Skip to main content

KotiTV heikkoidet! Tänne adressia, että kehitystä tapahtuu!

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 2 katselukertaa

En haluaisi koko ajan haukkua Soneraa, mutta on pakko, kun ei näytä kehitystä tulevan.

Laittakaa kommenttia. Kerätään adressia, jos joku korjaus näitä ongelmia, mutta fossiilinen polttoaine on jo loppunut koko planeetalta, ennen kuin Sonera korjaa jotain..

Tässä suurimmat virheet:

- HD-kanavat eivät ole täysin natiiveja. (Johtuu alhaisesta bittinopeudesta, josta sonera säästelee) (Elisalla näkyy natiivi)
- Digiboksin virheenkorjaus nostaa pingiä kivasti vaikka 100/10M yhteys ja vaikka digiboksi ei ole päällä tai ollenkaan kytketty. (Kilpailijalla, eli ELISALLA kehittyneempi!)
- KotiTV:een käyttöliittymä ihan alkeellinen ja ei ole teräväpiirto valikot.
- TV-kanavoiden logot ovat vanhoja ja subTV:tä ei ole enää olemassa! Se on pelkkä Sub
(Vaihtakaa ne logot nyt ees, että ois siistimpi. Yle vaihtoi justiinsa logoa samoin Nelonen jo vähän aikaa sitten. Esim MTV3 logo on suoraan cropattu jostain googlesta ja semmosella mustalla pohjalla, wtf!? Logot suunnilleen googlen kuvahausta...Eikä osata käyttää photoshoppia. Varmaan Paintilla tehty nää.

Koko sonera kotitv käyttöliittymä paintilla tehty.

- Ei voi sillata soneran modeemia, piti ostaa uus kallis modeemi itse, että voi jotain ees tehdä.
- Tallennukset ovat katsottavissa 90pv(vai oliko 95pv). Esim. Elisalla tässä ei ole mitään rajoituksia. Vaikka tuo onkin paljon, mutta silti miksi siinä pitää olla? Tuleeko Soneran vuokraamat pilvisalit liian täyteen asiakkaiden tallentamista Nelosten uutisista, että pitää poistaa?? Elisalla voi katsoa netissä tallenteita ja jopa LADATA TALLENTEET OMALLE TIETOKONEELLE!

11 kommenttia

  • March 16, 2012
Moi,

Itseäni häiritsee juuri tuo HD-kanavien ylimääräinen pakkaus, jolle en keksi mitään järkevää syytä. Olisi kiva katsella natiivia HD-kuvaa, kuten kilpailijoilla. Voisiko joku tekniseltä puolelta selvittää, miksi bittinopeutta verkossa ei voisi nostaa?

Yhteysnopeudet tuskin vaikuttaa tähän, koska kilpailijan vähimmäisvaatimus on sama 24/1Mbit/s. Mielestäni olisi ainakin hyvä mainita markkinoinnin yhteydessä, että kyseessä ei ole kuin "kevyt-HD" (jota termiä käytettiin toisessa ketjussa).

Jostain luin että virheenkorjausta voitaisiin tapauskohtaisesti vähentää asiakaspalvelun kautta, onko todellakin näin? Itsekin pelaan paljon erilaisia verkkopelejä, jolloin tuo vasteajan nousu häiritsee pahasti.

Mukavaa kevään jatkoa.

  • March 16, 2012
Just just

Meinasin kirjoitella oman topicin, mutta onneksi huomasinkin tämän.

Kehittämisestä...olen nurissut tästä aikaisemminkin, mutta jälleen kerran ihmettelen sitä, että miksi näitä ideoita kerätään? Kaipaisin jotakin konkreettista ja näkyvää muutosta tv-palveluun - enkä aina samaa vastausta, että ideat on laitettu eteenpäin...aaarrrgghh. Miten pienienkin asioiden korjaamisesta/kehittämisestä tulee ikuisuuskysymyksiä?

Tekoja - ei sanoja!!

  • March 16, 2012
Parasta olisi tietysti asiakkaiden kannalta että tietoa mahdollisista tulevista uudistuksista ja aikatauluista kerrottaisiin avoimesti.

Eli edes jonkinlainen aikataulu tai tavoiteikkuna uudistusten ja parannusten suhteen.

  • March 16, 2012
Teravapiirto123 kirjoitti:
Parasta olisi tietysti asiakkaiden kannalta että tietoa mahdollisista tulevista uudistuksista ja aikatauluista kerrottaisiin avoimesti.

Eli edes jonkinlainen aikataulu tai tavoiteikkuna uudistusten ja parannusten suhteen.


Tällä hetkellä tuolla digiboksin asetusvalikon takana on ilmoitus 20.3 saapuvasta päivityksestä.
Mitään tietoa päivityksen sisällöstä ei tosin ole ilmoitettu.

  • March 16, 2012
Huomasin kyllä.

Tarkoitin lähinnä pidemmällä aikavälillä tulevia parannuksia ja uudistuksia, jotka voitaisiin ilmoittaa esim. Q3/2012 tai Q1/2013 tarkkuudella.

Mukavahan se olisi saada tarkempaa tietoa näistä pienemmistäkin korjauksista/päivityksistä.

  • March 17, 2012
Joo no toivottavasti tapahtuu jotain muutosta, mutta parempi olla odottamatta mitään isoa..

Ja muuten, sain siis Sonera KotiTV:een viimeviikolla ja huomasin tämän viikon tiistaina, että kaukosäätimestä on numero "1" kulunut melkein kokonaan. En oo edes painanu 1, tai jos olen niin en kyllä oo sormella yrittäny kuluttaa sitä...tässäkin näkee laadun vaikka on motorolan kaukosäädin.

  • March 19, 2012
Kaksi pientä mutta ärsyttävää ongelmaa.

Kun painaa siitä keltaisesta napista, niin ohjelmalistan kanava sarakkeelle ei mahdu kuin "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film" - ei näe että onko Action, Classic, Drama, Family vaiko Nordic (siis pienentäkää fonttia). Ja sitten kun alkaa selaamaan elokuvaa, jonka haluaa äänittää, niin palkki siirtyy aina vain puoli tuntia eteenpäin. No, huomasin kyllä, että jos kuuden tunnin päästä tulee ohjelma niin voi painaa "puskuriin" nopeasti 12 kertaa ja palkki siirtyy sinne nopeasti, eikä tarvitse odottaa joka painalluksen jälkeen. Mutta auttaisi paljon jos jostain toisesta napista pääsisi aina seuraavaan elokuvaan eikä vain puoli tuntia eteenpäin. Luulen, että useimmat haluavat selata elokuvia, eikä ajallisesti vain puoli tuntia eteenpäin.

  • March 19, 2012
Keckman kirjoitti:
Kaksi pientä mutta ärsyttävää ongelmaa.

Kun painaa siitä keltaisesta napista, niin ohjelmalistan kanava sarakkeelle ei mahdu kuin "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film", "Viasat Film" - ei näe että onko Action, Classic, Drama, Family vaiko Nordic (siis pienentäkää fonttia). Ja sitten kun alkaa selaamaan elokuvaa, jonka haluaa äänittää, niin palkki siirtyy aina vain puoli tuntia eteenpäin. No, huomasin kyllä, että jos kuuden tunnin päästä tulee ohjelma niin voi painaa "puskuriin" nopeasti 12 kertaa ja palkki siirtyy sinne nopeasti, eikä tarvitse odottaa joka painalluksen jälkeen. Mutta auttaisi paljon jos jostain toisesta napista pääsisi aina seuraavaan elokuvaan eikä vain puoli tuntia eteenpäin. Luulen, että useimmat haluavat selata elokuvia, eikä ajallisesti vain puoli tuntia eteenpäin.


Samaa mieltä. Ei näe, että onko mikä Action, Classic jne...
Netistä kannattaa tallentaa, sujuvammin onnistuu, mutta kyllä toikin on aika ärsyttävää.

  • March 19, 2012
Itselläni suurin ongelma on tuo palvelureitittimen rampauttaminen. Tulen varmastikin vaihtamaan Internet- ja TV-palveluntarjoajaani määräaikaisuuden loputtua, ellei tähän tule muutosta (ts. reititin on saatava määritettyä siltaavaan tilaan, muuten nettiyhteys on omasta näkökulmastani hyvin rajallisesti käyttökelpoinen).

  • March 19, 2012
rukkanen kirjoitti:
Itselläni suurin ongelma on tuo palvelureitittimen rampauttaminen. Tulen varmastikin vaihtamaan Internet- ja TV-palveluntarjoajaani määräaikaisuuden loputtua, ellei tähän tule muutosta (ts. reititin on saatava määritettyä siltaavaan tilaan, muuten nettiyhteys on omasta näkökulmastani hyvin rajallisesti käyttökelpoinen).


Joo. Sonera muutti Thomson modeemin firmwarea eli ohjelmistoa, siten, että asiakkaalla on rajalliset oikeudet, siksi ettei asiakas muuttaisi asetuksia, niin KotiTV toimisi. Itse oli pakko ostaa uusi modeemi ja käyttää sitä, sillä Thomsonia ei saanut siltaavaksi. Nyt KotiTV ei toimi, mutta ainakin nettitoimii...
Elisalla saa Elisan oman modeemin siltaavaksi ja Viihdeboksi toimii hyvin! Ja tv-kanavat, ainakin HD-kanavat tulevat kaapelista, eikä netin kautta. Eli HD-kanavat näkyivät Elisalla ilman nettiä. Soneralla ei ja HD-kanavat vievät 20megaa kaistaa tai enemmän -.- Ja pingi on iso, vaikka valokuitu yhteys, koska virheenkorjaus on huono...

Tämän takia ihmiset vihaavat Soneraa.

  • March 19, 2012
rukkanen kirjoitti:
Itselläni suurin ongelma on tuo palvelureitittimen rampauttaminen. Tulen varmastikin vaihtamaan Internet- ja TV-palveluntarjoajaani määräaikaisuuden loputtua, ellei tähän tule muutosta (ts. reititin on saatava määritettyä siltaavaan tilaan, muuten nettiyhteys on omasta näkökulmastani hyvin rajallisesti käyttökelpoinen).

Sama juttu. Onneksi on vaihtoehto talossa, joulun aikoihin ilmainen määräaikaisuus loppuu ja sitten tod. näköisesti goodbye surina. Jotain 40e per kk en todellakaan rupea maksamaan netistä (en tarvi mitään superduperhyper nopeita yhteyksiä) + normitelkusta. Lisäpalvelut telkkuunhan on aivan sieltä mihin ei aurinko paista; on eri paketteja joissa paljon turhaa mukana suolaisilla hinnoilla ja pitkiä määräaikaisuuksia, markkinointiluvan antamisen pakollisuus (laillisesti kyseenalainen homma), Koti-tv:ssä ei näy lätkän mm-kisojen erikois anal+-kanava, jne., ja ilmeisesti urhotv menee konkkaan jo tän lätkäkauden jälkeen joten "Total"-palvelua ei tulla enää suomessa sitten näkemään enää (rivien välistä on luettavissa, että smliiga ja seurat eivät pidä nykyisestä televisiointisopparista (loppuu seuraavan kauden jälkeen), ja painotus ilmeisesti on siinä, että kaikki pelit ei saisi näkyä hallikatsojien määrän laskun takia.)