskutus

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Viime vuonna otin vastaan koti-TV paketin hintaan 39.90€/KK ja mukaan tuli 3kk ilmaiseksi, Lasten paketti, MTV 3 ja Viasat Film.
Joten mitään kanavapakettia EN ole tilannut ja tein selväksi myyjälle, että EN halua jatkaa kanavien tilausta maksullisena.

Tottakai viime laskuun ja seuraavan on kanavapaketit laitettu ja hintaakin näytti olevan 98.71€....

Sopimusta tehdessä vakuutetiin, että minuun tullaan ottamaan yhteyttää asian tiimoilta. TAI voisin itse tehdä muutoksia soneran sivujen kautta liittymääni.

En ole löytänyt mitän tapaa muuttaa kanavien tilausta omilita sivuilta ja sitä puheluakaan ei koskaan tullut.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... -mainonta/

"Kuluttajille ei saa lähettää tuotteita ilman tilausta vaatimuksella maksaa tai palauttaa tuote "

On varmasti hyvin selvää että: Koska en ole tuotetta koskaan tilannut, niin en siitä halua myöskään maksaa.

3 kommenttia

  • January 18, 2013
Hei NAPALM!

Sinulle on Viihde tilauksen yhteydessä annettu kokeilumielessä muutama kanavapaketti maistiaiseksi. Jollei näitä halua maksuttoman kauden jälkeen jatkaa, pitäisi siitä meillepäin ilmoitella. Tämä toki mainitaan tilausvahvistuksessa. Sinulle on myöskin asiasta lähtenyt muistutusta tekstiviestillä 07.11.2012, kun maksuton kausi on ollut lopuillaan.
Kun sinusta ei ole mitään kuulunut, on ymmärretty, että haluat kanavia vielä maksullisena katsella.
Jotta saamme asian nyt hoidettua kuntoon, otathan meihin yhteyttä. Voit soitella meille numeroon 0200 17000 (ma-pe 8-20 ja la 9-16.30). Vaihtoehtoisesti voit varata meille soittoajan Ajanvarauskalenteristamme, jolloin me soitamme sinulle.
Otathan pian yhteyttä, jotta saadaan tämä asia kuntoon!

  • January 23, 2013
Kiitos vastauksesta Niinamari.

Siis edustamasi yhtiö on lähetänyt minulle tuotteen(kanavapaketit) ja vaatii minua perumaan sen tai joudun maksamaan siitä?

Uudestaan: "Kuluttajille ei saa lähettää tuotteita ilman tilausta vaatimuksella maksaa tai palauttaa tuote"

Ei tullut tosiaan mieleen nauhoittaa puhelua, mutta jos olen jo tilauksen yhteydessä kieltäytynyt ottamasta mitään muuta vastaan kuin ilmaiset 3kk, niin millä logiigalla se muuttu maksullisten kavavien TILAUKSEKSI?

Niinamari kirjoitti: "Kun sinusta ei ole mitään kuulunut, on YMMÄRRETTY, että haluat kanavia vielä maksullisena katsella."

Kerrothan tervisiä niille jotka asioista YMMÄRTÄVÄT.

Minun ymmärryksen mukaan teidän "tilasvahvistus" tai mikä lie "tarjous" on ehdottomasti hyvän markkinoinin vastainen, eli luonnoliseti laitan asiasta kyselyn myös kuluttajavirastolle.

10 § (29.8.2008/561)

Kulutushyödykkeiden toimittaminen ilman tilausta

Markkinoinnissa ei saa tarjota kulutushyödykkeitä toimittamalla niitä kuluttajille ilman nimenomaista tilausta ja HUOM! "EDELYTTÄMÄLLÄ KULUTTAJALTA MAKSUA", hyödykkeen palauttamista tai säilyttämistä taikka muuta toimenpidettä.

Kyllä minä ymmärsin tämän niin, että minun ei pidä tehdä yhtään mitään. Jos TE haluatte tuotestanne maksun, niin TE pyydätte minua tilaamaan tuoteen. Ei niin päin, että minä peruisin teidän tarjoaman tuoteen.


PS: nykypäivänä niitä mainoksia ja viestejä tulee puhelimeen ja sähköpostiin aika lailla, että itse poistan lähestulokoon kaikki lukematta, mutta tommonen 200% korotus kuukaisimaksuinin ei olisi mennyyt ohi jos se olisi jossain kunnolla mainittu. Joulukin oli tuossa juuri sopivasti, mitäpä jos olin ollut ulkomaan reisulla pari kuukautta.

Kiitos tosiaan ripeästä vastauksesta.

  • January 24, 2013
Hei NAPALM ,

olen irtisanonut kanavat Viasat Film, MTV3 ja Lasten paketti tänään päättyväksi. Olivat vielä voimassa. Pyydän, että otat yhteyttä asian selvittämiseksi Asiakaspalveluumme numeroon 0200 17000 (ma-pe 8-20 ja la 9-16.30). Pahoittelen, mikäli myyntitilanteessa on syntynyt epäselvyyttä tarjousehdoista. Asia selviää aivan varmasti asiakaspalvelumme kanssa.