Skip to main content

KotiTV + Thomson TG789nv

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Elikkäs joo, tuli kauheesti pyytelemättä tuo Thomsonin TG789nv kotiin, aattelin että Soneralla halutaan että asennan sen paikalleen ja sitä rataa, ja pääsen helposti takasi nettiin, mutta eipä käyny sit näin... hienosti tuntuu tuo KotiTV pelittävän tolla vanhallaki ADSL2+ boxilla (A-Link RR24AP), sillä on siis pöytäkone langallisesti kiinni, Motorola VIP1903 langallisesti kiinni ja läppäri WLANissa, ei mitään ongelmia, Thomsonilla saa kyllä kaikkiin yhteyden paitsi internettiin, eli on ongelmia. Missään ei ilmoteta muuta kuin "palvelutilauksia tehty ja ne on kesken" mutta ei kerrota mitä tilauksia on tehty ja mihin ne vaikuttaa ja mitenkä, ja ei voi oikeen kovin kauheesti asialle ite mitään tehä.

11 kommenttia

  • October 20, 2011
Tällä hetkellä käytössä A-Link RR24AP ja hienosti toimii netti + digiboxi, Thomsonilla ei päässy ees nettiin, alkaa siis ihmetyttämään toi Thomsonin ylistäminen :P

  • October 20, 2011
Fan kirjoitti:
Tällä hetkellä käytössä A-Link RR24AP ja hienosti toimii netti + digiboxi, Thomsonilla ei päässy ees nettiin, alkaa siis ihmetyttämään toi Thomsonin ylistäminen :P



Tännekkin tupsahti thomsoni ja erikseen tuli kirje jossa sanotaan päivämäära koska se thomsoni pitää kytkeä paikalleen. Sieltä tulee myös tekstari kun homma on ajankohtainen.

  • October 21, 2011
fan: Liittymääsi tehdään päivitys Multicastin puolelle tämän hetkisten tietojen mukaan 31.10. Tätä ennen Thomsonia ei tarvitse kytkeä paikalleen (kuten jo huomasitkin).

Tieto muutoksesta olisi pitänyt tulla sekä postitse että puhelimitse, voi olla että yhteystiedot ovat olleet väärin jos tietoa ei ole tullut perille.

  • October 22, 2011
Sama ongelma täälläkin. Modeemi tuli jo pari kuukautta sitten mutta vasta nyt otin käyttöön. DSL-linjan löytää mainiosti mutta Internet-valo ei syty ollenkaan ja modeemin asetuksissa Broadband Connection -> Internet Services kohdassa lukee vain "You have no internet services configured. You won't be able to connect to the internet." eikä asetuksia pysty muuttamaan. Vanhalla Zyxelin modeemilla toimii mainiosti.

Voiko tässä kokeilla vielä itse jotain, vai tarvitseeko teidän tehdä joku päivitys liittymään/linjaan?

  • October 24, 2011
JukkaP kirjoitti:
Sama ongelma täälläkin. Modeemi tuli jo pari kuukautta sitten mutta vasta nyt otin käyttöön. DSL-linjan löytää mainiosti mutta Internet-valo ei syty ollenkaan ja modeemin asetuksissa Broadband Connection -> Internet Services kohdassa lukee vain "You have no internet services configured. You won't be able to connect to the internet." eikä asetuksia pysty muuttamaan. Vanhalla Zyxelin modeemilla toimii mainiosti.

Voiko tässä kokeilla vielä itse jotain, vai tarvitseeko teidän tehdä joku päivitys liittymään/linjaan?


Liittymäsi näyttää olevan Multicastin puolella jo, eli mitään päivitystä ei sen suhteen ole tulossa. Olit myös ollut yhteydessä vikapalveluun lauantaina, toimiiko liittymä ja KotiTV nyt normaalisti?

  • October 24, 2011
Liittymä toimii vanhalla modeemilla, mutta Thomsonilla ei edelleenkään Internet-valo syty ollenkaan eikä nettiin pääse. Modeemin asetukset on resetoitu eikä vaikuttanut mitenkään.

KotiTV:tä en ole vielä ehtinyt edes kokeilemaan, kun ei tuo Thomsonin modeemi toimi ollenkaan.

  • October 28, 2011
JukkaP kirjoitti:
Liittymä toimii vanhalla modeemilla, mutta Thomsonilla ei edelleenkään Internet-valo syty ollenkaan eikä nettiin pääse. Modeemin asetukset on resetoitu eikä vaikuttanut mitenkään.

KotiTV:tä en ole vielä ehtinyt edes kokeilemaan, kun ei tuo Thomsonin modeemi toimi ollenkaan.


Kannattaa tehdä KotiTV:stä vikailmoitus, sillä vaikuttaa siltä että asetuksissa voi olla jotain vialla. KotiTV:n pitäisi toimia Multicastissa vain Thomsonin kautta, mutta jos toimii yhä edelleen vanhalla modeemilla on unicast luultavasti yhä päällä. Vikailmoituksen voi jättää joko puhelimitse (0206 90101, pmp/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).

  • October 30, 2011
Moi. Minule tuli myös perjantaina tuo Thomson tg789 vn. Uusi palvelureititin ja oiken WLAN :lla varustettu. Vieläpä ilman eri maksua, ajattelin, että kyllä nyt Soeran pisteet nousee. Muutaman tunnin jumpan jälkeen tuo matopurkki lensi kuitenkin takasi lähetyslaatikkoonsa. Ei sillä päässyt nettiin, eikä sillä toiminut tietysti Koti-TVkään. "Internet" valo panelissa ei syttynyt, muut valot kylläkin. Selaimella pääsi kyllä käsiksi laitteen asetuksiin, WLAN:a tai verkkopuihaa käyttäen. Asetuksissa ilmotetiin "You have no internet services configured. You won't be able to connect to the internet." Tuolle ei luitenkaan tuntunut löytyvän lääkettä. Resetoin laitteen muutamaankin kertaan tehdasasetuksille, mutta ei auttanut, palveluntarjoajaan se purki ei vain saanut yhteyttä. No nyt on vanha TeleWel paikallaan ja Koti-TV ja Internet pelaa hienosti. Niin ja tiedotuksesta sen verran että olen saanut tekstiviestin jossa kerrottin Soneran lähettävän tämän matopurkin parantaakseen palvelua, muuta tiedotusta ei ole tullut. Kumpa vaan oisin käyny lukemassa näitä keskusteluja jo sillon perjantaina, niin en olisi käyttänyt turhaa aikaani tuon purkin kans. No multicastia odotellessa, joskos tuo purkki pelais sitte sen kans

  • October 31, 2011
mettil-1: Multicast-muutos on tulossa liittymääsi tämän hetkisten tietojen mukaan 7.11. Thomson kannattaa pitää laatikossaan siihen asti ja käyttää tosiaan nykyisiä laitteita. Oletko saanut nyt alkuviikosta mitään ilmoitusta kirjeitse muutoksesta?

  • November 4, 2011
Moi "Soneran Veikko"

Elikkäs maantaina 7. päivä vois homma lähtä sykkiin, pitääpä kokeilla. Onko muuten niin, ettei tuo Koti-TV pelitä enää vanhalla modemilla Multicastin alettua? Sillonhan tietäs alkaa vaihtaa purkkia toiseen. Ei, en ole saanut Soneralta postia kuluneella viikolla.

  • November 7, 2011
mettil-1 kirjoitti:
Moi "Soneran Veikko"

Elikkäs maantaina 7. päivä vois homma lähtä sykkiin, pitääpä kokeilla. Onko muuten niin, ettei tuo Koti-TV pelitä enää vanhalla modemilla Multicastin alettua? Sillonhan tietäs alkaa vaihtaa purkkia toiseen. Ei, en ole saanut Soneralta postia kuluneella viikolla.


Tekniikanvaihtokirjeet ovat ikävä kyllä viivästyneet ja laitteet ovat ehtineet perille ennen kirjettä. Asiakastietojemme mukaan multicast-tekniikka on päivittynyt liittymällesi ja yhteys ei vanhalla modeemilla enää toimi. Kytkethän siis käyttöösi sinulle toimitetun reitittimen.