Skip to main content
Kaikki pelaa muuten normaalisti txt-tv ja ohjelmalistaus, mutta tv-kanavat ja videoiden vuokraus ei onnistu. Vianmäärityksessä 7 kohtaa ei virheitä, mutta kun yrittää laittaa kanavan päälle tulee video server failure, connection error: code 2:0 eikä mikään kanava näy. Päivitykset ja buuttaukset tehty helpsonin ohjeiden mukaan. Arvelivat helpparissa vian olevan soneran serverillä. Kyllä jurppii..
Suosittelen ottamaan yhteyttä Soneran Vikapalveluun jotta vian selvitys saadaan aloitettua. Vikailmoituksen voi jättää esim. palvelupyyntölomakkeella.

Löydät täältä myös muut yhteystiedot.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
porukkapeli kirjoitti:
Kaikki pelaa muuten normaalisti txt-tv ja ohjelmalistaus, mutta tv-kanavat ja videoiden vuokraus ei onnistu. Vianmäärityksessä 7 kohtaa ei virheitä, mutta kun yrittää laittaa kanavan päälle tulee video server failure, connection error: code 2:0 eikä mikään kanava näy. Päivitykset ja buuttaukset tehty helpsonin ohjeiden mukaan. Arvelivat helpparissa vian olevan soneran serverillä. Kyllä jurppii..

Itse yritin vuokrata SF Anytime palvelusta videon. Samainen virhekoodi lävähti ruudulle. Vianmäärityksessä kaikki kohdat läpi ilman ongelmia. Luonnollisesti laskutus kyllä toimii...
Onko ongelmaan löytynyt ratkaisu?? itsellä sama ongelma 😞
Sonera on tunnistanut ko. bugin ja korjannut sitä, toivottavasti kuntoon.
Toivottavasti ongelma korjaantuu nopeesti. ei kiinnosta maksaa kanavista kerta ne ei näy.
Ihan v**** naurettavaa toimintaa koti-tv ollu kohta 20 päivää eikä oo toiminu sekuntiakaan mikään kanava.
kiti, viasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm), kuten Katja aikaisemmin ehdotti.

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Meillä katosi eilen kanavat kokonaan niin että vain teksti-tv ja discoveryn ohjelmakirjasto toimi.
Asiakaspalvelun mieliksi firmis-valikosta poistettiin softat, vaikkei se tietenkään Soneran päässä olevaa vikaa korjaa miksikään.
No vikailmoitus tehtiin ja huomattiin että järjestelmässä on pahoja puutteita. Järjestelmä ei anna vikatiketin numeroa lainkaan eikä mahdollisuutta perua tehtyä vikailmoitusta. Ilmankos Soneralla on aina ruuhkaa kun turhia vikailmoituksia käsittelevät päivät pitkät.

Niin ja tuo vika korjaantui ihan yhtä äkkiä kuin alkoikin, aamulla taas näkyi kaikki kanavat aivan normaalisti.
Toivottavasti nyt sitten pidemmän aikaakin..
Ollaan Soneran testiryhmää ja maksetaan vielä siitä, että soitetaan maksulliseen vikailmoitusnumeroon.
TV-palvelujen vikailmoituslomake on vaihtoehto Vikapalveluun soittamiselle.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Voiko tuolle tehdä mitään, että kun yhteys telian palvelimeen katoaa, siirtyy boksi videovuokraamoon josta se pitää sitten kikkailla pois vaikka teksti-tv:tä käyttämällä tai reboottaamalla?
Tulisi reilusti vaikka tuossa tilanteessa ruutuun kuva jossa on keskisormi pystyssä oleva käsi.
Tietysti vielä hienompi homma olisi, kun yhteys ei katkeaisi :D

edit: olisikohan liittymäkohtaisesti mahdollista parantaa virheenkorjausta vasteajan kustannuksella ja auttaisikohan se tähän satunnaiseen ongelmaan?
Kohta 1kk odotellu et saisivat toimimaan ton koti-tvn. 3-4 vikailmoitusta oon tehny ja saanu 50€ puhelin laskua soitoista vikapalveluun 😃 alkaa käymään koti-tv kalliiksi. taidan tosiaankin olla se kuuluisa "ONNENPEKKA".
Nyt on peliselvä, koti-tv palvelu EI toimi luvatulla tavalla. Jatkuvaa ongelmaa palautan paketin ja kehoitan kaikkia pysymään ko. koti-tv palvelusta erillään. Asiakaspalvelussa roikkuminen saa riittää minun osalta. Helpompaa syksyä kaikille toivottaen.
älä minua kehoita 😞 toimii kuten pitääkin eikä ole pätkinyt tai muutakaan. oikein tyytyväinen olen 🙂

Vastaa