Skip to main content
Tilasin Soneran laajakaistan maksiminopeudella toukokuussa ja otin samaan pakettiin Koti TV:een. Kuitenkin asensin Soneralta saadun digiboxin telkkariin vasta nyt, kun ajattelin tilata maksukanavia. Ongelmana on, että kuva näkyy kanavasta riippumatta pätkien vain parin sekunnin ajan, kunnes kuva jäätyy ja tilalle tulee Soneran videovuokraamo. Pari kertaa kuva ja äänet ovat toimineet normaalisti, mutta noin 4/5 yrityksistä päättyy epäonnistumiseen ja äskenkin onnistuneen kokeilun jälkeen kuva jäätyi kanavaa vaihdettaessa (ja tilalle taas videovuokraamo). Lisäksi aluksi en saanut koko digiboxia edes päälle, ennen kuin kallistin sen pystysuoraan ja valojen sytyttyä hiljalleen laskin sen maahan.

Onko kyseessä viallinen boxi, alkukankeutta, huono Ethernet-kaapeli vai mikä? Ajattelin tilata Urho Totalin, mutta jääkiekko alkaakin jo tasan viikon päästä. Saakohan nämä ongelmat ratkottua ennen sitä?
filosofem kirjoitti:
Onko kyseessä viallinen boxi, alkukankeutta, huono Ethernet-kaapeli vai mikä?


Koti TV:n signaali jostain syystä katkoo. Hieman luullostaa siltä että Motorola-boxilla voi olla kontakti tai muita ongemia, jos laitteen käyttöönotto vaati sen asennon muuttamista yhteyden saamiseksi. Kannattaa testata toisella verkkokaapelilla boxin ja modeemin välillä ja samalla modeemin eri ethernet-porteista.

Ellei Koti TV ala toimimaan, tee siitä vikailmoitus joko numeroon 0206 90101 tai TV-palvelujen vikailmoituslomakkeella. Saattaa olla että Motorola-digiboxi menee vaihtoon, ellei sitten ongelman syy liity ADSL-yhteyden toimintaan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa