Skip to main content

KotiTV pätkii

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Miksi meidän KotiTV pätkii jatkuvasti? Niin livekuva mutta varsinkin tallenusten toisto. Yhteys on 100 megan kuitu ja netti toimii mainiosti ilman mitään pätkimistä.

11 kommenttia

  • January 21, 2013
Hei Dgustafsson,

Olitko kokeillut resetoida Thomson palvelureititintä ja käynnistää uudelleen Motorola digiboxia?
Onko sinulla jotain laitteita Thomsonin ja Motorola digiboxin välissä? Jos on niin kokeile poistaa välissä olevat laitteet.

Jos ongelma kaikesta huolimatta jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • Uusi jäsen
  • January 22, 2013
Pätkiminen ei ole vika, se on ominaisuus, siltä ainakin tuntuu.

Minulla on sama ongelma (24mb adsl) ja vika "korjattiin" jo kerran tässä kuussa. Vika uusiutui ja jatkui samana päivänä. Nyt on vuoden toinen vikailmoitus vetämässä. Loppuvuodestakin oli vikailmoitus samasta asiasta vetämässä. Silloinkin se "korjattiin", kunhan ensin kyselyni jälkeen löydettiin se vikailmoitus...

Odotan jo todella innolla sitä tekstaria, joka taas kertoo että vika on korjattu...

  • January 27, 2013
Meillä ei ole ollut kuukauttakaan etteikö olisi tarvinnut resetoida digiboksia. Modeemi jo kertaalleen palautettu ja uusi saatu tilalle. Vikailmoitusten tekemisestä luovuin jo ajat sitten, en muuta ehtinyt tekemäänkään kuin niitä lähettelemään. 100 meganen kuitunetti kyllä pelaa hyvin, Koti-TV on se mikä ei sitten senkään vertaa.
Viimeksi kun soitin asiakaspalveluun ja kerroin että tuhannetta kertaa palvelu pätkii, ihminen linjan toisessa päässä totesi että "irtisano koko p*ska." Kertoo paljon tuotteen ja palvelun laadusta.
Harmi että menin joskus tekemään määräaikaisen sopimuksen, muuten olisin jo vaihtanut palveluntarjoajaa.

  • February 3, 2013
Itelle vasta tänää asentelin kotitvt ja tulin tänne lueskelee ku kans muutaman kerran jo pätkiny. On se kumma että kilpailevilla ei vaan pätki kuva, ainakaan avopuolisollani. Määräaikainen sopimus täälläkin ja eiköhän se oo niin että sopimuksen saa purkaa jos tuote ei toimi luvatulla tavalla. Eikös Sonera mainostakkin ettei yhteydet pätki. No kuluttajaneuvonta varmaan osaa auttaa.

  • Uusi jäsen
  • February 3, 2013
Viikolla tuli taas omaan vikailmoitukseen kuittaus että "on korjattu". PASCAN MARJAT! On se caatana että te ette saa tuota toimimaan!

  • February 5, 2013
Hei kaikki,

JarkkoK:Vilkaisin tuon edellisen tekemäsi vikailmoituksen ja siellä tosiaan on käsittelijä todennut, että verkon puolella ei tuollaista pätkimistä näy. Voisit kokeilla nyt korjaustoimenpiteiden jälkeen tehdä kertaalleen digiboksin resetoinnin Sonera Viihteen ongelmatilanteet -ohjesivun mukaan.

Katja84: Joudut siis tekemään ylläolevan ohjeen mukaisen resetoinnin joka kuukausi? Ei sekään tietenkään normaalia ole. Voisit tuon Markon idean toteuttaa eli resetoida Thomsonin palvelureitittimen. Käytännössä se tapahtuu painamalla pientä reset-painiketta laitteen oikeassa kyljessä kunnes virtavalo muuttuu oranssiksi. Laitteeseen palautuu tehdasasetukset, joten kaikki itse tehdyt asetukset katoavat.

muuperi: Harmi, että on ollut ongelmia heti alkuun. Tässä ketjussa olevilla ohjeilla pääset ongelman ratkaisemisessa alkuun. Jos yhteytesi tulee puhelinverkkoa pitkin, suosittelen myös varmistamaan että puhelinjohto seinäpistokkeen ja modeemin/palvelureitittimen välillä on mahdollisimman lyhyt.

Siinä tulikin jo Sonera Viihteen kotihoidon ABC, kertokaa miten kävi.

  • Uusi jäsen
  • February 5, 2013
Timo- kirjoitti:
kertokaa miten kävi.


Siihen voit luottaa. Boksi resetoitu ja tehdasasetukset palautettu. Veikkaukseni on, että viimeistään huomenna aamulla, tunnin katsomisen jälkeen ongelmat palaavat. Toki toivon, että eivät palaa koskaan, mutta olen realisti.

  • February 6, 2013
Kaikki nuo toimenpiteet on täällä tehty moneen kertaan. Helpsonin poikien kanssa juteltu pitkät pätkät puhelimessa. Johdot vaihdettu ihan varmuuden vuoksi jne.
Netti toimii moitteettomasti, ainoastaan tämä nimenomainen palvelu pätkii. Välillä ei toimi ollenkaan, joskus ei löydy tallennuksia. Leffan kun vuokraa, ei lähde pyörimään ym. Että näin.

  • Uusi jäsen
  • February 6, 2013
Täällä boksi resetoitu. Kuvan räpsimistä sen jälkeen esiintynyt (vain) kahdesti. Tässä tilanteessa olisin jo tuohon tyytyväinen, mutta en ole optimistinen jatkosta.

  • February 8, 2013
Hei JarkkoK ja Katja84,

JarkkoK: Streamissa tosiaan ei enää virheilyä näkynyt, joten toivotaan että räpsiminen vähentyy jatkossa entisestään.

Katja84: Jos resetoinneista ei ole apua eikä johdoista ongelmaa löydy, on syytä tehdä asiasta vikailmoitus. Tapoja vikailmoituksen jättämiseen löydät Sonera.fi:n yhteystiedot-sivulta valitsemalla Laajakaistat > Kiinteät laajakaistat >Vikatilanteet.

  • Uusi jäsen
  • February 8, 2013
Timo- kirjoitti:

JarkkoK: Streamissa tosiaan ei enää virheilyä näkynyt, joten toivotaan että räpsiminen vähentyy jatkossa entisestään.


Aina voi toivoa. Ei se räpsiminen suinkaan loppunut ole, ainakin kahdesti päivässä käytän boksista virrat pois kesken katselun, sillä se näyttäisi nyt auttavan asiaa (muutamaksi tunniksi kerrallaan). Harmi vaan että vikaa ei ilmeisesti kokonaan saada pois, aika ärsyttävä vika, eikä boksi buuttaaminen kesken ohjelman ole mitenkään kivaa.

Vaikuttaisi siltä, että räpsyminen alkaa aina n. puoli tuntia viiva tunti virtojen kytkemisen jälkeen.