Mikäpä neuvoksi, kun Tikkakoskella Hirsitiellä ei Soneran liittymä kuulu kunnolla. Välillä puhe pätkii ja väliin koko linja katkeaa. Menee aivan pelleilyksi, kun aina täytyy hakea paikka asunnossa jossa voi puhua niin, että puhelu kuuluisi edes jotenkin. Usein soitettaessa täytyy odottaa suhteettoman kauan, jotta puhelu yhdistyisi. Onko näihin ongelmiin mahdollista saada korjausta muuten, kun operaattoria vaihtamalla?
Sivu 1 / 1
Jokaisella operaattorilla omat verkot ja alueet jossa toimii paremmin. Voit toki kokeilla muiden operaattoreiden liittymiä.
Jos puhelinverkko yhteys on heikko, kokeile pakottaa 2G verkoksi, toimisiko paremmin puhelut?
Jos puhelinverkko yhteys on heikko, kokeile pakottaa 2G verkoksi, toimisiko paremmin puhelut?
Hei jarko52!
Tikkakosken Hirsitien alueella on kolme Soneran tukiasemaa 1-2,5 kilometrin etäisyydellä. Viimeksi alueen 3G-verkkoa on parannettu kesäkuussa 2012.
Suunnitelmien mukaan yhdessä alueen tukiasemassa otetaan lähikuukausien aikana käyttöön 4G-verkko, joka osaltaan vapauttaa kapasiteettia 3G-verkkoon.
Vaikka tukiasemat ovatkin suhteellisen lähellä, saattaa tukiasemien sijainti ja tukiasemien ja liittymien käyttöosoitteen välinen maasto vaikuttaa kuuluvuuteen.
Mikäli kuuluvuus on joskus ollut parempi Hirsitiellä, voit tehdä vikailmoituksen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa: http://www.sonera.fi/omatsivut?someid=some3417
Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen valitaan kohta Tee vikailmoitus. Vikailmoituksessa on hyvä mainita ongelmien arvioitu alkamisajankohta, muutama (3-5 kpl) tarkka esimerkkiajankohta (päivämäärä ja kellonaika) sekä mihin numeroon olet soittanut tai mistä numerosta sinulle on soitettu, kun puhelut ovat katkenneet. Myös käytössäsi oleva puhelinmalli on tärkeä tieto verkonhallinnan asiantuntijoillemme.
Tikkakosken Hirsitien alueella on kolme Soneran tukiasemaa 1-2,5 kilometrin etäisyydellä. Viimeksi alueen 3G-verkkoa on parannettu kesäkuussa 2012.
Suunnitelmien mukaan yhdessä alueen tukiasemassa otetaan lähikuukausien aikana käyttöön 4G-verkko, joka osaltaan vapauttaa kapasiteettia 3G-verkkoon.
Vaikka tukiasemat ovatkin suhteellisen lähellä, saattaa tukiasemien sijainti ja tukiasemien ja liittymien käyttöosoitteen välinen maasto vaikuttaa kuuluvuuteen.
Mikäli kuuluvuus on joskus ollut parempi Hirsitiellä, voit tehdä vikailmoituksen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa: http://www.sonera.fi/omatsivut?someid=some3417
Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen valitaan kohta Tee vikailmoitus. Vikailmoituksessa on hyvä mainita ongelmien arvioitu alkamisajankohta, muutama (3-5 kpl) tarkka esimerkkiajankohta (päivämäärä ja kellonaika) sekä mihin numeroon olet soittanut tai mistä numerosta sinulle on soitettu, kun puhelut ovat katkenneet. Myös käytössäsi oleva puhelinmalli on tärkeä tieto verkonhallinnan asiantuntijoillemme.
Kuuluvuuden historiasta Tikkakosken alueella Hirsitiellä en tiedä juurikaan mitään, koska otimme liittymät vuoden alusta käyttöön. Ongelma on edelleen se, että puhelinten 2 kpl (Samsung) herkkyydet eivät riitä normaaliin puhelin kommunikointiin. Mittasin kentän voimakkuuksia ja vaihteluväli on -75dbm - - 107dbm. Kun heikoin kenttä tulee, niin puhelut katkeavat ja kuuluvuus katkeaa. Merkillepantavaa on se, että kentän voimakkuus pumppaa jatkuvasti ylös ja alas ilmoittamieni voimakkuuksien rajoissa.
Ilmeisesti kentälle ei voi mitään. Testasin puhelinta myös pakottamalla se 2g moodiin (GSM) ja tilanne oli edelleen yhtä heikko. Mittasin DNA:n kentän voimakkuutta samalla alueella ja silloin heikoin kenttä arvo oli - 95dbm eikä kenttä pumpannut jatkuvasti ylös ja alas.
Ongelmaan ei siis ilmeisesti ole muuta ratkaisua, kuin operaattorin vaihto, koska yksityistä taloutta tuskin huomioidaan Soneralla juuri kuinkaan.
Ilmeisesti kentälle ei voi mitään. Testasin puhelinta myös pakottamalla se 2g moodiin (GSM) ja tilanne oli edelleen yhtä heikko. Mittasin DNA:n kentän voimakkuutta samalla alueella ja silloin heikoin kenttä arvo oli - 95dbm eikä kenttä pumpannut jatkuvasti ylös ja alas.
Ongelmaan ei siis ilmeisesti ole muuta ratkaisua, kuin operaattorin vaihto, koska yksityistä taloutta tuskin huomioidaan Soneralla juuri kuinkaan.
Hei jarko52!
Kiitos viestistäsi. Kyseessä saattaa olla varsinaisen kuuluvuusongelman lisäksi myös kapasiteettiongelma eli Soneran verkossa käyttäjämäärien lisääntyminen aiheuttaa heittelyä signaalin voimakkuudessa.
Aivan pikaista ratkaisua ongelmaan ei ole odotettavissa, mutta Hirsitieltä noin 2,5 kilometrin etäisyydellä olevassa tukiasemassa otetaan 4G-verkko käyttöön alustavien suunnitelmien mukaan lähiviikkojen aikana. Tämä vapauttaa kapasiteettia 3G-verkkoon, koska osa liittymistä alkaa käyttämään 4G-verkkoa. Tosin varmuudella ei voida tässä vaiheessa sanoa, että sinun liittymäsi alkaa toimimaan kotiosoitteessasi paremmin 4G-verkon käyttöönoton jälkeen.
Kiitos viestistäsi. Kyseessä saattaa olla varsinaisen kuuluvuusongelman lisäksi myös kapasiteettiongelma eli Soneran verkossa käyttäjämäärien lisääntyminen aiheuttaa heittelyä signaalin voimakkuudessa.
Aivan pikaista ratkaisua ongelmaan ei ole odotettavissa, mutta Hirsitieltä noin 2,5 kilometrin etäisyydellä olevassa tukiasemassa otetaan 4G-verkko käyttöön alustavien suunnitelmien mukaan lähiviikkojen aikana. Tämä vapauttaa kapasiteettia 3G-verkkoon, koska osa liittymistä alkaa käyttämään 4G-verkkoa. Tosin varmuudella ei voida tässä vaiheessa sanoa, että sinun liittymäsi alkaa toimimaan kotiosoitteessasi paremmin 4G-verkon käyttöönoton jälkeen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.