Hei,
Sonera toi kuidun taloyhtiömme jakamoon jo toista vuotta sitten. Yhteys jaetaan asuntoihin ADSL-tekniikalla.
Kun yhteyttä kaupiteltiin kysyin tuolloin asiakaspalvelusta, onko Soneralla aikomusta jossain vaiheessa päivittää ADSL VDSL:llä. Taloyhtiömme on kuitenkin melko uusi ja aivan niitä viimeisiä jotka rakennettiin vielä CAT3 kaapeloinnilla. Vastaus tuolloin oli, että ADSL:n käyttö on siirtymävaihe ja VDSL tultaneen ottamaan käyttöön.
Vieläkö on luottamista silloiseen viestiin ja VDSL:n päivitys tulossa? Olemme aikeissa vaihtaa ISP:tä ja nyt arvomme Soneran suhteen. Welho on hinnoitellut itsensä ulos vaihtoehdoista eikä muidenkaan operaattoreiden ratkaisut ole kiinnostavia. Soneralla on kuitu muutaman kymmenen metrin päässä asunnostamme ja kovasti sitä mielisi käyttää.
T: Marco
Käenkuja 3B, Helsinki
Kuituyhteyden tuominen asuntoon
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.