KotiTV ja Valioliiga HD -kanavat eivät näy


Hei,

lauantai ja klo 17 eikä miltään kanavalta näy peliä. Missä vika?

35 kommenttia

Juu sama vika ja nää kanavat ei kuitenkaan ole ihan ilmaisia...
Kuin myös...
Ei näy ei... Onko joku tehty jo vikailmoitusta soneralle?
sama juttu.. eikä oo eka kerta kun näin käy.
yahrox kirjoitti:
Ei näy ei... Onko joku tehty jo vikailmoitusta soneralle?


Tein vikailmoituksen. Hirveästi ei tähän tilanteeseen kuitenkaan lohdutusta tuo. Oletteko saaneet näistä aiemmin jotain hyvitystä Soneralta?
Täälläkin vikailmoitus tehty ja myös soitettu asiakaspalveluun. Eivät tiedä mistä kanavoiden näkymättömyys johtuu, eikä osannut tarkentaa yhtään tämän enempää asiaa. Tuossa vaiheessa lopetin puhelun. Loppuu tämän paketin tilaus ainakin tässä taloudessa jos ei hyvitykset ole suuruusluokassaan poikkeuksellisen ruhtinaallisia. Ja tosiaan ei ole ensimmäinen kerta kun tätä esiintyy, nyt vaan taitaa olla ensimmäinen kerta(mitä itse kokenut) kun jää koko peli näkemättä. Käsittämätöntä puuhastelua.
Tähän kannattaa nyt oikeasti puuttua!

Monesko kerta?

Itselläni meni nuorten mm välierät kokonaan ohi kun Soneran Eurosport lähetys katkesi. Ja edellinen Valioliiga matsi alkoi n.13 min kohdalla.

Soitin aina yhtä ystävälliseen vika päivystykseen. Sama vastaus kuin edellä olevalla kaverilla.

nauhoitin keskustelun. Kysyin onko Sonerassa MITENKÄÄN otettu nämä ongelmat tapetille.

Nyt sekin on sitten tiedossa " et nyt en osaa sanoa" ja ties miten monetta kertaa tiedot jätetty.

Joku väitti että Soneran FB sivuille kandee laittaa nämä asiat... Kuulema ottavat yhteyttä?


kiitos sonera taas hienosta Valioliiga lauantaista
En katso televisiota ollenkaan, paitsi Valioliigan osalta, joten Soneran toiminta tälläisissä tilanteissa on täysin käsittämätöntä!

Itse pyrin katsomaan oman suosikkijoukkueeni ottelut suorana lähetyksenä mutta joskus ajan puutteen vuoksi, "myös jälkilähetyksenä".

Tälläisissä ongelmatilanteissa Sonera voisi/pitäisi yrittää paikata asiakkaan luottamusta palveluun

1. palauttamalla ottelut edes jälkikäteen katsottavaksi, Su 15.1 Klo: 09.30 mennessä tätä ei ole ainakaan vielä tapahtunut.

2. informoida HETI ongelma tilanteiden tullessa kotisivustonsa kautta tai lähettämällä sähköpostia Valioliiga-palvelun ostaneille

3. ottamalla vastuun tapahtumista, välittämättä siitä missä tai kenellä ongelma on ollut, me ASIAKKAAT kuitenkin maksamme tästä palvelustanne

4. antamalla hyvitystä tavalla tai toisella, tämä oli jo toinen Tottenhamin ottelu joka jäi näkemättä, kokonaan taikka osa ottelusta. Oli todella noloa kun olin kutsunut kavereita katsomaan Tottenham - Liverpool ottelua kun puolet ottelusta jäi näkemättä. Eilen jäikin koko ottelu katsomatta ..

Yst.terv,
vielä yksi tälläinen kerta, niin vaihtuu tämän osoitteen KAIKKI palvelut Saunalahden puolelle, tarvittaessa kuluttajasuoja-asiamiehen kautta ..
Jep. Itsellä oli tupa täynnä vieraita, aloitimme illan kuuden maissa (eli myöhässä kierrokselle) ja tarkoitus oli nautiskella futiksella tämä ilta. Eipä näkynyt ohjelmakirjaston lähetykset, ja oli kieltämättä helvetin noloa, koska tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Sai sitten lopun illan kuunnella kuittauksia samalla kun katsottiin paskaa elokuvaa, ja nyt on matsiviikonloppu pilalla. Aika kova pala futisfaneille. Edelleen odotellaan, jos lähtisi toimimaan, niin vielä tuloksia tietämättömät aikovat tulla katsomaan pelit sitten siinä vaiheessa. Tämän koko kanavapaketin tarkoitus mainoispuheista lähtien on taata HD jalkapalloa niille, joille se on tärkeätä. Muistaakseni tarkoitus oli näyttää kaikki top5 joukkueiden matsit. Eipä näy.

Ymmärrettävästi virheitä ja vikoja sattuu, mutta tiedottamista ei ole ollut. On täysin käsittämätöntä, että Soneran asiakaspalvelusta ei tiedetä A) Mitä tapahtuu 😎 Milloin se voisi toimia tai C) Edes laiteta sitä virhetilannetiedotetta virhetilannetiedotteisiin mihin sellainen kuuluu. Siellä voisi vaikka päivitellä sitten tilannetta, niin me palvelun maksajat voisimme sitten yrittää suunnitella aikataulumme vaikka sen mukaan. Tällä hetkellähän siellä ei ole aiheesta vielä mitään, ja nyt porukka odottelee ja pyörittelee peukaloita "jos se vaikka lähtisi toimimaan".

Viimeisenä Soneralla pitäisi tajuta, että jos veloittaa 20 euroa palvelusta joka näyttää matseja 4 kertaa kuukaudessa, ja missaa yhden viikonlopun, niin palvelu on 25% lähetysajasta alhaalla, joka on täysin kohtuutonta.

Mutta laittakaa nyt helvetti edes se häiriötiedote paikalleen ja minimoikaa siten vahingot.

Joo ja olen nyt yksi niistä "Olen asiakaspalvelun esimies, tiedän miten asia hoidetaan" nillittäjistä. Yrittäkää edes.
Sonera voisi jotain kommentoida edes tähän ketjuun, kiitos.

Mistä ongelmat johtuvat, voiko niille tehdä mitään ja saadaanko me käyttäjät mitään hyvitystä?

Nauratti, kun jossain toisessa ketjussa oli kyse siitä, että henkilö halusi tilata Valioliiga HD:n niin vastaus tuli Soneralta tunnissa, mutta nyt kun puhutaan siitä, ettei kyseinen palvelu toimi kunnolla, niin vastausta saadaan odotella maailman tappiin.
Ei toimi vieläkään. Toimiiko muilla? Edelleenkään ei ole kuulunut pihaustakaan Sonerasta.
Oddkan kirjoitti:
Ei toimi vieläkään. Toimiiko muilla? Edelleenkään ei ole kuulunut pihaustakaan Sonerasta.


Ei toimi ei. Huomenna lähtee puhelu Soneralle ja irtisanon kyseisen kanavapaketin. Voin vain kuvitella mikä kädenvääntö siitäkin tulee kun sattuu olemaan määräaikainen soppari. Mutta ei tämä nyt ole "ihan" lupausten mukainen tuote, joten ei pitäisi paljoa olla nokan koputtamista, ainakaan sen jälkeen kun/jos otan yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen. Ala-arvoista palvelua.
Juuri näin!

Ei siinä ole mitään vääntämistä. Kuluttaja asiamies kehiin vain.

Miettikää hei oikeasti minkä tason toimintaa Soneralta.

Siinä vaiheessa kun diili on tehty ne saa rahat koko kahdelta vuodelta ja sen jälkeen niitä ei kiinnosta.
Pidetään nyt kirjaa. Ensimmäinen arkipäivä (kolmas ilta downtimea alkaa) ja vieläkään ei ole kuulunut pihaustakaan, ei ole tiedotusta, eikä toimi.

Toki tänään tuli lasku tästä palvelusta, josta TV ilmoittaa iloisesti, etten omista?!
Pahoittelut kaikille katsojille viikonlopun Valioliiga HD -ongelmista. Mikäli ongelmat edelleen jatkuvat, tulee tehdä ilmoitus Vikapalveluumme. Selvittelen asiaa vielä hyvitysten jne osalta ja annan vastauksen heti kun saan itse lisätietoja. Pääsääntöisesti mahdollisten hyvitysten saanti perustuu jätettyyn vikailmoitukseen, joten senkin puolesta suosittelen tekemään vikailmoituksen mikäli palvelu ei toimi.

Vision: kiitos palautteesta, olen välittänyt sen eteenpäin.

Valitettavasti viikonloppuisin emme vastaa täällä palstalla, joten vastaukset menevät pakostikin vähintään seuraavalle arkipäivälle.
Soitin lauantaina vikapalveluun 17.30. Otti tiedot ylös ja lupasi että joku soittaa.
Vikapalvelun lomakkeessa on vika.
/opt/local/bea/portal/OmatSivut/Apps/Kevyet/layouts/MobileWizard.php:189: Warning: '../../../dashboard/SiteCatalyst.php' is not a valid path

Sain kylläkin vikailmoituksen jätettyä silti.

Tietävätköhän kaikki, ja kiinnostaako selvittää, mikä on palvelureitittimen malli? Tai mikä se semmoinen palvelureititin yleensäkin on. Eikö Sonera muista, minkä mallisen laitteen he minulle toimittivat? Ja varmaan jokaiselle suomea puhuvalle peruskoulun käyneelle on päivänselvää, mikä on "asennusosoite".
Soittakaa asiakaspalveluun ja valittakaa tästä asiasta! Minä soitin eilen ja ensimmäinen perustelu mihin tämä "asiakaspalvelija" rouva/neiti mikä ikinä olikaan, vetosi oli se että mutta kun heillä on niiiiiiiin paljon tyytyväisiäkin asiakkaita. SIIS ANTEEKSI MITÄ!? Silloinko on perusteltua jättää yhdeltä illalta 5 kokonaista ottelua lähettämättä ja edelleen myydä tuotetta mainostamalla että 92% kaikista peleistä näkyy, kun se ei edes matemaattisesti ole enää mahdollista, kun joka ikinen tuotteen omistaja ei ole viitsinyt alkaa soittamaan ja valittamaan, tai ei ole tajunnut tehdä vikailmoitusta?? Eli toisinsanoen ongelma Soneralla myönnettiin minullekkin, muta sitä vähäteltiin/perusteltiin sillä, että "kun ei jokainen asiakas ole tästä valittanut, niin silloinhan se on kunnossa". Hyi helvetti. Minua oksettaa.. Sama kuin omissa töissäni ravintolassa asiakas valittaisi että "anteeksi mutta tämä tilaamani pihvi on sisältä ontto", johon samaa kaavaa kuin Sonera, noudattaen minä ilmeisestikin vastaisin seuraavasti: "En tiedä mistä asia johtuu"(joka oli muuten vastaus kun ensimmäisen kerran lauantaina asiasta soitin, siis pelkkä tuo, ei pahoiteltu, tarjottu selitystä, hyvitystä, tai yhtään mitään muutakaan) ja toisin laskun pöytään. Kun tämä "ystävällinen" täti oli tuon lauseen suustaan päästänyt, nousi minun verenpaineeni sen verran että ihan inhimillisesti korotin ääntäni, johon ensimmäinen reaktio tältä "asiakaspalvelijalta" oli uhkaus lopettaa puhelu samantien. Ja siis minulle on aivan yksi ja sama onko joku muu VAJAASEEN JA VALHEELLISESTI MARKKINOITUUN tuotteeseen tyytyväinen vai ei, mielestäni maksavan asiakkaan oikeuksiin kuuluu että tuote on sellainen kuin se on hänelle myytäessä luvattu olla!? Uskomaton argumentti "asiakaspalvelijalta" ja on kyllä jäänyt kahdesta puhelusta tämän asian tiimoilta aivan hirvittävä kuva tämän firman "asiakaspalvelusta".

Koetin päästä tästä TOISTUVASTI tökkivästä palvelusta eroon ja vaihtaa sitä Canal + TOTAL pakettiin, koska siellä varmaan näkyisi sentään jotkin pelit, vaikka ei niitä itse saisikaan valita, mutta eihän se vielä ainakaan onnistunut kun on sopimus saatanan kanssa (lue: määräaikainen sopimus). Keskiviikkoon mennessä lupasi asian selvittää ja soittaa takaisin. Eli hyvin on aikaa keksiä kauniita korulaiseita sisältävä selitys ja koettaa puhua asiakas pyörryksiin. Riippuen mitä BS:ää sieltä keskiviikkona korvaani koetetaan suoltaa, katsellaan yhteydenottoa kuluttaja-asiamieheen. Tämähän on aika "no brainer" irtisanomisen kannalta, koska tuotehan on selvästi rikki ja ei lähelläkään sitä millä se minullekkin myytiin.

Vielä kerran.. Olen järkyttynyt asiakaspalvelun tasosta ja todella vihainen Soneran lisäksi myös itselleni että sopimuksen tämän firman kanssa tein. Olen varma että tämä henkilö kenen kanssa eilen puhuin ei ymmärrä sitäkään millainen ihminen tilaa tätä kyseistä kanavaa. Ei ole ihan sama asia kuin jos kotirouvalta jää yksi jakso salkkareita tms. sontaa väliin. Tältä kanava nipulta tulee ohjelmaa vain muutamana päivänä viikossa ja ne päivät ovat ainakin allekirjoittaneelle "juhla päiviä". Olen seurannut brittifutista niin pitkään kuin muistini riittää, jo ihan isänikin ansiosta joka on minut sarjan ja lajin pariin ohjannut. "Asiakaspalvelijan" käytöksestä päätelleen eivät Soneralla ilmeisesti ymmärrä sosiaalisen median ja keskustelupalstojen voimaa, nimittäin tältä näppäimistöltä lähtee niin paljon infoa ympäri nettiä kuin ikinä kerkeän suoltaa jos ei palvelun taso ota jättiharppauksia eteenpäin alkaen siltä sekunnilta kun keskiviikko iltana puhelimeni soi. Ja selvennän vielä kuitenkin tähän loppuun sen, että todellakin haluaisin tätä kanavanippua tilata JOS se toimisi kunnolla, mutta kun sen toimimattomuus alkaa olla niin vakio, etten enää todellakaan ilkeä kutsua esim. kavereita kylään peli-iltoina matseja katsomaan. Tämä selvennys sitä silmälläpitäen ettei joku Soneran henkilökuntaan kuuluva tämän lukiessaan saa sitä kuvaa että tämä nyt on vain epätoivoinen yritys päästä irti näistä kanavista ja saada tilalle jotain muuta.

Ps. Tämä teksti saattoi olla todella sekava, koska nyt kiehuu aivan uskomattoman paljon. En eilen tullut kirjoittamaan mitään koska se materiaali olisi ollut K-18 kamaa. Kävin kympin iltalenkin ja nukuin hyvät yöunet ja koetin näin aamulla saada tuotettua jollain tapaa järkevää tekstiä. Pahoittelut jos en siinä vieläkään täysin onnistunut. En ole eläissäni törmännyt tällaiseen kohteluun mitä olen nyt saanut tältä firmalta viimeisten päivien sisään. Lievästi sanottuna, suututtaa.
KIITOS!

En olisi paremmin voinut itse kirjoittaa. Mullakin on frendejä jotka soittelee mulle "näkyykö sulla" pohjalta. Yrittänyt kanssa vääntää rautalangasta että jossei asiasta ilmoita eteenpäin niin ei tule mikään muuttumaan.
Ilmoitusta vaan kuluttaja-asiamiehelle. Suomessa myytiin pilaantunutta kebabia ja asiaan puututtiin, miksi toimimaton koti-tv saa olla markkinoilla?
Eipä käynyt kukaan vastaamassa eilen aamulla lähettämääni viestiin. Yllättyneet käsi ylös! Kertoo vain ja ainoastaan siitä että Soneralla on vetelät housussa tämän asian suhteen, eivätkä tiedä mitä sanoa. Tänään on se päivä kun pitäisi illalla minun puhelimeni soida ja selitysten saapua. Epäilen ERITTÄIN vahvasti että syytä katkokSIIN on löytynyt ja sieltä koetetaan jotain 10€ hyvitystä seuraavaan laskuun tarjota. Eipä riitä ei. Tälläkin hetkellä muuten Valioliiga HD kanavaa markkinoidaan seuraavasti:

"• Canal+ Valioliiga HD vain Soneralta: eniten suoria otteluita, eniten teräväpiirtolähetyksiä!

• Lähes 92% kaikista Valioliiga-otteluista. Valittavanasi jopa 5 samanaikaista live-lähetystä, esimerkiksi kaikki Arsenalin, Chelsean, Liverpoolin ja ManU:n koti- ja vieraspelit.

• Ajansiirrolla katsot täydet minuutit, vaikka aloittaisit vasta loppuvihellyksen aikaan.

• Kaikki lähetetyt pelit löydät jälkikäteen ohjelmakirjastosta."

EI ole matemaattisesti mahdollista täyttää tuota 92% kaikista otteluista!
EI näy kaikki luvattujen joukkueiden pelit!
EI löydy pelit ohjelmakirjastosta!(tosin tässähän tapauksessa Sonera voi sanoa että ei niitä lauantain pelejä LÄHETETTY, niin eihän ne voi näkyäkkään. HAH).

Ja sitten loppuun lainaus suoraan kuluttajavirasto.fi sivulta:

"Jos operaattori on omassa mainonnassaan korostanut tiettyjä ohjelmia osana kanavapakettia, voit vedota tähän halutessasi irtisanoa määräaikaisen sopimuksen. Markkinoinnissa ei saa antaa harhaanjohtavia tietoja ja palvelun on vastattava myyjän siitä antavia tietoja."

Eihän tuota paljon selvemmin voi enää sanoa. Nyt laitan tähän hymiön, vaikka en niistä yhtään perustakkaan :)

Noin. En malta odottaa iltaa kun se ihana ystävällinen täti rimpauttaa.
Hilma kirjoitti:
Pahoittelut kaikille katsojille viikonlopun Valioliiga HD -ongelmista. Mikäli ongelmat edelleen jatkuvat, tulee tehdä ilmoitus Vikapalveluumme. Selvittelen asiaa vielä hyvitysten jne osalta ja annan vastauksen heti kun saan itse lisätietoja. Pääsääntöisesti mahdollisten hyvitysten saanti perustuu jätettyyn vikailmoitukseen, joten senkin puolesta suosittelen tekemään vikailmoituksen mikäli palvelu ei toimi.


Hei,
kuten Hilma edellä mainitsikin ja maksu-TV palveluiden palvelukuvauksessakin on myös kerrottu, mahdollisten hyvitysten saanti perustuu tehtyyn vikailmoitukseen. Jokainen hyvitys käsitellään aina tapauskohtaisesti.
Lauren kirjoitti:
Hei,
kuten Hilma edellä mainitsikin ja maksu-TV palveluiden palvelukuvauksessakin on myös kerrottu, mahdollisten hyvitysten saanti perustuu tehtyyn vikailmoitukseen. Jokainen hyvitys käsitellään aina tapauskohtaisesti.


Vikailmoitukset on tehty jo lauantaina ongelmien ilmetessä ymymym. Sitä luvattua kuittausta tai miten ongelman käsittely jatkuu EI OLE saapunut. Ja tämäkinhän mainitaan näissä Soneran KOHTELUkuvauksissa joista mainitset. Siis kuinka paljon tämä firma kehtaa suoltaa silkkaa sitä itseään asiakkaille ennenkuin joutuvat myöntämään että eihän tää ny oo menny ihan niinku piti. Hyvin tässä kiukku kyllä nousee iltaa kohti. Odotan tätä iltaa kuin joulua reilut 20v sitten.
Soitin itse myös lauantaina, ja reipas kaveri joka vastasi antoi ymmärtää, että asia on tiedossa ja korjataan mahdollisimman pian. Epäili, ettei pitäisi mennä kovin pitkään. Hyväuskoisena ja asiaa ymmärtävänä totesin vaan, että ok ihan kiva ja ei voi mitään. Eli en siis tehnyt virallisesti vikailmoitusta, ja kun ei toimi vieläkään, niin ei voi mitään?

Soittelen tänä iltana kotoa kun näen toimiiko, ja mikäli ei toimi ensi viikonloppuun mennessä, niin irtisanon palvelun ja pistän viestiä kuluttaja-asiamiehelle.

Soneran koko palveluketju toimii kyllä päin heiniä. Jo silloin kun vuosi-pari sitten tilasin Canal+ totalin, ei puhelinmyyjä esim. tiennyt, että HD kanavat eivät näy 24mb yhteydellä. Tenttasin erikseen puhelimessa, että näkyväthän kaikki kanavat, ja niin siinä kävi, että hinta ja yhteysnopeus kasvoivat yllätyksenä jälkikäteen, kun halusin HD kanavat näkyviin. Sitten eri tekniset ongelmat Soneralla pitivät pätkivää nettiä ym yhteysongelmia muutaman kuukauden ajan ja lopulta tiputettiin 24mb yhteys takaisin. Nyt vihdoin alkavana syksynä soitin ja pyysin kokeilemaan jos vaikka 100mb toimisi ja näyttää toimivan, ja vihdoin tilasin Valioliiga HD:n, ja tässä sitä nyt taas ollaan. Yhtään mikään ei tähän asti ole toiminut halutulla tavalla.

Paras oli, kun olin Soneran vuokraamosta ottamassa videota ja muistin, että vielä silloin kun aloitin palvelun käytön elokuvissa ei ollut tekstityksiä (tai ei ollut toiminut minulle) joten soitin asiakaspalveluun varmistaakseni, että kun maksan 5 euroa elokuvasta niin siinä on tekstit. Kaveri asiakaspalvelussa ei tiennyt onko lähetyksissä tekstitys ja yritti lopettaa puhelun. Pyysin (ystävällisesti) selvittämään ja palaamaan minulle asiaan. Kundi sitten totesi, että hän ei ehkä tänään ehdi mutta ehkä huomenna, mutta jos ei kuulu mitään niin asia ei sitten selvinnyt. Mikä helvetin asiakaspalveluvastaus tuo on?

Olin niin häkeltynyt etten tajunnut ruveta edes valittamaan, soitin hetken päästä uudestaan ja toinen henkilö ei tiennyt, mutta selvitti "ehkä vuorossa on vielä yksi joka saattaisi tietää, muuten menee huomiselle" -henkilöltä, että onhan siellä tekstit nykyään.

Täysin käsittämättömän laadutonta asiakaspalvelua.
Niin mitä ihmeen vika ilmoituksia? Kai te nyt sentään hyvät ihmiset näette itse, että siellä tulee pelkkää ohjelma aikataulua kun menee ohjelmakirjastoon ja valkkaa pelin?

Kuten olen jo maininnut niin lauantaina soitin ja otetttiin kaikki tiedot ja luvattiin että joku soittaa. Vastaaja oli muuten kaapeli tv puolella, koska koti tvn puoli oli kuulemma ruuhkautunut..

Snadisti offtopic, mutta kun ollaan Soneran kanssa tekemisissä varmaan sallittua.


Muistu tossa mieleen alku ajat kun otin tämän "palvelun". Soneralta soitti joku "asiakastyytyväisyyskyselijä". Hienoa, ajattelin! Aloin ihan fiiliksissä kertomaan ongelmista. Kaveri alko tässä vaiheessa jo hyytymään... Olin auton ratissa joten pyysin voisiko soittaa 20 min kuluttua, että mielelläni jatkan keskustelua, että saadaan hommat kuntoon.

Onneksi en henkeäni ole pidätellyt odotellessa.

Vastaa