Hei
Asun 2001 rakennetussa kerrostalossa johon tulee soneran kuitu josta huoneistoihin on ADSL2+ tekniikalla toteutetut yhteydet. Liittymäni nopeus on 24/2, modeemina on Telewell 510 v3:nen. Modemista menee suora cat6 kaapeli 8m olohuoneeseen jossa on soneran toimittama Motorolan VIP1003 purkki. Modeemista lähtee toinen cat6 kaapeli sisäverkon reititimelle jossa työasemat ovat kiinni. Tällä varmistan tietoturvan + sen että soneran VIP1003 saa julkisen IP:n omasta poolistaan.
Kaikki toimi lähes moitteetta elokuussa ja syyskuussa sekä lokakuussa. Mitään asetus / asennus muutoksia ei ole tehty kokoaikana. Nykyisin soneran KOTI-tv pätkäisee joskus mutta useimmiten se tekee sen että jos katsot esim tv1:stä niin kesken lähetyksen se itsekseen menee valikkoon. Ja pahimmillaan tämä tapahtuu useasti esim. uutisten aikana. Tämä ongelma on vain "live-streemissä" eli jos katson tallentamaani ohjelmaa niin yleensä se toimii ongelmitta. Tuo kanavalta automaattisesti siirtyminen tapahtuu yleensä useilla kanavilla.
Oma ymmärrrykseni alan miehenä on se että joko purkin softa on päivitetty tai joku muu vaikuttaa tuohon. Ongelmaa ilmenee vaikka yksikään tietokone ei olisi päällä joten työasemat eivät pitäisi viedä kaistaa.. "tietysti jos kerrostalosta ulospäin menevä yhteys on pullon kaula niin sit on eriasia.."
olisin tyytyväinen jos soneran koti-tv palvelu pelais hyvin eikä hyppis kanavalta valikkoon. Myös pätkiminen vois olla vähäisempää. Myös VIP-1003 ei aina vastaa kaukosäätimellä annettuun pyyntöön esim ohjelmaoppaan näyttämiseen vaan se pitää etsiä menu näppäimen kautta...
- Heikki
KOTI TV - Pätkiminen/Kanavalta hyppiminen ongelma
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.