Skip to main content

KotiTV Viihdepaketin kaukosäädin rikki

  • December 11, 2014
  • 13 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!
Meillä on Soneran Viihdepaketti ja kaukosäädin meni rikki.
Miten saisin uuden ja pitääkö rikkinäinen lähettää teille takaisin?

Se mureni takapuolelta ja patterin pidike meni kaukosäätimen sisään.

13 kommenttia

  • September 2, 2013
Hei JAANAL,

Lähetämme sinulle uuden kaukosäätimen. Se tulee Postin lähimpään toimipisteeseen noin 2-3 arkipäivän kuluessa.

Vanhaa kaukosäädintä ei tarvitse palauttaa meille.

  • September 4, 2013
Hei!

Minulla on myös kaukosäädin rikki. Tipahti lattialle ja metallijousi meni kaukosäätimen sisään, kuten monella muullakin. Ei siis toimi.

  • September 5, 2013
Hei Hellurei,

Normaalisti jos kaukosäädin on pudonnut lattialle ja se siinä yhteydessä hajoaa, veloitetaan uudesta kaukosäätimestä 19 euroa. Laitoimme poikkeuksellisesti sinulle kaukosäätimen veloituksetta, koska on varmasti ollut vahingosta kyse. Uusi kaukosäädin tulee postin lähimpään toimipisteeseen noin 2-3 arkipäivän sisällä.

  • September 11, 2013
Hei!
Meillä on Soneran Viihdepaketti ja kaukosäädin meni rikki.
Miten saisin uuden ja pitääkö rikkinäinen lähettää teille takaisin?

Se mureni takapuolelta ja patterin jousi meni kaukosäätimen sisään.

t. ulla

  • September 12, 2013
Hei ullapaa

Voisitko laittaa tarkemmat yhteystiedot meille vaikka facebookin kautta niin hoidetaan asia sitä kautta. Voit myös soittaa suoraan vikapalveluun 0206 90101 asian hoitaaksesi!

  • September 12, 2013
Heippa Sonera!

Meillä on ongelmia Motorola VIP 1003:n kaukosäätimen kanssa. Kaukosäätimen "käyttökulma" on ärsyttävän tarkka. Asteenkin muutos kulmassa aiheuttaa sen, ettei digiboksi reagoi kaukosäätimen käyttöön. Myöskään kaukosäätimen ja digiboksin kulma ei tarvitse olla viivasuora, digiboksi saattaa reagoida napin painalluksiin myös, jos kaukosäädin osoittaa n. puolen metrin päässä oikealla sijaitsevaa TV:tä.

Myös digiboksin reagointiviive on harmillisen pitkä reagoituun painallukseen nähden, n. sekunnin luokkaa. Mielestäni reagoinnin pitäisi olla lähes välitön.

Olemme koittaneet josko paristojen vaihto auttaisi, mutta ei. Mikä neuvoksi?

t: Tapio

  • September 12, 2013
Hei trelic

Sijaitseeko digiboksisi Tv-tasolla esim. lasin takana? Tämä voi joskus vaikuttaa käyttökulmaan. En ole tarkkaan testannut tuon laitteen reagointia mutta kotonani olen käyttänyt laitetta noin. 45 asteen kulmasta vielä onnistuneesti (laite on puhtaasti näköyhteydessä avoinaisella paikalla ilman lasiesteitä). Jos tälläista estettä ei sinullakaan ole, suosittelisin melkein ottamaan vikapalveluun yhteyttä uuden säätimen puolesta.

Tuo digiboksin reagointiviive säätimeen on kyllä ihan ominaisuus. Tiedän että tämä laskee käyttömukavuutta kun vertaa esim. normaaliin kaapelidigiboksiin joka reagoi painallukseen heti. Tätä asiaa on nostettu ennenkin esille mutta ainakaan vielä ei uutta kerrottavaa muutosten/parannuksen suhteen ole.

  • September 12, 2013
[quote="ullapaa"]Hei!
Meillä on Soneran Viihdepaketti ja kaukosäädin meni rikki.
Miten saisin uuden ja pitääkö rikkinäinen lähettää teille takaisin?

Se mureni takapuolelta ja patterin jousi meni kaukosäätimen sisään.

t. ulla

asiakas numero lisätty profiiliin.

jos sitä kautta saat yhteystiedot.

kun ei ole facebook tiliä.

  • September 12, 2013
Hei ullapaa

Sinulle on hoidettu uusi kaukosäädin tulemaan! Vanhaa ei tarvitse palauttaa meille. Uusi säädin on noudettavissa 2-3 arkityöpäivän kuluessa lähipostista. Saat saapumisilmoituksen vielä erikseen txt-viestillä.

  • September 12, 2013
Antti- kirjoitti:
Hei trelic

Sijaitseeko digiboksisi Tv-tasolla esim. lasin takana? Tämä voi joskus vaikuttaa käyttökulmaan. En ole tarkkaan testannut tuon laitteen reagointia mutta kotonani olen käyttänyt laitetta noin. 45 asteen kulmasta vielä onnistuneesti (laite on puhtaasti näköyhteydessä avoinaisella paikalla ilman lasiesteitä). Jos tälläista estettä ei sinullakaan ole, suosittelisin melkein ottamaan vikapalveluun yhteyttä uuden säätimen puolesta.

Tuo digiboksin reagointiviive säätimeen on kyllä ihan ominaisuus. Tiedän että tämä laskee käyttömukavuutta kun vertaa esim. normaaliin kaapelidigiboksiin joka reagoi painallukseen heti. Tätä asiaa on nostettu ennenkin esille mutta ainakaan vielä ei uutta kerrottavaa muutosten/parannuksen suhteen ole.


Digiboksi sijaitsee erillisessä avonaisessa AV-laitehyllyssä ja laitehylly TV:n vieressä. Eli mihin siis minun pitää olla vielä yhteydessä? Kuvittelin että tämä foorumi toimisi tietynlaisena vikapalveluna ja minun ei tarvitsisi erikseen lähteä jonnekin tästä soittelemaan tms, mutta toimitaan niinkuin prosessit sanovat :)

t: Tapsa

  • September 13, 2013
Hei trelic

Pyrin vikapalvelun roolissa auttamaan käyttäjiä täältä niin paljon kuin pystyn, mutta vikailmoitus tulee silti jättää aina joko soittamalla tai sähköisesti palvelupyynnön kautta. Myös laitteiden takuuvaihdot suoritetaan pääsääntöisesti sitä kautta.

Selvissä tapauksissa pystymme myös tätä kautta esim. laitevaihtoja suorittamaan mutta sinun tapauksessa ongelma on hieman erilainen (vrt. fyysinen vika paristokotelossa). Tämän takia laitevaihto / viankorjausta kannattaa kysyä vielä vikapalvelun kautta! Välttämättähän vika ei ole itse säätimessä vaan digiboksin vastaanottimessa.

  • September 14, 2013
JAANAL kirjoitti:
Hei!
Meillä on Soneran Viihdepaketti ja kaukosäädin meni rikki.
Miten saisin uuden ja pitääkö rikkinäinen lähettää teille takaisin?

Se mureni takapuolelta ja patterin pidike meni kaukosäätimen sisään.


Hei minulla on aivan vastaava tilanne ja pattereita vaihtaessa patterin pidike meni kaukosäätimen sisään.Ennen sitä toimi aivan hyvin.

  • September 16, 2013
Hei Vicky47,

Olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin saadaan laitettua sinulle uutta kaukosäädintä.