Skip to main content
Kuinka kauan kestää saada nopeus nostettu? Tilasin viime viikon torstaina ja silloin sanottiin että 1 työpäivä, nyt on mennyt 4 työpäivää eikä mitään tapahdu??
Mistä liittymätyypistä on kyse: ADSL vai Laajakaista Extra?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
..8 megane on tilattu jo 17.12 ja nyt soneran nopeustesti näyttää tällä hetkellä 2.53 mbit/s
uploadissa ei ole valittamista koska on aina noin 0.80, mutta downloadi on vähän ehkä alhainen..
siellä soneralla käskivät modeemia käynnistää uudestaan, ja olen käynnistänytkin monta kertaa, välillä nopeus laskee, ja välillä taas nousee.
ADSL-yhteyden nopeuden nosto 8/1M - nopeusluokkaan tapahtuu yleensä samana päivänä kuin se on tilattu.

Jos nopeusmittaus näyttää noin 2,5 Mbit/s latausnopeutta, on nopeuden nosto todennäköisesti jo tehty, mutta yhteys ei tällä hetkellä pysty tuon parempaan. Ensimmäiseksi kannattaa tutustua tähän ohjeeseen Ohjeet ja vinkit - sivuilla.

8/1M - nopeusluokassa ADSL-yhteyden koko ketjun heikoimpien lenkkien vaikutukset tuntuvat, vaikka esimerkiksi 2M/512k - nopeusluokka olisi toiminut moitteetta. Ensimmäinen ja helpoin testattava on ADSL-kaapelin korvaaminen toisella, ja siitä eteenpäin ohjeen mukaan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
nyt näyttää jo melkein 4 Mbit/s!
voiko tämmösen 18kk:n sopimuksen purkaa, jos ei ole tyytyväinen teidän laajakasitaan?!
elisalta saa 24mb/s kaistan, hd digiboxin, modeemin yms. 39,90/kk!
Määräaikaisen sopimuksen voi purkaa kesken sopimuskauden mutta silloin määräajasta jäljellä olevat kuukausierät veloitetaan kerralla loppulaskun muodossa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
..ja vielä siihen että tämä teidän tarjoamme MAHTAVA 8 meganen netti yhteys jonka pitäs olla vähintään 2 megaa, on aina ENINTÄÄN 2,10 megaa/s!
eli joudunko maksamaan ne kaikki kuukausierät, vaikka en saisi pitää tätä laajakaistaa sitä 18kk ?
Kannattaa testata modeemin kytkemistä puhelinlinjaan mahdollisimman lyhyellä puhelinkaapelilla, ilman jatkojohtoja tai ylimääräisiä välikappaleita, jos yhteytesi toimii nyt vain maksimissaan 2,10 Mbit/s latausnopeudella. Lisäohjeita hitausongelman selvittämiseen löydät täältä.

Asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun, jos häiriön ei selviä edellä olevan ohjeen toimenpiteillä. Voit olla vikapalveluumme yhteydessä, joko puhelimitse vianrajausautomaattimme 0206 90101 (pvm/mpm) tai laajakaistan vikailmoituslomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa