Hei! Minulla on soneran Kotinumeroliittymä, jota käytän silloin tällöin, kun kilpailevan operaattorin kännykkälinjoissa on vikaa. Tänään olisin sitä käyttänyt, mutta tietenkään en muistanut PIN-koodia, vaan naputtelin sen kolme kertaa väärin. Seuraus oli, että puhelin lukittui ja tarvittaisiin PUK-koodi. Tarkistin kaikki ko. liittymän hankinnan yhteydessä saadut paperit, niissä mainitaan vain PIN-koodi, jonka nyt tiedän olevan 0000 (eikä 1234 tai 12345), mutta ei PUK-koodia.
Normaalien matkapuhelinliittymien PUK-koodit saa Omilta sivuilta, mutta jostain syystä kotinumeroliittymien tiedot eivät näy Omilla Sivuilla ollenkaan, eli niin ollen ei voi saada sieltä PUK-koodiakaan. Laitoin nyt PUK-koodireklamaation vetämään Omien Sivujen kautta, mutta Luoja tietää, lukeeko sitä kukaan koskaan.
Tällä kertaa joudun ilmeisesti joudun käymään Sonera Kaupassa selvittämässä asian, mutta vastaisen varalle ehdotan, että myös kotinumeroliittymien tiedot ml. PUK-koodi päivitettäisiin Omille Sivuille.
Kotinumeroliittymän PUK-koodi hukassa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.