Skip to main content

Koti-TV pätkii tai ei näy ollenkaan

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Eilen,9.4,iltapäivällä meillä alkoi koti-TV pätkiä ja oli pitkään niin ettei miltään kanavalta näkynyt mitään. Vianmääritys antoi ongelmaksi internet-yhteyden,mutta kuitenkin yhteys pelasi hyvin koska niin kannettava kuin pöytätietokonekin toimivat kokoajan. Yritimme käynnistää laitetta uudestaan,sammutimme modeemista virrat ja laitoimme päälle,otimme johtoja irti ja laitoimme takasin ja taas käynnistimme uudestaan. Mikään ei auttanut. Koko eilisen iltapäivän,illan sekä tämän päivän on kanavat jumittaneet. Parhaimmillaan pätkäisi jo 5 sekunnin päästä kun jonkun kanavan sai vihdoin näkyviin. Nyt ei taas kanavat näy ollenkaan. Häiriötiedotteissakaan ei mainita mitään ongelmaa että missään olisi.
Missähän mahtaa nyt vika olla? Kuitenkin nettiyhteydet toimivat ihan ok. Kauheasti ei ole voinnut rentoutua television ääressä kun ei kerkeä katsomaan kuin minuutin verran ja sitten taas onkin telkkari pimeänä seuraavan tunnin.

8 kommenttia

  • April 11, 2013
Hei Pete69,

Ei järin hyvältä kuulosta. Voisit kokeilla laitteiden resetointeja. Digiboksin resetoimiseen löydät ohjeen Sonera Viihteen -ongelmatilanteet ohjesivulta ja Thomsonin palvelureitittimen saat resetoitua painamalla laitteen oikeassa kyljessä olevaa reset-painiketta noin 30 sekunnin ajan. Kannattaa aloittaa Thomsonista ja resetoinnin ajaksi ottaa digiboksista virta pois. Kun Thomsonissa palaa broadband- ja internet-valot, voi laittaa digiboksiin virran takaisin.

  • April 22, 2013
Ongelmia on ollut heti uuden laitteiston (Thomson) saamisen jälkeen. Laajakaista on toiminut kyllä alusta alkaen, mutta tv-kanavia en ole saanut näkyviin lainkaan. Vanhojen ohjelmien poisto on tehty ohjeen mukaan, mutta siinä vaiheessa kun koti-tv-laitteen pitäisi ladata kanavia tulee virheilmoituksena, vika nettiyhteydessä.
Kaikkia mahdollisia kytkentävaihtoehtoja on kokeiltu nettiyhteyden viemiseksi koti-tv-laitteistoon, mutta ei apua.
Olisiko vika itse laitteessa eli se olisi mykistynyt jostain syystä.
Mikä avuksi ? Turhaan maksan jostain näkymättömästä koti-tv:stä, pelkkä laajakaistamaksu olisi ilmeisesti halvempikin...! ?
Seppo

  • April 22, 2013
Hei SJPKMI1

Meidän puolelta kaikki näyttäisi olevan ok. Onhan digiboksi kytketty suoraan Thomsonin keltaiseen porttiin? Kokeilitko resetoida Thomsonin laitetta Timon ohjeen mukaisesti?

Mikäli ongelma jatkuu edelleen, ota yhteyttä Vikapalveluumme. Laitteissa voi olla jotain vikaa. Ensimmäisenä en kuitenkaan epäilisi laitevikaa. Takuuvaihdot ja vikailmoituksen jättäminen onnistuu Vikapalvelumme kautta. Kyllä kuva saadaan näkymään, kunhan tutkimme mistä ongelma johtuu.

  • April 22, 2013
Laitteen resetointi onnistuu osittain, mutta valikosta ei pysty valitsemaan kumpaakaan vaihtoehtoa ( Remove software ja Factory reset) ja myöskään Reboot without savings -vaihtoehtoa ei pysty valitsemaan.
Näin ollen poistuessa laite tallettanee taas entiset asetuksensa. Noin em. tavalla resetoinnin jälkeen tulee ilmoitus Network error:ista ja kehoitus tarkistaa kytkennöistä ym.
Mikä lie vikana, kun menuvalikko ei toimi kuin em. tavalla.
Kokeilen vielä kerran ja resetoin myös reitittimenkin ja kokeilen sen jälkeen uudelleen digiboksin resetointia vielä kerran.

  • April 22, 2013
Hei
Onko sillä vaikutusta mikä tv-systeemi on valittu, eli mikä PAL pitäisi olla valittuna ?
Pääsin äskeisessä operaatiossa jo niin pitkälle, että ohjelmiston poistaminen onnistui ja laite pyysi varmistamaan vielä poiston. Sen jälkeen ei kyllä pystynyt valitsemaan Tehdasasetuksia jostain syystä ja sama poistumisvalikossa, ei pystynyt valitsemaan poistumista ilman tallennusta.
Työläältä tuntuu...

  • April 23, 2013
Hei SJPKM1

PAL-asetuksia ei tarvitse muokata. Ne ovat yleensä oletuksena oikein. PAL-asetukset liittyvät TV:n kuva-asetuksiin. Tässä tapauksessa ongelmana on digiboksin ja modeemin välinen yhteys.

Digiboksi ei pääse verkkoon oikein. Uskon että sinun puolelta kaikki on kunnossa. Tässä vaiheessa helpoin ratkaisu on ottaa yhteyttä Vikapalveluumme ja tehdä Viihteestä vikailmoitus.

Verkonhallintamme voi tutkia, mistä ongelma johtuu.

  • April 26, 2013
Hei
Homma on mennyt tämän jälkeen niin, että minulle lähetettiin uusi reititin, koska vian arveltiin olevan siinä, kun kaikkea muuta oli jo kokeiltu...
Tänään tuli uusi ritin, kytkin sen ja yritin resetoida motorolan ohjeiden mukaan. Exit:in jälkeen tulee taas samanlainen ilmoitus eli että verkkoa ei olisi käytettävissä ja kehoitetaan tarkistamaan kaapeli ja sen kiinnittäminen jne.
Myöskään Ethernet-valo ei pala reitittimessä eikä myöskään se pieni merkkivalo reitittimen takana, mihin Motorolasta tuleva johto on kiinnitetty (keltainen portti), Motorolassa palaa kyllä keltainen valo kytkentäportin vieressä.
Missähän vika.Motorolan resetoinnissa ei onnistu myöskään valinta niistä kahdesta vaihtoehdosta (tehdasasetukset) ja exitissä poistu tallentamatta tai ei muutoksia vaihtoehdot on samanväriset.
Kokeilin jo tv-asetusten muuttamista johonkin siinä oleviin vaihtoehtoihin ja jossain niistä nuo valintajutut näyttäis toimivan niin, että valintoja pystyy tekemään.
Mutta senkin jälkeen tulee latausvaiheessa ensimmäinen punainen täplä ja ilmoitus, ettei verkko olisi käytettävissä eikä lataus etene ekatäplästä mihinkään.
Onko vika vielä Motorolassakin vai mitä pitäisi tai mitä voitaisiin vielä kokeilla. Tv-kanavista ei ole siis mitään havaintoa !

  • April 29, 2013
Hei SJPKMI1,

Oletko kokeillut kytkeä tietokonetta suoraan kaapelilla Thomsoniin? Kannattaa testata myös toisella ethernet kaapelilla.

Jos ongelma ei ratkea niin kannattaa olla vikapalveluumme uudelleen yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.