Skip to main content

Koti-tv: modeemilla ei saa internet-yhteyttä

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 30 katselukertaa

Hei!

Minulla on ennestään Soneran ADSL-yhteys, ja sovin puhelimitse että päivitetään siihen koti-tv.

Vermeet saapuivat muutama päivä sitten ja aloin tänään asentaa niitä.

Modeemina paketissa on Thomson TG789.

Ongelmana on se, ettei sillä saa Internet-yhteyttä.

Modeemi on kytketty siihen puhelinpistokkeeseen jossa oli myös vanha modeemi (toimi), joten siinä kohdassa ei pitäisi olla ongelman syy.

Broadband-valo vilkkuu ensin vihreätä, sitten jää palamaan vihreänä. Internet-valo ei pala eikä vilku lainkaan, minkäänvärisenä. Myöskään internet ei toimi, eli led ei ole rikki :)

Kun otan yhteyden modeemiin, kohdassa Broadband connection - Internet services lukee vain "You have no internet services configured. You won't be able to connect to the internet." Ohjeiden kuvissa siinä kohdassa näyttää olevan joitain palveluita listattuna.

Sähköjen katkaisut tai reset-painikkeen käyttö eivät ole muuttaneet tilannetta. Kovin väärinkään tuota laitetta ei saa seinään kytkettyä, eikä tuossa kovasti näytä asetuksiakaan olla säädettävänä, taitaa olla valmiiksi konffattu jottei meidän maallikoiden tarvitsisi sählätä.

WLANin kanssa ei ollut mitään ongelmaa, se toimi heti.

Onkohan minulla varmasti oikean tyyppinen modeemi tuossa paketissa (meille ei mielestäni tule valokuitua)? Jos tyyppi on oikea, niin lieneekö rikki?

Kyseessä on omakotitalo eli ei ole mitään jakamoita tms.

Omilta sivuilta en löytänyt vielä että Koti-tv palvelu olisi oikeasti käytössä (kertoi että tilauksen käsittely kesken), mutta kyllä kai tuon modeemin silti internettiin pitäisi päästä? Olen saanut sähköpostiin tilausvahvistuksen sekä pari mailia joissa on tunnuksia (saapuneet 4.7.)

Mitäs neuvoksi?

-Pia

5 kommenttia

  • July 20, 2012
Hei _Pia,

Koti TV -palvelu vaatii fyysisen kytkennän muutoksen meidän verkon puoleltamme ja tämä on arvioitu tehtäväksi 24.7. Sinun liittymäsi on nyt kytkettynä siten, että se ei pysty tukemaan uusinta Koti TV -tekniikkaa. Tästä siis johtuu tuo muutos. Thomson ei sinulla toimi ennen kuin olemme tehneet vaadittavat muutokset. Saat meiltä vahvistuksen, kun tämä valmistuu.

Käytä siihen asti aiempaa modeemiasi, se toimii kyllä ja pääset käyttämään internettiä.

  • July 20, 2012
Tanja kirjoitti:
Thomson ei sinulla toimi ennen kuin olemme tehneet vaadittavat muutokset. Saat meiltä vahvistuksen, kun tämä valmistuu.

Tästä voisi informoida asiakasta paremmin, muuten. Itsellenikin jäi laitteiden tullessa täysin pimentoon ettei niitä vielä kannata kytkeä. Paketin mukaan lappu jossa sanotaan jotain tyyliin "odota vahvistusviestiä Soneralta ennenkuin kytket laitteet"?

  • July 20, 2012
Hei ___,

oliko sinulla sellainen tilanne, jossa me teimme Viihdepakettiisi (Koti TV) tekniikan muutoksen vai tilasitko uuden liittymän Viihdepaketilla tai liittymääsi Viihdepaketin? Voisin katsoa myös sinun tilannettasi, jos tallentaisit asiakasnumerosi nimimerkkisi tietoihin.

Kun meiltä tilaa Viihdepaketin, niin esimerkiksi tunnusviestissä on kerrottu seuraavasti "Kirjaudu Koti TV -palveluun ensimmäisen kerran vasta, kun kun saat erillisen viestin Koti TV -palvelun käyttöönotosta".

  • July 20, 2012
Hei!

Kiitos nopeasta vastauksesta! Tuo modeemin vaatima kytkentämuutos selittääkin sitten asian, tuosta ei ollut tietoa.

Jonkinlaista aavistusta oli siitä että Koti-tv ei välttämättä toimisi koska Omat sivut ei sitä vielä näyttänyt palveluissa eikä varsinaista vahvistusviestiä ollut tullut, mutta millään tavalla ei juolahtanut mieleen että perus internet-yhteys ei toimisi; se kun on tuon systeemin perusvaatimus .

Vaihdanpa vanhan modeemin takaisin ja jään odottelemaan.

Toivottavasti tästä on jollekin muullekin ongelmoijalle apua!

-Pia

  • May 9, 2023
45611