Skip to main content
Asun Turussa. Hankin elokuussa 2001 Aurian Korkeakoulu-ADSL-liittymän, joka muutaman vuoden kuluttua automaattisesti muuttui Sonera Laajakaistaksi (kaikki Aurian ADSL-liittymät siirrettiin kai Soneralle).

Tammikuussa 2012 Sonerasta soitettiin minulle. Minulla oli silloin käytössä "Sonera Laajakaista Valokuitu 1M/1M" liittymä, jonka kk-maksu oli 23,09 EUR sis. alv.

Soneran virkailija kertoi, että nyt ollaan palkitsemassa pitkäaikaisia asiakkaita mahtavilla tarjouksilla. "Miltä kuulostaisi 10M liittymä tuohon samaan hintaan 23,09 EUR/kk!?". Lisäksi kerrottiin, että kyseessä olisi 24kk jakso ja että hienon "hintatakuun" ansiosta, hinta ei nousisi 24kk:n jälkeenkään.

Helmikuusta 2012 lähtien minulla on siis ollut "Sonera Laajakaista Valokuitu 10M/2M" liittymä käytössä (käytännössä _korkeintaan_ 10M/1M). Tuo 24kk "erikoisjakso" päättyy 16.02.2014.

Mitä 16.02.2014 tarkalleen tapahtuu? Muuttuuko sopimus tavalliseksi toistaiseksi voimassa olevaksi sopimukseksi? Mikä on liittymäni nopeus jatkossa? Entä kk-maksu?

(Olen asunut muualla 5kk, enkä siis ole pitkään aikaan käyttänyt tätä liittymää, mutta nyt pitäisi kohta laittaa ko. töpseli seinään taas).
Hei nc513,

Määräaikaisen sopimuksen jälkeen liittymän kuukausihinta nousee listahinnan mukaiseksi. Nopeus säilyy samana ja sopimus muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi.

Suosittelisin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin voidaan tarkistella liittymän hinta-asioita tarkemmin.
Alkaa kuulostaa siltä, ettei asioita ole selitetty minulle riittävän hyvin kun Sonera "palkitsi" minua tammikuussa 2012.

Tammikuussa 2012 minulla oli 10 vuotta voimassa ollut toistaiseksi voimassa oleva sopimus ja liittymän kk-maksu oli 23,09 EUR sis. alv (aika kova hinta).

Nyt 16.02.2014 haluan, että sopimukseni on taas toistaiseksi voimassa oleva ja kk-maksu aivan maksimissaan 23,27 EUR (pienempikin kelpaisi, todellakin).

Tuntuisi epäreilulta, jos tämä ei onnistuisi.
Hei nc513! Tässä tapauksessa suosittelen pirauttamaan maksuttomaan myyntipalveluumme numeroon 0800 133 133, jolloin voimme katsoa sopivan jatkotarjouksen sinulle. Näin palstan kautta liittymämuutosten teko ei ikävä kyllä onnistu, koska emme pysty varmistamaan henkilöllisyyttä tarpeeksi luotettavasti.

Vastaa