Skip to main content

Koti TV:n aktivointi myöhässä.

  • December 11, 2014
  • 20 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei!

Tilasin Koti TV:n syyskuun alussa ja sain myyjältä käsityksen, että palvelu aukeaa kun laitteet on toimitettu. Yllättäen Koti TV:n arvioitu aktivointipäivä olikin laitettu tilauksesta kolmen viikon päähän (25.9). Tällöin internetyhteyteni nopeutta nostettiin, mutta itse Koti TV-palvelua ei ole vieläkään aktivoitu. Mikähän tähän on syynä?

Minulla on jo ennestään Sonera Laajakaista, joten tuntuu hieman ärsyttävälle, että pelkästään nopeuden nostoon menee kolme viikkoa ja itse Koti TV:n aktivointiin yli kuukausi!

20 kommenttia

  • October 2, 2012
Hei Pale,
Jostain syystä KotiTV:n aktivointi ei ole tapahtunut nopeudennoston yhteydessä, vaikka näin olisi pitänyt tapahtua. Pahoittelen tätä!
Asiaa selvitellään parhaillaan, ja palvelu pyritään saamaan käyttöösi mahdollisimman pian.

  • October 3, 2012
Hei,

Minulla ei ole nopeutta nostettu eikä aktivoitu, laitteet toimitettu 1.10.

  • October 3, 2012
Hei Okkim,
Palvelusi aktivointipäivä on 4.10. eli huomenna. Laitteet tulevat aina ennen tätä, jotta palvelun voi aktivoimispäivänä ottaa saman tien käyttöön.

  • October 6, 2012
Minulla on nopeus valmiiksi 24 megaa, tunnukset tulivat jo 20.9. ja laitteetkin on seisseet kytkettynä jo varmaan viikon päivät ainakin.

Kytkentäilmoitusta ei vaan ole tullut. Pari päivää sitten viimeksi kokeilin mutta ei ollut vielä ainakaan kytkentä päällä.

Koskahan tämän minun liittymäni kytkentäpäivä mahtaisi olla?

  • October 8, 2012
Hei Olive56

KotiTV -palvelusi kytketään 11.10. Mikäli KotiTV ei toimi tuolloin, ilmoittele tänne tai ota yhteyttä Vikapalveluumme.

Mukavia katseluhetkiä!

  • October 9, 2012
Mia kirjoitti:
Hei Pale,
Jostain syystä KotiTV:n aktivointi ei ole tapahtunut nopeudennoston yhteydessä, vaikka näin olisi pitänyt tapahtua. Pahoittelen tätä!
Asiaa selvitellään parhaillaan, ja palvelu pyritään saamaan käyttöösi mahdollisimman pian.



Moi!
Tästä on taas viikko mennyt, eikä mitään ole tapahtunut! Mikähän tässä mahtaa olla vikana?

  • October 10, 2012
Hei Pale,
pyytäisin sinua kokeilemaan iltapäivällä uudelleen laitteiden toimivuutta. Tarvittaessa käytäthän virrat pois modeemista sekä resetoit digiboksin. Tämän palvelun pitäisi toimia moitteetta silloin. Jos jotain ongelmaa vielä ilmenee niin tulethan kertomaan siitä tänne palstalle, jos voisimme täällä päässä olla sinulle avuksi.

  • October 10, 2012
Noniin, sain aamupäivällä viestin, että palvelu on valmis käyttöönotettavaksi. Boksin käynnistäessä keltainen valo vilkkuu ja tulee seuraava ilmoistu: Could not download the system software. Please check cables...

Olen muutaman kerran bootannut modeemin ja resetoinut digiboksin. Myös kaapelit olen tarkastanut.

  • October 10, 2012
Hei Pale,

voisit tehdä ensin Thomsonin palvelureitittimelle resetoinnin. Tämä tapahtuu siten, että pidät RESET-nappulaa pohjassa niin kauan kunnes virtavalo muuttuu oranssinpunaiseksi. Tämän jälkeen laite käynnistelee itsensä uudestaan.

Johto Thomsonista Motorolan digiboksiin lähtee keltaisesta portista.

  • October 11, 2012
Hei,

minulla sama ongelma Koti TV:n kanssa. Onko tietoa koska erillinen viesti Koti TV -palvelun käyttöönotosta mahtaa tulla?

  • October 11, 2012
Hei Timanti,
KotiTV-palvelusi aktivoituu ensi viikolla, tarkemmin sanoen 15.10. Tekstiviesti käyttöönotosta tulee lähempänä tätä aktivointipäivää.

  • October 13, 2012
Ei toimi, ei.

Piti siis tulla käyttöön 11.10. mutta edelleenkään ei kirjautumisessa hyväksy käyttäjätunnusta ja/tai salasanaa. Mitään erillistä viestiäkään en ole kyllä saanut että olisi kytketty.

  • October 14, 2012
Minulla on nopeus valmiiksi 24 megaa ja tilasin sonera valokuitu 100M/10M, tunnukset tulivat jo 10.10. ja laitteetkin on seisseet kytkettynä .
Kytkentäilmoitusta ei vaan ole tullut.
Koskahan tämän minun liittymäni kytkentäpäivä mahtaisi olla?

Tilasin Koti TV:n 4.10.2012 ja toivottu asennusaika oli 9.10.2012. Tosin laitteet sain vasta 12.10. , Mutta koska saisin Viestin Koti-TV palvelun käyttöön otosta. Sillä nyt olisi jo kiva laittaa laitteet kuntoon ja päästä katselemaan niitä. Samoin olisi kiva että pääsisin nettiin muullakin kuin tikulla. Koska vanha nettiyhteys ei ole pelannut siitä lähtien kun uuden tilasin.

  • October 15, 2012
Hei helimaritta! Lisäisitkö Profiiliisi asiakasnumerosi (tai liittymänumeron ilman väliviivaa), jotta pääsemme tarkistamaan asian. Tällä hetkellä Profiilissa olevalla numerolla ei löydy mitään tietoja. Kiitos!

Olive56: Selvittelemme asiaasi ja vastaamme aikaisempaan ketjuusi, heti kun lisätietoa saamme.

  • October 15, 2012
Sain tänään viestin, että kotitv:n vika on korjattu ja palvelu todellakin vihdoin toimii!
Ainut ongelma on enää etätallennuksessa; omilta sivuilta ei löydy mitään linkkiä etätallennukseen ja osoiteessa www.sonera.fi/tallennus saan ilmoituksen ettei palvelua voi käyttää asakkuustunnuksellani.

  • October 15, 2012
Hei Pale
koititko kirjautua tekemään etätallennusta omalla laajakaistatunnuksellasi ja siihen kuuluvalla salasanalla? Onnistuuko näillä tunnuksilla sivulle pääseminen?

  • October 15, 2012
Juuri laajakaistatunnuksilla kirjautuessa saan tuon palvelua ei voi käyttää asakkuustunnuksellani ilmoituksen.

  • October 16, 2012
helimaritta: Kytkentäpäivä kohdallasi on huomenna. Mukavia hetkiä uuden palvelun parissa!

Pale: Nyt on kyllä mystinen juttu. Onkohan mahdollista, että tunnukset on väärät? Laajakaistan käyttäjätunnuksella (esim. asiakas-1) ja tämän salasanalla kirjautuessa löytyy TV tallennukseen reitti etusivulta: Laajakaistaliittymä -> Muut palvelut -> TV tallennus. Jollei tätä Omien Sivujen etusivulta löydy, otathan yhteyttä Asiakaspalveluumme tilanteen selvittämistä varten.

  • March 20, 2013
Mia kirjoitti:
Hei Okkim,
Palvelusi aktivointipäivä on 4.10. eli huomenna. Laitteet tulevat aina ennen tätä, jotta palvelun voi aktivoimispäivänä ottaa saman tien käyttöön.
Sonera voisi selkeästi ilmoittaa etukäteen myös asiakkaalle että milloin koti tv palvelu alkaa toimia ja että laitteet tulee ennen kuin palvelu alkaa toimia. Itse tahkosin myös muutaman tunnin turhaan ennen kuin aloin epäillä että palvelu on Soneran puolesta vielä aktivoimatta. Ei ollu kovin kaukana että olisi pakannut romut takaisin laatikkoon ja vieny postiin palautettavaksi. Aikoinaan oli sama homma laajakaistan kanssa.

  • March 20, 2013
Hei AsiakasTku!

Kiitos kehitysehdotuksesta, välitän sen eteenpäin. Myynti-/Asiakaspalvelumme kautta tilatessa nämä asiat käydään yleensä läpi asiakkaan kanssa. Olisi tietysti hyvä, jos viesti asennusajankohdasta tulisi aina jo hyvissä ajoin etukäteen, niin asiakkaan ei tarvitsisi ihmetellä laitteiden toimimattomuutta.