En jaksanut kovin kauas menneisyyteen otsikkolistaa selata, joten saattaa olla hieman toistoa:
Näin about viikon Koti-TV-palvelua käyttäneenä, täytyy todeta, että ideana ja perustoiminnoiltaankin palvelun on loistava. Mutta parannettavaa silti löytyy, ja yksi äärimmäisen ärsyttävä rajoite.
Ensiksi se rajoite ja eniten mielipahaa aiheuttava seikka. Miksi ihmeessä maksu-TV-kanavien, esim. Discovery, sisältöä EI pysty tallentamaan verkkoon?
Erityisesti tämä rajoite ärsyttää siksi, että tänne, missä asun, ei ole saatavissa tallentavaa Koti-TV-digiboksia (miksi sen saatavuutta rajoitetaan osoitekohtaisesti, on toinen mielenkiintoinen kysymys!) ja kun jos nuo kanavat näkyisivät tavallisen kaapeli-TV-verkon kautta, voisi niitä silloin tallentaa tavallisella digiboksilla. Tietystihän sitä voisi maksaa itsensä kipeäksi siitä, että ottaisi Welholta MIX-kanavapaketin ja siihen haluamansa kanavat, mutta kun taloyhtiö on joskus vuonna 2012 siirtymässä Soneran kaapeli-TV-verkkoon, niin ei jotenkin innosta.
Joten: Miksei Koti-TV:ssä maksu-TV-kanavia voi tallentaa verkkoon, vaikka tavallisen kaapeli-TV -kortin kanssa niitä voi ihan hyvin tallentaa tallentavalle digiboksille? Ja miksi Koti-TV:n tallentavien digiboksien saantia rajoitetaan osoite/tms. kohtaisesti?
Sitten se hieman vähemmän häiritsevä puute, mutta joka kuitenkin on puute: Discoveryn ohjelmakirjasto on melkoisen köyhä. Vain muutama sarja ja niistäkin todella vanhoja tuotankokausia, eikös sitä nyt vois vähän päivittää ajantasaisemmaksi? Nyt kun opiskelevana ja työssä käyvänä ei ihan milloin vain ennätä TV:n edessä nakottamaan, niin jää noilta maksukanavilta hyviä ja haluttuja ohjelmia näkemättä ja siten ei kyllä ihan täyttä vastinetta rahoilleen saa. Etenkään kun esim. Discoveryn ohjelmakirjastosta ei niitä uusimpia jaksoja löydy...
Koti-TV & maksukanavat ja tallennus
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.