Skip to main content

Koti tv pätkii jatkuvasti, HDMI ei enää toimi.

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 44 katselukertaa

Ongelmat lisääntyvät koti TV:n kanssa.

Joulukuussa tuli päivitys digiboksiin jonka johdosta televisiomme ei enää saanut kuvaa HDMI:n kautta. Tätä asiakas- ja teknisentuen kanssa selvitettyämme oli loppu tulos seuraava:
"Joissain tv malleissa on ollut tätä ongelmaa, korjaamme ongelmaa. Käytä scarttia"
Tammikuussa sain tekniseltä tuelta pyynnön resetoida digiboksi uudelleen ja kuvan kadotessa jälleen alkukäynnistyksen lopuksi kertoa heille spostitse kellonaika. Tein näin ja mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Välillä kokeillut HDMI:tä ja sama vika on edelleen. Kuvatarkkuutta vaihtaessani scartin kautta valikossa se kyllä hdmi:n kautta tunnistaa tv:n infossa kuvan resoluution vaihtuneen, mutta ruutu on silti musta.

Tämä harmittaa kun palvelu ennen toimi hyvin.

Toinen uusi rasitus on pätkiminen. pari kolme kertaa illassa on saanut käynnistellä digiboksia ja reititintä uusiksi viimeisen kuukauden aikana, mutta tänään boksin avatessani lapsille pikku kakkosta varten, tuli ilmoitus päivityksestä. Ennen kuin painoin mitään käynnistyi boksi uudelleen ja aikansa päiviteltyään pääsin valikkoon. Ei edelleenkään toimivaa HDMI signaalia. Mutta nyt kuva katoaa jo minuutin parin välein tehden koko laitteen käyttökelvottomaksi.

Aion vielä resetoida kerran digiboksin ja mikäli se ei ala toimia loppuu Sonera Viihde palvelun käyttö tässä taloudessa. neljättä kuukautta hakataan päätä seinään.

t. Turhautunut.

3 kommenttia

  • March 6, 2013
Hei VjN

VjN kirjoitti:
Ongelmat lisääntyvät koti TV:n kanssa.

Joulukuussa tuli päivitys digiboksiin jonka johdosta televisiomme ei enää saanut kuvaa HDMI:n kautta. Tätä asiakas- ja teknisentuen kanssa selvitettyämme oli loppu tulos seuraava:
"Joissain tv malleissa on ollut tätä ongelmaa, korjaamme ongelmaa. Käytä scarttia"
Tammikuussa sain tekniseltä tuelta pyynnön resetoida digiboksi uudelleen ja kuvan kadotessa jälleen alkukäynnistyksen lopuksi kertoa heille spostitse kellonaika. Tein näin ja mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Välillä kokeillut HDMI:tä ja sama vika on edelleen. Kuvatarkkuutta vaihtaessani scartin kautta valikossa se kyllä hdmi:n kautta tunnistaa tv:n infossa kuvan resoluution vaihtuneen, mutta ruutu on silti musta.


Eilisen päivityksen pitäisi korjata tämä ongelma. Teitko resetin digiboksille? Lähtikö HDMI toimimaan?

Kuvan pätkiminen viittaa yleensä linjaongelmaan. Tästä kannattaa tehdä erikseen vikailmoitus. Yleensä kuvan pätkiminen johtuu linjan virheilystä. Ota yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä kuvan pätkimisestä vikailmoitus. Tutkitaan linjaa hieman ja tehdään siihen tarvittavat säädöt, jotta pätkiminen saadaan loppumaan.

  • March 9, 2013
Ei toimi HDMI edelleenkään. ja resetoitu on.
Pätkiminen vähentynyt mutta ei poistunut kokonaan.

  • March 11, 2013
Hei VjN,

Olethan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään ongelmaa tarkemmin.
0206 90101 (mpm/pvm), ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.

Voit jättää vikailmoituksen sivujemme kautta.