Mulla on uusi Nokia 6210 Navigator, jossa on DNA liittymä. Laajakaista on tietty Soneran. Pystyn tolla puhelimella lähettämään sähköpostia, mutta en lukemaan omiani. puhelin herjaa, että tarkista käyttäjätunnus ja salasana. Sitten en oikein ymmärrä, milloin käyttäjätunnus on oma sähköpostiosoite ja milloin muotoa testaaja-1, molemmilla pääsee joskus sisään jonnekin. Sähköpostia pääsen lähettämään omalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla, siinä ei tarvitse muotoa testaaja-1. Apuja?
Sivu 1 / 1
Sinun täytyy määrittää kännykän sähköpostiasetukset noutamaan postit DNA:n tunnuksilla ja asetuksilla... Eli esim. saapuvan postin palvelin ei ole mail.inet.fi vaan se mikä se on DNA:lla, samoin tunnukset. Eli laitat saapuviin asetuksiin ne mitkä sinulla on koneellasikin. Toivon mukaan auttoi, en kuitenkaan itse tunne kyseistä puhelin mallia, niin en osaa tarkemmin auttaa
DNA:lta sanottiin juuri päinvastaista. Saapuvan postin palvelin on heidän mukaansa Soneran, mikä käsittääkseni on juuri mail.inet.fi? Se mulla on asetuksena. Sen sijaan lähtevän postin palvelin tulisi olla smtp.dna044.com, mutta mulla sekin on mail.inet.fi ja silti toimii. Samoilla käyttäjänimillä ja salasanoilla lähetys pelaa muttei vastaanotto, laite herjaa että yhteys torjuttiin, tarkista käyttäjänimi ja salasana. Eikö Soneralla juma ole oikeaa asiakaspalvelua? Pitääkö taas vaihtaa kaistantoimittajaa, että vehkeet saa pelittään?
Jos käytät Soneran laajakaistaliittymän sähköpostia matkapuhelimesi sähköpostiohjelmalla, tulee saapuvan postin palvelimen olla: mail.inet.fi
Ja lähtevän postin palvelimen sen palveluntarjoajan, jonka yhteyttä käytät.
Kertomasi virheilmoitus viittaa virheelliseen käyttäjätunnukseen / salasanaan. Jos kyseessä on Soneran laajakaistaliittymän sähköpostiosoite, käytä saapuvan postin palvelimelle kirjautumisessa sähköpostitunnusta, muotoa teste-1.
Voit testata Sonera Laajakaistaliittymän sähköpostitunnukset oikeaksi webmailissa, kirjautumalla webmailiin osoitteessa: https://webmail.inet.fi
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Ja lähtevän postin palvelimen sen palveluntarjoajan, jonka yhteyttä käytät.
Kertomasi virheilmoitus viittaa virheelliseen käyttäjätunnukseen / salasanaan. Jos kyseessä on Soneran laajakaistaliittymän sähköpostiosoite, käytä saapuvan postin palvelimelle kirjautumisessa sähköpostitunnusta, muotoa teste-1.
Voit testata Sonera Laajakaistaliittymän sähköpostitunnukset oikeaksi webmailissa, kirjautumalla webmailiin osoitteessa: https://webmail.inet.fi
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Joo, en mä tyhmä ole. Mä yritin käyttää muotoa meitsi-0k, mutta kun ei se pelaa silläkään. Sitä paitsi lähetys onnistuu sähköpostiosoitteella! Ja lähtevän postin palvelimena toimii ihan hyvin mail.inet.fi jostain kumman syystä. Mä tarvitsen parempia neuvoja!
Testasi tuota https://webmail.inet.fi ja pääsin sisään omalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla ilman meitsi-0k muotoa. Mä pääsen sisään myös meitsi-0k muodolla ja salasanalla!
Hitto ei tämä ole rakettitiedettä, hankkikaa paikalle joku joka osaa nää hommat!
Testasi tuota https://webmail.inet.fi ja pääsin sisään omalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla ilman meitsi-0k muotoa. Mä pääsen sisään myös meitsi-0k muodolla ja salasanalla!
Hitto ei tämä ole rakettitiedettä, hankkikaa paikalle joku joka osaa nää hommat!
En nyt tiedä auttaako tämä, mutta näin minulla toimii:
Käyttäjänimi: sähköposti.osoitteeni@dnainternet.net
salasana: salasanani
Vastaanottava palvelin: mail.dnainternet.net
Yhteysosoite: Oletus
Postilaatikon nimi: Mitä ikinä haluan
Tyyppi: itselläni imap4
Ja toimii hyvin, itselläni siis on dna:lta vielä sähköposti kännykässä...
Ja lähtevän kanssa sinulla ei tainnut olla ongelmia
Toivon mukaan auttaa...
Käyttäjänimi: sähköposti.osoitteeni@dnainternet.net
salasana: salasanani
Vastaanottava palvelin: mail.dnainternet.net
Yhteysosoite: Oletus
Postilaatikon nimi: Mitä ikinä haluan
Tyyppi: itselläni imap4
Ja toimii hyvin, itselläni siis on dna:lta vielä sähköposti kännykässä...
Ja lähtevän kanssa sinulla ei tainnut olla ongelmia
Toivon mukaan auttaa...
Kuule JarmoV sun neuvot on syvältä. Onko sillä Soneralla kellään vastausta mulle?
En vaan ymmärrä miten neuvot voi olla syvältä, jos mulla on soneran kännykkä liittymä, johon olen laittanut dna:n sähköpostini toimiin... Ja noin toimii mulla... Ois jopa voinu olettaa että noin sen pitäs sitten olla sullakin, kerran samat lähtö kohdat...
Edit: Sori, Nyt vasta luin että sulla onkin puhelimessa toi Dna:n liittymä... Eli se onkin päinvastoin kun mulla... Noh, en yritä sitten auttaa sen enempää, toivotaan että asiantuntijat joskus yrittävät
Edit: Sori, Nyt vasta luin että sulla onkin puhelimessa toi Dna:n liittymä... Eli se onkin päinvastoin kun mulla... Noh, en yritä sitten auttaa sen enempää, toivotaan että asiantuntijat joskus yrittävät
http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php?title=S60
http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... C3%B6notto - Ja vaihdat vaan lähtevän palvelimen.... Aika tarkat ohjeet..
"Jos käyttää mobiiliyhteyksiä (dna gprs) niin voipi kokeilla smtp.dna044.com"
http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... C3%B6notto - Ja vaihdat vaan lähtevän palvelimen.... Aika tarkat ohjeet..
"Jos käyttää mobiiliyhteyksiä (dna gprs) niin voipi kokeilla smtp.dna044.com"
Nyt JarmoV olet enemmän asian ytimessä, pidä tosta kii! Mutta ei mun lähteviä yhteyksiä tarvi sotkea, postihan lähtee OK. Muuten hyviä linkkejä, kiitos!
Yritin vaihtaa saapuvan postin palvelimen portin oletuksesta 143:een, mutta ei se mitään posteja lukenut silloinkaan. Ainoa muutos oli, että kone ei herjaa enää yhteyden torjumisesta.
Onko siellä Soneralla kukaan insinööri hengissä?
Yritin vaihtaa saapuvan postin palvelimen portin oletuksesta 143:een, mutta ei se mitään posteja lukenut silloinkaan. Ainoa muutos oli, että kone ei herjaa enää yhteyden torjumisesta.
Onko siellä Soneralla kukaan insinööri hengissä?
Nii meinasin siis sitä että ton ohjeen mukaan et laita niitä lähtevän asetuksia Eli juuri sama juttu mitä sanoitkin Se on hassua tää kirjottelu ku pitäs aina miettiä että miten toinen voi ymmärtää :)
Veikkaan/toivon että soneralla pitäs olla palvelua tossa viikolla jälleen..
Veikkaan/toivon että soneralla pitäs olla palvelua tossa viikolla jälleen..
gordoni1: Et viestissä mainitse, mitä protokollaa yrität puhelimessasi käyttää. Jos käytössä on IMAP4 -protokolla, on mahdollista että sähköpostilaatikkosi ei sitä tue.
IMAP4-tuen sähköpostilaatikkoon saa aktivoimalla sähköpostiin lisätilan Omilla sivuilla, eli riittää, että käytössäsi on 500MB sähköpostilaatikko. Voit tarkistaa sähköpostilaatikkosi koon Liittymänhallinnassa. Jos koko on pienempi kuin 500MB, aktivoi maksuton lisätila sähköpostilaatikkoon. Omille sivuille voit kirjautua joko käyttäjätunnuksella tai sähköpostiosoitteella. Salasana on sama kuin webmailiin.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
IMAP4-tuen sähköpostilaatikkoon saa aktivoimalla sähköpostiin lisätilan Omilla sivuilla, eli riittää, että käytössäsi on 500MB sähköpostilaatikko. Voit tarkistaa sähköpostilaatikkosi koon Liittymänhallinnassa. Jos koko on pienempi kuin 500MB, aktivoi maksuton lisätila sähköpostilaatikkoon. Omille sivuille voit kirjautua joko käyttäjätunnuksella tai sähköpostiosoitteella. Salasana on sama kuin webmailiin.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Kokeillaan tuota, käytössä on IMAP4.
Mutta Panu, se ei ole maksutonta. "Sähköpostilaatikon lisätilan kuukausimaksu on 1,49 €/kk."
No, oppia ikä kaikki.
P.S
Kiitos Panu! Nyt pelittää. Olet mun suosikki!!!
Mutta Panu, se ei ole maksutonta. "Sähköpostilaatikon lisätilan kuukausimaksu on 1,49 €/kk."
No, oppia ikä kaikki.
P.S
Kiitos Panu! Nyt pelittää. Olet mun suosikki!!!
Sähköpostilaatikon kasvattaminen kokoon 500MB on maksutonta, jos se tällä hetkellä on pienempi. Jos siihen haluaa 500MB lisätilaa, se maksaa tuon mainitsemasi 1,49€/kk.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Nyt se näyttää että mulla on 500MB + 500MB, kun alussa oli 50 MB. Jos nyt poistan lisätilan, mitä tapahtuu? Ei siinä sanottu mitään 50MB:n ilmaisesta muuttamisesta 500MB:n.
Auta Panu!
Auta Panu!
Kun poistat sähköpostiltasi 500 Mt - lisätilan Omilla sivuilla, jää tilaa viesteille palvelimella vielä 500 Mt ja IMAP toimii.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.