KotiTV & CANAL+ MM-kiekko 24/7



Näytä ensimmäinen kirjoitus

126 kommenttia

Proler kirjoitti:
Olen varmaan taas vain puusilmä... Laittaisko joku linkkiä sivustolle, josta soneralle voi nykyisin jättää soittopyynnön? Viimeviikolla vielä löytyi hyvin helposti tuo sivusto, mutta nyt ei enää millään osu silmään.


Tarkoitatkohan tätä? http://tinyurl.com/cb2zdnn

Itse kävin tänään Sonera pisteessä kysymässä voisiko Koti TV:seen tilaamaani Canal+ Total pakettia perua, sillä paketissa piti näkyä kaikki MM-pelit mutta toisin kävi. Pitkään soittivat asiakaspalveluun mutta tilausta ei pystynyt perumaan. Antoivat kirjekuoren mihin piti itse sanailla reklamaatioilmoitus. Jos vaihtoehtoina ovat samanhintaiset paketit kaapeliin ja IPTV:seen mutta kaapelissa näkyy OIKEASTI kaikki pelit niin ei kauan tarvitse miettiä kumman oikeasti ottaisi. Tätä palstaa lukeneena nuo tilaukset ovat ilmeisesti olleet mahdollisia perua, mutta en vielä uskalla tilata uutta kaapelipakettia. Jää siis moni peli näkemättä.
Jam0 kirjoitti:
[quote="Proler":2mpt7u3w]Olen varmaan taas vain puusilmä... Laittaisko joku linkkiä sivustolle, josta soneralle voi nykyisin jättää soittopyynnön? Viimeviikolla vielä löytyi hyvin helposti tuo sivusto, mutta nyt ei enää millään osu silmään.


Tarkoitatkohan tätä? http://tinyurl.com/cb2zdnn

Itse kävin tänään Sonera pisteessä kysymässä voisiko Koti TV:seen tilaamaani Canal+ Total pakettia perua, sillä paketissa piti näkyä kaikki MM-pelit mutta toisin kävi. Pitkään soittivat asiakaspalveluun mutta tilausta ei pystynyt perumaan. Antoivat kirjekuoren mihin piti itse sanailla reklamaatioilmoitus. Jos vaihtoehtoina ovat samanhintaiset paketit kaapeliin ja IPTV:seen mutta kaapelissa näkyy OIKEASTI kaikki pelit niin ei kauan tarvitse miettiä kumman oikeasti ottaisi. Tätä palstaa lukeneena nuo tilaukset ovat ilmeisesti olleet mahdollisia perua, mutta en vielä uskalla tilata uutta kaapelipakettia. Jää siis moni peli näkemättä.[/quote:2mpt7u3w]
Kiitos, juuri tätä tarkoitin. Tänään olisi yksi kisojen huippuotelu jälleen tarjolla (can-usa), mutta mistäs soneran asiakkaana ottelun näet, vaikka maksat vähintään saman kuin welholla, elisalla ja digitalilla ja on luvattu KAIKKI ottelut suorina "kuten normaalissa canal + total paketissa, iptv ei eroa tästä mitenkään"...
Jam0 kirjoitti:
[quote="Proler":3jyy9ifn]Olen varmaan taas vain puusilmä... Laittaisko joku linkkiä sivustolle, josta soneralle voi nykyisin jättää soittopyynnön? Viimeviikolla vielä löytyi hyvin helposti tuo sivusto, mutta nyt ei enää millään osu silmään.


Tarkoitatkohan tätä? http://tinyurl.com/cb2zdnn

Itse kävin tänään Sonera pisteessä kysymässä voisiko Koti TV:seen tilaamaani Canal+ Total pakettia perua, sillä paketissa piti näkyä kaikki MM-pelit mutta toisin kävi. Pitkään soittivat asiakaspalveluun mutta tilausta ei pystynyt perumaan. Antoivat kirjekuoren mihin piti itse sanailla reklamaatioilmoitus. Jos vaihtoehtoina ovat samanhintaiset paketit kaapeliin ja IPTV:seen mutta kaapelissa näkyy OIKEASTI kaikki pelit niin ei kauan tarvitse miettiä kumman oikeasti ottaisi. Tätä palstaa lukeneena nuo tilaukset ovat ilmeisesti olleet mahdollisia perua, mutta en vielä uskalla tilata uutta kaapelipakettia. Jää siis moni peli näkemättä.[/quote:3jyy9ifn]
Kiitos linkkistä, sain varattua oman aikanikin.
Tämä on suorastaan törkeätä. Meinaan tehdä tästä kantelun kuluttajanasianmiehelle. Ja viemään asian vaikka oikeuteen asti. Sen verran törkeä kusetus meille kävi.

Itselleni kävi niin, että ME OLIMME JO TILANNEET Canal + kaapelikortin. Kortti oli lahja naiseltani minulle, jotta voin katsoa Suomen pelejä telkkarista.

Hienoa. No arvaatte varmaan miten kävi. Soneran myyjä soitti minulle ja väen väkisin tuputti Canal Plus pakettia IPTV:stä. (tietenkin, koska saa siitä rahaa, hän itse pääsee myymään).

Pakettitarjoukseen olisi kuulunut myös ilmainen URHO TV paketti. Tein myyjälle selväksi, etten halua mitään muita paketteja vaikka olisivat kuinka ilmaisia, koska minua kiinnostaa ainoastaan Suomen pelit ja MM-kisat. Myyjä halusi vaan jatkaa myyntiä. Väkisin tuputti pakettia. No totesin kuitenkin sitten lopulta tarjouksen olevan hyvä. Varmistin vielä, että näkyyhän nämä pelit siitä paketista? Sovittiin, että myyjä soittaisi uudelleen seuraavana päivänä, koska olihan Canal + minulle lahja naiseltani.

Tarjous oli ok ja päätimme sen hyväksyä. Varmistettiin vielä, että näkyyhän ne pelit. - näkyvät....

Mielestäni tämä on törkeätä kusetusta. Asiakas kun kerran on jo esittänyt asian myyjälle, että haluaa katsoa MM-jääkiekkoa ja Suomen pelejä, niin väkisin myy sellaista, josta tietää, että asiakas ei tule saamaan sitä mitä haluaa.

Meinaan pyytää ne tallennetut myyntikeskustelunauhat Soneralta itselleni. Minulla on niihin oikeus ja viedä tämän keissin oikeuteen ja tehdä tästä ennakkotaupauksen.
Korjataas vähän käsityksiä (voin toki itse olla myös hieman pihalla näistä asioista). Kaikki suomen ottelut näkyvät televisiosta on canal+ tilattuna tai ei (laki vaatii näyttämään ilmaisilla kanavilla). Myös ratkaisuottelut näkyvät. Nämä eivät näy HD laadulla. Näitä ei selosta suomikiekon "legenda" ja se ainoa oikea suomen otteluiden selostaja (Mertaranta).

Ogelma on seuraava: Soneran myyjät ovat luvanneet KAIKKI ottelut HD laadulla ja suomen ottelut Mertarannan selostamina, "kuuluuhan nämä total kanavapakettiin". Myös televisiossa on useaan otteeseen mainostettu "Canal+, näe enemmän jääkiekkoa kuin ikinä ennen". Omalta osaltaan myös MTV3 / Canal+ on markkinoinut erittäin harhaanjohtavasti MM kisoja ja näytettäviä otteluita. Sitä ei kuitenkaan voi antaa anteeksi, että Soneran myyjät lupaavat KAIKKI ottelut HD laadulla ja KAIKKI suomen ottelut Mertarannan selostamina. Ja vielä erikseen kysyttyyn kysymykseen "näkyyhän se MM 24/7 kanava varmasti" vastataan "kyllä KAIKKI ottelut näkyvät siltä ja Mertaranta selostaa sietä kautta KAIKKI suomen ottelut, kannattaa nyt tilata tämä kotitv tähän hintaan, kaupanpäälle vielä...".

Soneralla on tuo "PR" puoli aikaisemminkin ollut pihalla näissä asioissa ja on ihme, jolleivat ole sielä henkilöstöä vaihtaneet, tälläisiin asioihin pitäisi Soneralta saada vastine HETI (kuten myös korvaus on se sitten kisapassi tai lippuja otteluihin). Siitä ei entisille (nykyisille, jotka purkavat sopimuksensa) ole mitään iloa jos Sonera alkaa hyvittämään törkeitä temppujaan kuukauden päästä, tai edes kahden viikon päästä. Se, että heidän "asiakaspalvelijansa" lopettavit kokonaan kommennoin puolenpäivän aikoihin perjantaina ei todellakaan anna hyvää kuvaa Sonerasta / heidän halusta palvella asiakkaita. Tulihan tuossa mieleeni, että Soneran "johto" sanonut ettei työntekijät saa kommentoida asiaa enää mitenkään (eiköhän tämä johonkin pykälään vedoten olisi myös laitonta?). Tämä sen jälkeen kun perjantaina alkoi selviämään, ettei kyse todellakaan ollut mistään yksittäistapauksista ja tämähän alkoi selviämään vasta perjantaina. Ennen tuota Soneran edustaja vielä vähätteli asiaa tällä palstalla.
Olihan järkytys itellekin etten näekään lähellekkään kaikkia mm-kisa pelejä. Esim. Kanadan pelit kiinnostais kovasti. Mulle ei sanallakaan mainittu tällasesta, vaikka varta vasten varmistin että saan kuunnella Antsaa ja kattoo KAIKKI pelit. Mielestäni ainoa reilu teko soneralta olis nyt hankkia koti tv asiakkaille esim. katsomoon koodi, tai vaikka hyvittää seuraavassa laskussa jos ostaa katsomosta kisapassin, että näkis ne kaikki pelit niinkuin luvattiin kun kauppoja tehtiin tästä canal+ total paketista.
http://yle.fi/uutiset/maksukortti_hanki ... ay/6082137

http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/saat ... 97125.html

Ja tässä paras, jossa sonera selittelee

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194741 ... ltasi.html

Huomioikaa! Soneran mukaan Elisan yksinoikeus tuli yllätyksenä muutama kuukausi sitten ja Sonera myi sen jälkeen Canal-pakettia törkeästi mainostamalla "kaikki pelit näkyy 24/7-kanavalla HD-laadulla ja Mertarannan selostuksella". Korjasivat tiedon " ei näy koti-tv:ssä" vasta reilut 2 viikkoa sitten!
on se vain kumma mm-kisojen takia otin canal+ plus paketin, jotta varmasti näen kaikki matsit ja kuulen mertarannan selostuksen. ja v****tut kiekkoa 24/7 ei tule näkymään mulla, sitten tarjotaaan jotain jalkapalloa, formulaa tilalle...ei vois vähempää kiinnostaa nuo...heti kun sopimus loppuu se on bye bye, kusetuksen makua tässä touussa.
Mielestäni Soneran kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja pistää vaikka kaikki kanavat auki joksikin aikaa, ja jo canal+ paketin tilanneille tuntuva korvaus. On myös niitä, jotka kerkesivät huomata tämän kusetuksen, joten eivät ottaneet tota canal+ pakettia, vaikka pelit olisivatkin halunneet nähdä. Itse ratkaisin tilanteen katsomo paketilla, mutta en todellakaan ole tyytyväinen siihen, että joudun katsomaan pelit kotisohvan ja telkkarin sijaan penkiltä ja tietokoneelta. Yleishyvitystä mielestäni kannattaisi harkita, ihan vaan sen takia että edes joku haluaa tulevaisuudessa jättää itselleen tuon kotitv:n käyttöön. Itse en aio.
Vähintä mitä sonera voi nyt tehdä, on, että se tavalla tai toisella tekee asiakkaillensa mahdolliseksi nähdä ne jokaikinen 64 ottelua, suorana, hdna, mertarannan selostuksella ja mitä ikinä ovatkaan luvanneet, maksoi heille mitä maksoi, muussa tapauksessa puran sopimuksen, johon minulla on oikeus, ainakin jos kuluttajavirastoon on luottamista:

kysymys:
Voinko lopettaa sopimuksen, jos ohjelmasisältö muuttuu?

vastaus:
Jos operaattori on omassa mainonnassaan korostanut tiettyjä ohjelmia osana kanavapakettia, voit vedota tähän. Markkinoinnissa ei saa antaa harhaanjohtavia tietoja ja palvelun on vastattava myyjän siitä antavia tietoja.

toivottavasti kaikki muutkin ketkä kokevat tulleensa huijatuiksi, tekevät saman!
Etuhaarukka kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/maksukortti_hankittu_mutta_latka_ei_nay/6082137

http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/saat ... 97125.html

Ja tässä paras, jossa sonera selittelee

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194741 ... ltasi.html

Huomioikaa! Soneran mukaan Elisan yksinoikeus tuli yllätyksenä muutama kuukausi sitten ja Sonera myi sen jälkeen Canal-pakettia törkeästi mainostamalla "kaikki pelit näkyy 24/7-kanavalla". Korjasivat tiedon " ei näy koti-tv:ssä" vasta reilut 2 viikkoa sitten!

Ja tuon jälkeenkin kun ovat jonnekin korjanneet tiedon ettei näy kotitv:ssä ovat pakettia myyneet, markkinoineet ja antaneet kuluttajille kuvan, että KAIKKI ottelut näkyvät HD laadulla ja KAIKKI suomen ottelut Mertarannan selostamina. Hyvitystä ei suinkaan mielestäni tarvitse "kaikille" antaa, vain niille jotka ovat avanneet canal+ total kanavapaketin ja olleet siinä uskossa, että KAIKKI ottelut näkyvät ja mm24/7 kanava kuuluu pakettiin (tarkoittanee kaikkia canal+ total paketin tilanneita...).

Piti lukea tuota aamulehden uutista hieman tarkemmin.

– Maikkari kertoi Elisan yksinoikeudesta ilmoitusluontoisesti. Yritimme neuvotella katseluoikeuksista myös Soneran iptv-asiakkaille. Jostain syystä kävi näin.
Neuvottelijat vaihtoon välittömästi, esikoulustako sinne palkataan työntekijöitä? En usko, ettei Elisa jälikäteenkään olisi valmis luopumaan yksinoikeudesta sopivaa korvausta vastaan (osakkkeenomistajien parasta kun pitäisi ajatella ja voittoa tavoittelevasta yrityksesta kuitenkin kyse). Toki tässä vaiheessa yksinoikeuden purkaminen tulisi Soneralle varmasti kalliimmaksi kuin se jos olisivat "neuvotelleet" sopimukset heti kunnolla, ei näin.

Mutta miksi ette ole tiedottaneet iptv-asiakkaillenne, että he eivät näe Helsingin lohkon pelejä edes maksua vastaan?

– Sonera on tiedottanut asiasta uusia asiakkaitaan ja niitä iptv-asiakkaita, joilla on Canal+-paketti. Olemme lähettäneet heille kirjeen, jossa pahoitellaan, että Canal+:n 24/7-kanavapaketti ei ole käytössä. Ja siitä aiheutuneen mielipahan johdosta olemme tarjonneet heille ilmaiseksi muuta sisältöä.


Sonera on tiedottanut uusia asiakkaitaan, että KAIKKI ottelut näkyvät ja KAIKKI suomen ottelut Mertarannan selostamina.

– Operaattoreilla ei ole tapana kertoa, mitä palveluita heidän kauttaan ei ole mahdollista tilata.

Ilmeisesti operaattorilla on tapana huijata ihmisiä ja kertoa mitä kaikkea hienoa on saatavilla, vaikkea todellisuudessa olisikaan.

Soneran asiakaspalvelussa on ollut koko päivän ruuhkainen, ja olette joutuneet myymään eioota. Olisiko iptv-asiakkaita kannattanut sittenkin informoida näkyvämmin katveesta?

– Se pitää paikkansa, että asiakaspalveluun on tullut erittäin paljon tilauksia. Täytyy muistaa, että Soneran antenni- ja kaapeliasiakkailla on mahdollisuus tilata kaikki MM-pelit kattava paketti.

Miten se, että soneran antenni ja kaapeliasiakkailla näkyy mm 24/7 auttaa minua kun minulla on koti tv? Olen toki iloinen, että edes jollain näkyy ottelut, kuten niiden piti myös minulla näkyä.
Kuinka tyhmää porukkaa jos luulevat että yksinoikeutta voidaan rahalla kumota? Ei saatana! Viittaan siis tuohon Soneran "neuvottelijan" lausuntoon:

– Maikkari kertoi Elisan yksinoikeudesta ilmoitusluontoisesti. Yritimme neuvotella katseluoikeuksista myös Soneran iptv-asiakkaille. Jostain syystä kävi näin.

Tämän kommentin on oltava valetta tai sitten Soneralla viiraa päästä ja rankasti.
Neuvottelu tapahtui varmasti puhelimitse samalla kerralla kun MTV3 ilmoitti asiasta Soneralle. Se meni näin:

Maikkari: Joo morjens, maikkarilta soittelen
Sonera: No morjens!
Maikkari: Joo tuossa aattelin ilmoitella että teimme Elisan kanssa yksinoikeussopimuksen MM-kisojen iptv-jakelusta.
Sonera: Just just, mitä se sitten meinaa?
Maikkari: Niin kuten hyvin tiedät niin ette saa lähettää kisoja iptv-asiakkaillenne
Sonera: Voi perkeele, no ei siinä sitten mitään. Onko tää kuinka pitkä sopimus?
Maikkari: Ei me sitä voida kertoo
Sonera: No niin ei tietenkään joo, tarvii nyt sitten kattella jotain
Maikkari: Tässä nämä tärkeimmät, lähetämme teille yksinoikeudesta kertovan lapun tässä joku päivä
Sonera: Joo, lait tulemaa!
Maikkari: Ei siinä, kesää pukkaa pikku hiljaa mut pidetää kisatunnelmaa yllä ja palaillaa!
Sonera: Asia selvä. Hei muuten, ei tätä sopimusta mitenkään vois kumota jossain määrin? Jos vaikka jotain extraa laitetaan teille? Vaikka ilmainen nettitikku maksiminopeudella vuodeksi käyttöönne tai sitten jotain luuria?
Maikkari: Ei kyl tää oli tässä, se o moro!
Sonera: Moro moro!

Tämän jälkeen Soneran edustaja otti äkkilähdön, jolta ei ole palannut vieläkään.
Piti luoda tunnukset itsekkin, kun tämä asia koskettaa itseänikin.

Eli eilen selvisi minullekkin tämä asia, kun yritin katsoa Suomen avausottelua Canalin kanavalta. Voitte hyvin arvata, että olin kaikkea muuta kuin tyyväinen. Canal Totalin olin ottanut maaliskuun lopussa siinä uskossa että näen pelit.

Tänään aamulla, kun suurin v****s oli laantunut, soitin asiakaspalveluun. Ja aika tarkelleen tunnin jonotuksella pääsinkin läpi. Ehdotin seuraavaa asiakaspalvelussa; hyvittäkää 35€ laskutuksessa, (Hinta, jonka MM24/7 maksaa Katsomossa). Tämä ehdotus meni läpi.

Ymmärrän että monille tuo Katsomo ei ole hyvä vaihtoehto, jos joutuu koneen näytöltä katsomaan tai jos on linux käyttöjärjestelmänä. Mutta niille joille se on hyvä vaihtoehto, niin kannattaa ehdottaa samaa.

Mutta se että tällainen tilanne on syntynyt on jotain anteeksiantamatonta. Soneralla on aliarvoitoitu tuon 24/7 kanavan puuttumisen merkitys, joka sinänsä on kummallista, koska MM-kisoilla on myyty varmasti ennätysmäärä Canalin Total -pakettia ja ilmeisesti monissa tapauksissa myös KotiTv:tä. Se että jotain korvaavia kanavia on laitettu näkymään ja ajateltu että asia on sillä kuitattu on todella törkeää asiakkaiden ja varsinkin lätkäfanien aliarvioimista. Jopa omasta mielestäni hyvin loukkaavaa. Onko myyjillä ollut oikeasti tieto tästä puutteesta mutta silti ohjeistettu kusettamaan asiakkaita? Vai onko kyseessä ollut informaatiokatkos? Jokatapauksessa vastuussa olevien ihmisten työpaikat pitäisi laittaa uudelleen jakoon...
Tämä vain menee Soneran osalta edelleen niin väärin kuin vain mahdollista. Soneran pitäisi hyvittää asiakkaille, asiakkaiden pitäisi joutua soittamaan Soneralle tämän vuoksi (ja soneran pitäisi soittopyynnöllä soittaa sovittuun aikaan..). Tälläisen tapahtuman jälkeen Soneran pitäisi hyvittää myös jonotusajasta. En tiedä miten muut arvostavat aikaansa, mutta oma vapaa-aikani on sen verran kortilla, että alle alle 60e/h en siitä luovu.

Ne, jotka ovat tilanneet Soneralta canal + total paketin kun on luvattu kaikki ottelut ovat tilanneet sen luultavasti sitä varten, että a) eivät halua tietokoneen kautta katsoa kisoja tai b) se ei ole mahdollista (ei riittävää nettiliittymään, käytössä jokin muu käyttöjärjestelmä kuin microsoftin (tai applen?).jne.

Perjantaina ainakin tuttavat valittelivat tuosta katsomon palvelusta, että kuva pätkii niin paljon, että joutuivat radiosta kuuntelemaan ottelun. Tuttavani oli perjantaina soittanu soneran asiakaspalveluun ja yrittänyt saada hyvitystä, koska ei näen luvattuja otteluita. Asiakaspalvelija pyysi lähettämään kirjallisen reklamaation, eikä "voi asialle tehdä mitään". Ei kuulemma edes pahoitellut tilannetta.

Koska Sonera on luvannut asiakkailleen vielä huhtikuun loppuuolella (soitellut oikein puhelimeen ja markkoinoinut näitä kaikkia hienoja kanavia ja "jos nyt teet tilauksen kerkiää paketti kotiin ennen kisojen alkamista"), että kaikki ottelut näkyvät ja kaikki suomen ottelut näkyvät Mertarannan selostamina on Sonera mielestäni myös velvollinen nämä toimittamaan. Näistähän kuitenkin maksan. Lisäksi Sonera olisi mielestäni velvollinen korvaamaan menetyt ottelut (esim. tuo can-usa), jotka olisin halunnut nähdä. Korvauksen olen valmis ottamaan myös lippuina. Eli jokaisesta ottelusta, jota minun ei ole mahdollista nähdä televisiosta, kuten luvattu (HD ja suomen ottelut Mertarannan selostamina) voin ottaa lipun (+kuljetukset areenalle ja takaisin). Liput alakatsoimihin (sen verran näkö jo kerinnyt heikentyä ettei piippuhyllyltä tahdo nähdä) kuitenkin maksaa sen ~200e. Nopeasti laskettuna 34 luvattua ottelua jää näkemättä. 34*200=6 800e. Ja koska esim. suomi-usa ja suomi-can otteluihin ei saa ostettua suoraan lippuja tulee soneran keksiä näihin jotain muuta. Minulle se on aivan se ja sama mitä tämä soneralle tulee maksamaan, mutta jos lupaavat toimittaa (televisioon) kaikki 64 ottelua HDna ja kaikki suomen ottelut Mertarannan selostamina pitää heidän myös tehdä se. Soneralla on varmasti joku vakuutus, joka korvaa heidän tekemänsä virheet, joista syytön osapuoli (kuluttaja) joutuu kärsimään.

Täysin syytön osapuoli ei ole kyllä MTV3 / Canal+. Vielä (ainakin) lauantaina Novalla pyöri mainosa, jossa luvattiin canal+ katsojien näkevän kaikki ottelut, näinhän se ei ole. Tai Sonera antanut ymmärtää, että MTV3 / Canal+ ilmoitti heille asiasta kirjeellä (jonka jälkeenkin soneran myyjät myivät tiedolla, että kaikki ottelut näkyvät).

Tästä olisi erittäin toivottavaa saada ennakkotapaus suomalaiseen lainsäädäntöön kuluttajan erityisen harkittuna huijaamisena ja harhaanjohtamisena. Voisivat kuluttajavirastossa ottaa tämän ensitöikseen alle ja alkaa selvittämään / viedä asian mahdollisimman nopeasti eteenpäin. On se ihme, jos kuluttajia saa huijata ostamaan palveluitaan miten vain. Eikä asiaa saa minusta jättää siihen, jos sonera suostuu hyvittämään katsomon kisapassin verran, asia pitäisi viedä viranomaisen puolelta loppuun asti, jottei tälläistä enää pääsisi tapahtumaan. Ja kuten jo aikaisemmin totesin ei tuo katsomon kisapassi tule edes kaikille kyseeseen, koska se ei toimi.
Suomen rikoslain 36 luku
1 § (24.8.1990/769) Petos. Joka, hankkiakseen itselleen
tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista
vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi
käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä
jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle
tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä,
on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään
kahdeksi vuodeksi.
demo52 kirjoitti:
Suomen rikoslain 36 luku
1 § (24.8.1990/769) Petos. Joka, hankkiakseen itselleen
tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista
vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi
käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä
jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle
tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä,
on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään
kahdeksi vuodeksi.

Ongelmahan tässä taitaa olla se, että Sonera maksaa lakimiehilleen ovat töissä tai eivät. Yksityinen kun lähtee taistelemaan on oikeudenkäyntikulutkin sellaista luokkaa, ettei tahdo rahkeet riittää (vaikka joskus saisikin rahansa takaisin). Tämän vuoksi mielestäni kuluttajaviraston pitäisi lähteä asiaa ajamaan (sitä varten se kai on perustettu?). Ryhmäkanne (http://www.oikeus.fi/41279.htm) tästä voitaisiin myös nostaa, jos kuluttajavirasto lähtisi asiaa ajamaan. Sen verran törkeä teko Soneralta etten ole valmis omasta puolestani anteeksi antamaan, enkä tyydy katomon toimimattomaan palveluun. Koska ryhmäkannetta ei voi nostaa kuin kuluttajavirasto (kuluttaja-asiamies) tulisi kaikkien petettyjen ottaa sinne yhteyttä.
Täällä sama tarina, niin luvattiin, että kaikki näkyy... mistään hyvityskanavista tai muustakaan ei ollut puhetta, vain selkeästi kaikki näkyy ! Myyjä vielä itse kehui ottaneensa saman paketin, että pääsee kisoista nauttimaan... Rohkenen nyt epäillä, ettei taida ihan sama paketti olla...Harvapa meistä kun olisi varmaan maksanut canal+ totalista mainoksella: "koti-tv asiakkaille kaikki ruotsissa pelattavat ottelut"
Wu-huu !!!!!!

Laittakaahan tosiaan viestiä kuluttajavirastolle menemään, koska kyseessä tuntuu olevan sen verran laajamittainen "kusetus" Soneralta, että syytä olisi puuttua jo viralliselta taholta. Mutta tarvitsevat niitä viestejä, jotta todellinen laajuus paljastuu, eikä voida vedota yksittäistapaus kantaan !

Itse tässä vielä pähkäilen jaksanko soneran kanssa tappelua aloittaa, kun ei se kisoja enää pelasta ja OIKEUS JA KOHTUUS todella olisi, että sonera ihan itse myöntäisi mokanneensa ja hyvittäisi koti-tv asiakkailleen reilusti ! Ehkäpä reklamaatiolla hyvityspyynnön jaksan tehdä, muuten saa sonera ja sen asiakaspalvelu olla... Ja heti kun eroon sopparista koti-tv:n osalta pääsen niin Sonera lähtee vaihtoon !

Terveisin,

aiemmin hyvinkin tyytyväinen koti-tv asiakkaanne
kyllä mä ainakin tehen tästä kuluttajavirastoon ilmoituksen jos sais jonku näköisen kanteen aikaseksi...
alkaa niin vituttaan tää soneran toiminta kaikkessa surkeudessaan.
harmittaa vaan kun piti mennä helmikuussa tekemään uus soppari netistä.mutta siitäkin pääsee helposti eroon kun vaan muuttaa osoitteen hetkellisesti paikkaan johon sonera ei pysty tarjoamaan nettiään...eli naapuriin tai vaikka ruotsiin =)

turha odottaa latiakaan tosta canal+total nollasta...
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kulutt ... oitus.aspx
Irtisanoin canalin , laskua tule kymppi kuulemma . Aika selvä juttu näyttää olevan siellä päässä tuo homma . Uskon jopa että saattaa olla että ne todella on noin urpoja että yllätyksenä tuli tuo elisan yksinoikeus . Noh , katsomon kautta saa kattoa mitä haluaa , tosin laatu on vähä mitä sattuu . Ja kun maikkarille valitin tuosta laadusta totesivat , huono yhteys kuulemma ?? 24 meganen on ( todellinen nopeus 19 megaa ) että missäs nyt vika on ??pitää vissiin koneet uusia seuraavaksi . Minun osalta homma on paketissa , jatkan edelleen soneran asiakkaana ja kun syksy koittaa , nautin urho totaalista ja elisan pojat saat kattoa muumilaaksoa . Mutta epäilen että totaalia ei soneran asiakkaat saa enään ensi vuoden jälkeen katsoa yjtään peliä . Eiköhän elisa ole senkin sopparin tehny ?? toivotaan että älyävät uusia soneralla hyvissä ajoin .
itse ainakin sain sellaisen tiedon, että koska MM 24/7 ei näy, on sitten tilalle laitettu MTV3 MAX hyvityksenä. enhän mä olis jääkiekkoo halunnutkaa kattoo, pääasia että formulat näkyy. kiitos sonera!! eikun kotitv palautukseen
Onhan tää nyt aika helvetin naurettavaa, ettei soneralta viitsitä kommentoida mitenkään tätä satoja, jollei tuhansia asiakkaita koskevaa huijausta. Epäilyt vain vaihvistuvat, että sonera kieltää henkilökuntaansa kommentoimasta asiaa, joka käsittääkseni on suomessa vielä laitonta.
Hei,

Ikävä kyllä emme ole voineet vaikuttaa ohjelmasisältöön, vaan tästä vastaa MTV3. Emme ole nostaneet Canal+ MM-kiekko 24/7 –kanavaa esille mainonnassamme Koti TV:n yhteydessä. Kaapeli-tv:ssä kyseinen kanava näkyy niillä asiakkailla, jotka ovat tilanneet Canal+ Total –kanavapaketin. IPTV-oikeudet on myyty toiselle operaattorille, tästä löytyy maininta muun muassa Canal+:n sivuilla. Jos myyntitilanteessa on ollut epäselvyyttä, tai annettu virheellistä informaatiota, on syytä ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme p. 0200 17000, jotta voimme käydä läpi nämä tilanteet tapauskohtaisesti.
Mia kirjoitti:
Hei,
Ikävä kyllä Sonera ei ole voinut vaikuttaa ohjelmasisältöön, tästä vastaa MTV3.
Emme ole nostaneet Canal+ MM-kiekko 24/7 –kanavaa esille mainonnassamme Koti TV:n yhteydessä. Kaapeli-tv:ssä kyseinen kanava näkyy niillä asiakkailla, jotka ovat tilanneet Canal+ Total –kanavapaketin.
IPTV-oikeudet on myyty toiselle operaattorille, tästä löytyy maininta muun muassa Canal+:n sivuilla.
Jos myyntitilanteessa on ollut epäselvyyttä, tai annettu virheellistä informaatiota, on syytä ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme p. 0200 17000, jotta voimme käydä läpi nämä tilanteet tapauskohtaisesti.


Ettekä tilatessani ole maininneet että mm-kiekko 24/7 EI näkyisi koti tv:ssä. Jos Teiltä arvoisa Sonera tilaa kanavapaketin, niin miksi minun pitäisi tarkistaa vielä erikseen jostain muualta, että mitä kanavapakettiin kuuluu, kyllähän Teidän pitäisi tietää myymänne tuotteen sisältö. Vai kysynkö ensi kerralla Elisalta/Äidiltä/Verotoimistosta, että mitähän se Sonera minulla laittaa näkyviin, kun tämän kanavapaketin tilaan.

Mahottoman hyvin ootte mainonnan hoitanut, jos näin moni on asiakas on tyytymätön, pitäiskö katsoa peiliin?

Onhan tämä jo aivan naurettavaa touhua, myöntäkää virheenne ja hyvittäkää asiakkaita oikeudenmukaisesti.

Luvatut KAIKKI MM ottelut tänne, kiitos.

-esspeni-

Vastaa