Skip to main content
Moi,

Boksiin tuli uusi päivitys äsken, mitähän muutoksia päivitys sisältää? En kyllä äkkiseltään huomannut mitään...
Onko tähän mitään ratkaisua? Pilvitallenteet ei ainakaan toimi päivityksen jälkeen... 😞
juu ei toimi oikein mikään tällä hetkellä, netti sentään... loppu onkin sit jumissa kuin Ahtisaari hississä
Todella toimiva päivitys. Jälleen. Ei näy verkkotallenteet, virhekoodia pukkaa. Ei auta mikään toimenpide. No, eihän tämä ole uutta, tähän on totuttu. Onneksi saa hyvitystä laskussa. Joo varmaan, sen kun näkisi.
Booris_84 kirjoitti:
Saavatpahan taas hyvittää seuraavassa laskussa.


Onko sulla vinkata hyvä luukku mihin voi nakata laskua? vahva veikkaus että täällä forumilla nillitys ei auta mitään vaan reklamointi täytyy tehdä muualle. Pikaisella katsannolla en löytänyt Soneran sivuilta reklamaatiomestaa - pitääkö nakata postia toimarille?
zaccy kirjoitti:
[quote="Booris_84":1ni1sip4] Saavatpahan taas hyvittää seuraavassa laskussa.


Onko sulla vinkata hyvä luukku mihin voi nakata laskua? vahva veikkaus että täällä forumilla nillitys ei auta mitään vaan reklamointi täytyy tehdä muualle. Pikaisella katsannolla en löytänyt Soneran sivuilta reklamaatiomestaa - pitääkö nakata postia toimarille?[/quote:1ni1sip4]

joo en kanssa löytäny nopiaa mitää paikkaa mihin laitella, et jos jollain on tietoa, tai vaikka Antti voisi sen meille jakaa, niin kiitoksia paljon jo valmiiksi
zaccy kirjoitti:
[quote="Booris_84":2fhc11v8] Saavatpahan taas hyvittää seuraavassa laskussa.


Onko sulla vinkata hyvä luukku mihin voi nakata laskua? vahva veikkaus että täällä forumilla nillitys ei auta mitään vaan reklamointi täytyy tehdä muualle. Pikaisella katsannolla en löytänyt Soneran sivuilta reklamaatiomestaa - pitääkö nakata postia toimarille?[/quote:2fhc11v8]

Ei mulla luukkua ole, mutta yksi esimerkki.

Eli minulla oli ongelma tuon reitittimen kanssa mikä ei toiminut lainkaan, tai toimi n15min ja sen jälkeen boottasi itsensä...

Mulle tuli s-postiin kysely ainakin viimeksi kun olin ensin soittanut Soneralle viasta.(2-3 kertaa)
Ja laitoin siihen kyselyyn oman mielipiteeni heidän toiminnastaan 🙂 ja todistelin myös että vika ei ollut minussa tai liitännöissä vaan heidän laitteessaan.
Sitten meni 2-3 päivää niin alueen myyntipäällikkö tms soitti ja siinä keskusteltiin minun tilanteesta.
Sitten sovittiin että lähettävät uuden laitteen ja jos toimii niin saan hyvityksen ja sainkin.

Mutta sinne pitää soittaa ja "todistaa" että heidän laitteissa/ohjelmistossa tms on vika eikä asiakkaassa.
Suosittelen hyviä hermoja jos/kun lähdet hakemaan niitä hyvityksiä :)
Mutta kyllä itse ainakin haluaisin toimivan paketin kun siitä kerran maksankin.piste
Jos muuta kanavaa ei tunnu löytyvän niin postia voi lähettää Johan Dennelind:lle.
Mulla boksi ei näyttänyt mitään tallennuksia päivityksen jälkeen. Resetoinnin jälkeen ei toimi sitäkään vähää. Yrittää käynnistyä, mut ilmottaa aikansa junnattuaan "palvelussa on tilapäinen toimintahäiriö, laite ei saanut yhteyttä järjestelmään".

Osaako kukaan kertoa, et mitenkä tuon sais taas toimimaan?
Terve kaikille!

Eilen viihdepalveluun tehdyn päivityksen jälkeen tulisi viihteen digiboksi käynnistää uudestaan. Jos palvelussa ilmenee ongelmia uudelleenkäynnistyksen jälkeen, digiboksille voi tehdä ohjelmiston poiston (Remove software) mutta tehdasasetuksia (factory reset) EI kannata palauttaa. Tehdasasetusten palautus voi aiheuttaa ongelmia tunnusten syöttämisessä ja palvelu ei siten käynnisty.

Ongelma on tiedossa ja vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriöstä koituvaa haittaa


Eilen klo 21-23 välillä on tallenteiden ja ohjelmakirjaston osalta ollut ongelmia mutta muuten niiden tulisi toimia normaalisti.

Semppuli, Toimiiko nettiyhteys kuitenkin normaalisti? Voisit kokeilla vielä palauttaa modeemilaitteen tehdasasetuksille pitämällä reset-nappia pohjassa 30s ajan. Varmista myös että liitokset modeemin ja digiboksin välillä on kunnolla kiinni. Factory resettiä ei kannata digiboksille nyt kuitenkaan tehdä kuten yllä mainittu. Ohjelmiston poiston voi ja kannattaakin kokeille tehdä vielä uudestaan.
Onko edelleenkin mahdotonta julkaista tietoa päivitysten sisällöstä vai johtuuko tiedottamisen puute sitä, ettei mitään parannuksia ole tehty?

Mistä muuten aiheutuu "yhteysvirhe 521" useita kertoja viikossa, poikkeuksetta noin klo 21?
Talletuksiin ei pääse käsiksi parhaaseen (ainoaan) katseluaikaan. Katko on joskus vain muutamia minuutteja, välillä toista tuntia.
Päivityksen jälkeen tuli virhekoodia ja ohjelmakirjasto sekä tallenteet poissa pelistä. Eilen alkoi kanavat pelittämään, mutta kivana lisämausteena kuvasuhde pamahti kaikilla kanavilla litistyneeksi (molemmissa laidoissa paksut harmaanmustat pystypalkit), eikä auta vaikka vaihtelee kuvasuhdetta sekä sonera viihteen että tv:n omista asetuksista. Myöskään boksin resetoiminen ei auta. Onko muilla esiintynyt samanlaista ongelmaa?
Hei Asgrim,

Onko digiboksisi liitetty televisioon HDMI vai Scart johdolla? Tuon ohjelmiston poiston digiboksista tulisi korjata ongelma jos käytät HDMI-kaapelia. Scart-johtoa käytettäessä kannattaa varmistaa myös että television kuvasuhde on määritetty 16:9 niin sivupalkkeja ei tulisi ilmaantua.
Antti- kirjoitti:
Hei Asgrim,

Onko digiboksisi liitetty televisioon HDMI vai Scart johdolla? Tuon ohjelmiston poiston digiboksista tulisi korjata ongelma jos käytät HDMI-kaapelia. Scart-johtoa käytettäessä kannattaa varmistaa myös että television kuvasuhde on määritetty 16:9 niin sivupalkkeja ei tulisi ilmaantua.


Ongelma korjaantui ohjelmiston poistolla ja kuvasuhde palautui normaaliksi. Kiitos neuvosta!
Hei Asgrim,

Eipä kestä! Hyvä että ongelma tuli tuolla kuntoon 🙂
Oli näköjään tullut uusi päivitys. Muuta en huomannut kuin että menuun oli tullut kauppa valikko. Mikä on tämän toiminnon tarkoitus kun eihän sieltä mitään voi edes ostaa vaan tekstiviestillä pitää tilata ja siinäkin käsittely kestää 1 vrk.

Mites tuo tapahtuma-areena muuten kun sillähän ei oo mitään käyttöä ja ylhäälläkin lukee nolosti aloitussivu/Urho-tv ja kanavaa ei ole enää edes olemassa!
Joo, uusi päivitys tuli ja kauppa näyttää auenneet. Ei tuolla kyllä kauppaa käydä. Ensin pitää jossain tutustua tarjontaan esim mitä kanavia paketteihin kuuluu ja vasta sen jälkeen voi tehdä kaupat. Eiköhän se tuosta vielä parane. Jostain syystä kuvanlaatu on tänään heikompi mitä aiemmin. MM jalkapalloa katselen ja HD laadulla. Pitää huomenna kokeilla sammuttaa laitteet kunnolla, jospa se auttaisi.
Odotin jotain parempaa päivitykseltä esim parempaa ohjelmaopasta, tämä kaipaa ainakin sivunvaihtoon nopeutta lisää.
Mistähän johtuu että uusi päivitys tuli jolloin enään ohjelmatiedot ei näy millään kanavalla, sekä HD-kanavista mtv3,nelonen sekä mtv3 sport paketin kanavat ei toimi.. Päivityksen jälkeen myös television reunoihin jäi valkoiset palkit. Valkoiset palkit sain pois kun palautin digiboxin tehdas asetuksille takasin, mutta mikään muu ongelma ei korjaantunut..

Digiboxilla kun tekee sen vianmäärityksen niin valittaa että kellonaika on väärin. Ongelman korjaus ei auta mitään.
Jännä että joillekkin käyttäjille tulee päivityksen jälkeen erilaisia ongelmia. Itelle ei oo onneks vielä tullu.

Eipä tossa voi varmaa muuta ku vikailmotuksen tehä ku oot jo resetoinu vehkeet.

Mulla kuva laatu normaali päivityksen jälkeen.

Tarkasta viihteen kuva-asetukset vaikka vielä ettei oo muuttunu?
Oli kiva päivitys, ei toimi enää verkkotallennukset, samantien tulee kaikista "videontoistovirhe".


Ja täytyy kyllä myös ihmetellä tuota "kauppaa", miten se voi olla niin vaikeaa Soneralle tätäkään tehdä kunnolla?! Paljon pienemmät kilpailijat ovat jo vuosia tarjonneet palvelua josta itsestään voi tilata kanavapaketteja ja ne aukeaa HETI. Sonera = tekstiviestitilauksia vuonna 2014. Jestas. Tilattujen pakettien perumista Sonera ei tule varmasti IKINÄ implementoimaan suoraan viihdevalikkoon... eihän nyt asiakkaat saa helposti peruuttaa mitään. Mutta eipähän tule yllätyksenä tämäkään.. jos ei Sonera osaa 3 vuoteen korjata tallennusvalikon aika selviä bugejakaan, niin miten he tämmöistäkään saisi aikaan.

Syyskuun alussa menee määräaikainen umpeen. Aika heikolta näyttää, että jatkaisin.. ehkä samalla hinnalla kun viimeiset 4 vuotta (20e/kk.. samassa 24M netti).. tosin on tässä vuoden alusta harjoiteltu perinteisen television hylkäämistä kokonaan.. ei ole paljon enää tullut tallenneltua (nytkin taitaa olla vain joku 8 leffaa tallessa), livetv:tä en katso enää ollenkaan.. paitsi kun on jotain lätkäkisoja. Niitä kyllä pystyy katsomaan ilman Soneran "viihdettä".

Muuten, tuossa joskus oliko toukokuussa tuli joku päivitys joka sitten hipihiljaa hiljaa vedettiin takaisin.. mistä tiedän? Huomasin kerran "tietoja" valikosta, että kumman vanha versionumero oli yhtäkkiä. Ja tallennusvalikon yksi pienen pieni bugi oli fiksattu siinä joka vedettiin takaisin ja se taas bugittaa.

Kauppa tosiaan on lisätty menu -valikkoon päivityksen yhteydessä. Kanavapaketti tarjonta on nyt tuotu näkyviin suoraan laitteelle. Muuta tarkempaa tietoa kaupan kehityksestä ei vielä tässä vaiheessa ole.

Laitoin viestiä eteenpäin tapahtuma-areenasta.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla laitteiden resetointia, sekä digiboksilla ohjelmiston poistoa, jos ongelmia ilmenee. Lisäksi kannattaa päivitysten jälkeen tarkastaa, että laitteiden kytkennät ovat oikein ja viihdepalvelun palvelureititin on käytössä, niissä tapauksissa kun se on viihdepalvelun matkassa toimitettu, jos ongelmia ilmenee.


Huomasinpa tuossa, että uudessa päivityksessä oli muutettu boksin kirjautumisnäyttöä.. eipä sekään mennyt ihan putkeen, vai mitä mieltä olette: http://oi58.tinypic.com/2uymy3r.jpg (tekstiä leikkaantuu pois näkyvistä ja ei tuo "pallo ja teksti" ihan näytä siltä, että se noin suunniteltiin)




















 
Huomasinpa tuossa, että uudessa päivityksessä oli muutettu boksin kirjautumisnäyttöä.. eipä sekään mennyt ihan putkeen, vai mitä mieltä olette: http://oi58.tinypic.com/2uymy3r.jpg (tekstiä leikkaantuu pois näkyvistä ja ei tuo "pallo ja teksti" ihan näytä siltä, että se noin suunniteltiin)






Siltä näyttää... Voisihan silti sitä testata joskus kunnolla


Laittelen viestiä asiasta eteenpäin.


Jaahas, päivityksen jälkeen verkkoyhteyttä ei saa jotta voisi katsella tallennuksia. Ruudussa lukee "Yhteystiedot, ole ystävällinen ja yritä myöhemmin uudelleen. Virhekoodi: 525". Kuinkahan kauan pitäisi odotella. Tallentuuko illan ja tulevan yön verkkotallennukset, jännityksellä jään odottamaan. Tänään tulikin kaksi päivitystä ja ei mitään tietoa mitä päivitettiin. Onhan se mukavaa kun tulee illaksi peli "etsi päivitykset" :D
Voisitteko mahdollisesti hyödyntää Menun mainosikkunaa esim päivitys tiedoilla. Nyt ikkunan käyttö on suht huonoa, toki tämä on mun mielipide.
lusmu kirjoitti:
Jaahas, päivityksen jälkeen verkkoyhteyttä ei saa jotta voisi katsella tallennuksia. Ruudussa lukee "Yhteystiedot, ole ystävällinen ja yritä myöhemmin uudelleen. Virhekoodi: 525". Kuinkahan kauan pitäisi odotella. Tallentuuko illan ja tulevan yön verkkotallennukset, jännityksellä jään odottamaan. Tänään tulikin kaksi päivitystä ja ei mitään tietoa mitä päivitettiin. Onhan se mukavaa kun tulee illaksi peli "etsi päivitykset" :D
Voisitteko mahdollisesti hyödyntää Menun mainosikkunaa esim päivitys tiedoilla. Nyt ikkunan käyttö on suht huonoa, toki tämä on mun mielipide.


Verkkotallennuksiin ei vaukuta digiboksi. Tarkista tallennukset vaikka Omien sivuiden kautta.

Vastaa