Skip to main content
Asun Espoossa ja mulla on Soneran SIM. 3G kuuluvuus meillä on todella surkea, koska puhelin kääntää itsensä väkisin aivan sairaan surkeaan 3G:n. Tämän seurauksena puhelut ei tule läpi ja puhelut katkoo. Puhelin on käynyt huollossa ja siinä ei ole vikaa. SIM korttikin on jo kertaalleen vaihdettu. Moni muukin meidän alueella manaa Soneran huonoa kuuluvuutta.

Tsekkasin Soneran kuuluvuuskartan ja se kertoo, että oletettu 3G kuuluvuus on meillä erinomainen. Soitettuani asiakaspalveluun he myöntävät, että meilläpäin on todella surkeat verkot ja asiaan on tulossa korjaus.. kukaan ei vaan tiedä milloin. Heidän mukaan moni muukin on reklamoinut tästä. Soneran aspa kehoittaa minua pitämään puhelimen pelkässä 2G verkossa, vaikka maksan rajoittamattomasta ja täyden nopeuden palvelusta.. ja tarvitsen niitä työssäni.

Mistä johtuu, että kuuluvuuskartta valehtelee oikean kuuluvuuden kun asia on Soneran tiedossa? Minusta tämä on asiakkaan kusetusta ja ahneutta. Soneran käsitys erinomaisuudesta eroaa todellisuudesta ja paljon.. ja valitettavasti tämä ei ole ainoa asia, missä ainainen "erinomaisuus" on asiakkaan mielipidettä ja totuutta vastaan.

Puhelut pätkii ja katkeaa myös Hämeenlinnan moottoritiellä, junamatkalla Pasilaan ja Punavuoressa. Näin äkkiseltään luulisi, että noissa paikoissa on paljon potentiaalisia asiakkaita eli rahaa. Eikö asiakkaiden raha kiinnosta; joko sitä on liikaa pankissa? Ei kukaan täysjärkinen maksa 2010-luvulla surkeista verkoista ja ala kääntämään puhelinta 2G verkkoon, kun operaattorin saa vaihdettua yhdellä puhelinsoitolla toiseen, mikä toimii.
.. Samaan katteettomien lupusten sarjaan kuuluu tämä keskustelupalsta. Sivun ylhäällä mainostetaan että "olemme aktiivisesti mukana". Näkis vaan...
Hei jaskavaan,

kiitos palautteesta, meillä on tällä hetkellä muutostuulia täällä SoMe:n puolella, ja ei pitäisi näkyä asiakkaille, mutta resurssien takia sillä on ollut vaikutusta. Yritämme täällä ryhdistäytyä 🙂

Espoo on iso käsite, joten jos lisäilisit asiakasnumerosi Omiin Asetuksiin tänne Palstalle, niin näkisimme tämän alueen ja mahdolliset tulevat suunnitelmat.

Peittoaluekartta on suuntaa-antava ja siinä itse kuuluvuuskartan yläpuolella on kohta Lisätietoja, missä on faktaa tällaisista kuuluvuusasioista.
Puhelimessa asiakaspalvelu tiesi tasan tarkkaan, että meillä ei Sonera kuulu.

Mutta ongelma on jo ratkaistu, sain Elisan SIMin ja ei pätki enää!!! Suosittelen samaa kaikille muillekkin!

Lisää Sonera ongelmia: mulla on Sonera viihde ja nettiliittymän kautta ei voi tallentaa jo alkaneita ohjelmia. Käsittämätöntä schaissee koska boksista käsin se onnistuu. Amoin Sonera viihteen nettisicut ei toimi kunnolla mun iPad Airissa. Kaiken kruunaa Sonera viihde applikaatio Apple storessa; ei toimi koska ILMEISESTI se on Soneran sisäisessä demokäytössä ja Sonera ei viitsi ilmoittaa siitä asiakkaileen.

Kaikki tämä surkeus on aivan käsittämätöntä asiakkaan aliarviointia. Arvatkaas jatkanko Sonera viihteen käyttöä kun kun 2 v sopimus menee umpeen?
Moi jaskavaan!

Laitoin kyselyä eteenpäin etätallennuksesta, miksi ei onnistu enää ohjelman alkamisen jälkeen.

Tuo Sonera viihde aplkitaatio kuuluu viihde netissä ja mobiilissa palveluun, lisätietoa palvelusta saat täältä. Halutessasi voit tilata palveluun tunnukset omilta sivuilta Sonera Tunnuksilla.
Mulla on nyt kolmet (!) tunnukset Soneran palveluihin: yksi Sonera viihteen boxiin, yksi Soneran OmilleSivuille ja yksi tunnus tänne. Nyt, kun SoneraViihde tulee iPadiin, niin pitää luoda NELJÄNNET tunnukset! Ei oo vi*** todellista!

Kiitos linkistä, sieltä löytyy infoa. Mikä siinä mättää on se, että kun painan "tilaa maksuttomat tunnukset" nappia ja loggaan OmilleSivuille, niin Sieltä EI LÖYDY PAIKKAA MISTÄ TILATA TUNNARIT! Tämä kaikki iPadilla.

Valitettavasti aivan käsittämötäntä sekoilua ja schaissee koko juttu! Kun käy lukemassa käyttäjäpalautetta iPadin Storesta SoneraViihde applikaatiolle, niin aika heikolta näyttää...

Vaikka ne tunnarit on ilmaiset, niin pystyisinkö (jos joskus pääsen loggautumaan ipadilla viihteeseen) käyttämään sitä ilmaiseksi eli kuuluuko sen käyttö nykyiseen Sonera Viihde + ADSL pakettiin?
Sonera Viihde asiakkaana sinulla on oikeus yhteen peruspakettiin tai peruspakettiin tallennuksena ilman erillisiä kuluja.

On se hieman pöljää olla joka palveluun eri tunnukset, kun palvelut on erillään toisistaan. Voisihan Sonera miettiä palveluiden yhdistämistä.
Joo, on tyhmää että pitää olla nippu erilaisia tunnareita vaikka olen vain yksi asiakas.

Mutta vielä tyhmempää on se, että uusien tunnareiden tilaaminen ei toimi. Alla stepit miten olen kokeillut saada tunnarit:
- Mene http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/tv ... mobiilissa
- Klikkaa "Tilaa maksuttomat tunnukset"
- Klikkaa "Tilaa palvelu" kohdasta "Olen Soneran liittymäasiakas"
-> uusi browserin Tabi aukeaa otsikolla "Kirjaudu" ja "Mitä haluat hallinnoida"
- Valitsen "kaikkia palveluita" ja "Kirjaudu" (yksillä mun Soneran tunnuksilla, ei taas kerrota millä SOneran tunnareilla pitää mennä sisään)
-> Näen sivun, jossa on ylimpänä "Liittymät ja Laitteet (2 kpl), jonka alla on erilliset laatikot "ADSL, 24Mbit/s" ja "Sonera viihde".. ja niiden alla Pikalinkit: "Laskuarkisto", "Palvelupyyntö", "Siirry sähköpostiin" ja "Tallennus".

>> MISSÄÄN EI OLE NÄIDEN TUNNAREIDEN TILAUSTA!

PS. Kun valitsen "Siirry sähköpostiin" ja laitan salasanan, saan vastaukseksi tämmösen:
HTTP Status 404 - /OmatSivut/

type Status report

message /OmatSivut/

description The requested resource (/OmatSivut/) is not available.
Apache Tomcat/6.0.26


PS2: Aiemmin kyseenalaistin, miksi näiltä OmiltaSivuilta ei voi tallettaa jo alkaneita ohjelmia. Syy on se, että noin OmatSivut EI NÄYTÄ alkaneita ohjelmia ja nöin ollen niitä ei voi valita. SoneraViihteen boksissa ne näkyy ja voi valita ja aloittaa tallettaa ihan normaalisti (toki alku puuttuu mutta se on OK).

MItäs mieltä Soneran asiakaspalvelu on teidän palvelujen laatutasosta?
Moi jaskavaan!

Jos noiden tunnusten tilaaminen ei omilta sivuilta onnistu, voit jättää meille palvelupyynnön asiasta, jolloin me soitamme sinulle asian tiimoilta tai soittaa asiakaspalveluumme noiden tunnusten tilaamiseksi.

Sonera tunnukset on tarkoitettu kaikkia palveluita hallinnoiviksi tunnuksiksi, kaikkia muita tunnuksia ei voida kuitenkaan poistaa, kuten laajakaistatunnuksia jotka toimivat myös sähköpostitunnuksina. Samalla tavalla nämä netti -ja mobiiliviihteen tunnukset ovat erit, sillä samalla liittymän omistajalla voi olla useampi tunnus netti -ja mobiiliviihteeseen kuten myös sähköpostiinkin.

Kuitenkin Sonera tunnusten luonnin ja muiden tunnusten yhdistämisen jälkeen, voit hallinnoida palveluitasi keskitetysti niillä tunnuksilla.

EDIT: Ominaisuudesta joka mahdollistaisi etätallennuksen aloittamisen kesken ohjelman, on ollut puhetta. Mitään tarkempaa suunnitelmaa sen toteuttamisesta ei ole. Ensin täytyy tietenkin tarkastaa, että mitään ylitsepääsemättömiä esteitä tuon toteutukselle ei ole.
Voisitteko laittaa tänne yksityiskohtaiset step-by-step ohjeet, miten tunnukset pitäisi saada luotua..kuten yllä kerroin miten olen koettanut? Pelkkä "ne pitäisi tulla kun klikkaat tätä yhtä linkkiä" ei auta.
Ohjeita on muillakin keskustelupalstoilla asiasta.

Eli onko sinulla Sonera tunnus: viewtopic.php?f=116&t=15897&start=30#p85698 (ei laajakaista XXX-X) -X = numero

Kirjautuessasi pitäisi olla lukea (Sonera Viihteen + laajakaista asiakkaalla) -> Laajakaistan tyyppi, Sonera Viihde ja Sonera Viihde Netti ja Mobiilissa
ja sitten jatkoa... Lisää uusi tili
Koko ohje kokonaisuudessa koottu: http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=116&t=15897&p=85780#p85780
Jep, vihdoinkin sain toimimaan, kiitos linkkivinkistä! Täytyy sanoa, että tämä on sekavin, typerin ja vaikein palvelu käyttöön. Käytettävyys hipoo savitaulujen tasoa, vaikka ollaan 2010-luvulla.

Olin siis logannut Soneran Omille sivuille "matti-12" tunnuksilla, mitkä ikinä ne onkaan. Jouduin tekee oikeat Tunnukset, mikä oli hämäävää, koska pääsin sisään noilla matti-tunnareilla. Siitä jää käsitys, että mulla on Omien sivujen tunnukset koska pääsoin sisään. Totuus oli jotain muuta.

Sen lisäksi, mun piti luoda VIIDENNET SONERA TUNNUKSET, jotta sain Viihteen ipadiin. Aivan käsittämätöntä suunnittelua ja arkkitehtuuria. Tämmösiä palveluja oli joskus 90-luvun alussa. Ei ole mitään rakettitiedettä saada yhdelle asiakkaalle yhdet tunnarit (SSO), jos vaan halua riittää.

Toinen parannusehdotus: älkää hel***issä puhuko joka paikassa/login sivulla "
Jatkuu edellinen:

Älkää jokapaikassa puhuko "anna tunnus" ja "anna salasana". Olkaa specifisiä ja kertokaa MIKÄ TUNNUS JA MIKÄ SALASANA ja jos mahdollista laittakaa esimerkki. Ei tämmösestä kannata tehdä maailman vaikeinta asiaa kun kyseessä on loppupeleissä yksinkertaiset asiat.

Vai eikö Soneralla ole tahtoa tehdä kunnon palveluja ja ottaa huomion käyttäjät, jotka maksaa loppupeleissä teidän palkat?
jaskavaan kirjoitti:
Jatkuu edellinen:

Älkää jokapaikassa puhuko "anna tunnus" ja "anna salasana". Olkaa specifisiä ja kertokaa MIKÄ TUNNUS JA MIKÄ SALASANA ja jos mahdollista laittakaa esimerkki. Ei tämmösestä kannata tehdä maailman vaikeinta asiaa kun kyseessä on loppupeleissä yksinkertaiset asiat.

Vai eikö Soneralla ole tahtoa tehdä kunnon palveluja ja ottaa huomion käyttäjät, jotka maksaa loppupeleissä teidän palkat?


jaskavaan kirjoitti:
Jep, vihdoinkin sain toimimaan, kiitos linkkivinkistä! Täytyy sanoa, että tämä on sekavin, typerin ja vaikein palvelu käyttöön. Käytettävyys hipoo savitaulujen tasoa, vaikka ollaan 2010-luvulla.

Olin siis logannut Soneran Omille sivuille "matti-12" tunnuksilla, mitkä ikinä ne onkaan. Jouduin tekee oikeat Tunnukset, mikä oli hämäävää, koska pääsin sisään noilla matti-tunnareilla. Siitä jää käsitys, että mulla on Omien sivujen tunnukset koska pääsoin sisään. Totuus oli jotain muuta.

Sen lisäksi, mun piti luoda VIIDENNET SONERA TUNNUKSET, jotta sain Viihteen ipadiin. Aivan käsittämätöntä suunnittelua ja arkkitehtuuria. Tämmösiä palveluja oli joskus 90-luvun alussa. Ei ole mitään rakettitiedettä saada yhdelle asiakkaalle yhdet tunnarit (SSO), jos vaan halua riittää.

Toinen parannusehdotus: älkää hel***issä puhuko joka paikassa/login sivulla "


Kaikki Soneran järjestelmät on hajautettu... Laajakaista tunnukset, kuten esimerkiksi matti-2 on laajakaista käyttäjätunnus joka tulee ensimmäistä kertaa kun tilaat esimerkiksi laajakaistan.

Sonera tunnus on tunnus joka yhdistää puhelinliittymän ja nettiliittymän yhteen, tällä tunnuksella voi tilata mm. Sonera Viihde netissä ja mobiilissa palvelun.

Soneran keskustelupalsta (tämä) on taas täysin erillään Soneran muusta palvelusta.

Sonera Viihde netissä ja mobiilissa tunnuksia voi olla useita (5kpl), joten niitäkään ei voi yhdistää mihinkään.


Soneran tunnus on SIIS eri asia kuin laajakaista tunnuksilla ja Soneran asiakaspalvelu toki hieman harhaanjohtavasti ohjeista... siksi päätin itse laittaa kunnon kuvaohjeet, koska hieman hankalia ilmeisesti oli tehdä.
Pitäiskö mun pystyä nauhoittamaan ja katsomaan nauhoituksia Viihteen ipad aaplikaatiosta?
jaskavaan kirjoitti:
Pitäiskö mun pystyä nauhoittamaan ja katsomaan nauhoituksia Viihteen ipad aaplikaatiosta?


Ei.... Viihdepaketti tallennuksella tallentaa automaattisesti verkkoon seitsemäksi päiväksi ja on katsottavissa ohjelmakirjastosta siis seitsemän päivän ajan.
Ok, kiitoksia taas kerran. Itse olin toivonut, että SoneraViihde ois ollu sama Viihde palvelu mitä boxissa.. Eli oisin voinut helposti tallentaa ohjelmia resissun päältä.. Ja katsoa boksilla talletettuja ohjelmia.

Aikamoista sähläystä Soneralta: SoneraViihde tarkoittaa täysin eripalvelua asiakkaalle riippuen päätelaittesta. Sama kun OmilleSivuille pääsee sisään erilaisilla tunnareilla. Miten kukaan ymmärtää tätä sähläystä?

Kun katsoo Apple storesta käyttäjien kommentteja tästä, niin en tunnu olevan ainoa jonka mielestä tää on ryssitty oikein isolla kädellä Soneran osalta.
jaskavaan kirjoitti:
Ok, kiitoksia taas kerran. Itse olin toivonut, että SoneraViihde ois ollu sama Viihde palvelu mitä boxissa.. Eli oisin voinut helposti tallentaa ohjelmia resissun päältä.. Ja katsoa boksilla talletettuja ohjelmia.

Aikamoista sähläystä Soneralta: SoneraViihde tarkoittaa täysin eripalvelua asiakkaalle riippuen päätelaittesta. Sama kun OmilleSivuille pääsee sisään erilaisilla tunnareilla. Miten kukaan ymmärtää tätä sähläystä?

Kun katsoo Apple storesta käyttäjien kommentteja tästä, niin en tunnu olevan ainoa jonka mielestä tää on ryssitty oikein isolla kädellä Soneran osalta.


Olenhan hieman sama mieltä... Androidilla ja Windows Phone käyttäjänä... Mutta kun ilmaiseksi sain... miksi ei?
Vaikka on ilmainen, niin mitä lisäarvoa tämä tuo? Lumiassa on Nokia TV, lisäksi on Yle areena ym. applikaatioita, jotka tekee kaiken saman.. Ja ilman kauheeta sählinkiä tunnuksien kanssa.
jaskavaan kirjoitti:
Vaikka on ilmainen, niin mitä lisäarvoa tämä tuo? Lumiassa on Nokia TV, lisäksi on Yle areena ym. applikaatioita, jotka tekee kaiken saman.. Ja ilman kauheeta sählinkiä tunnuksien kanssa.


Niin toki on... mutta Sonera Viihteeseen tallentuu myös MTV kanava.. toki on muitakin... Odotetaan parannuksia... Nokia TV hyödyntää Areenan, Katsoman, Ruudun ja Voice TV:n julkisia sisältöjä. Sonera Viihteessä on muitakin sisältöjä ollut tallennuksissa.
Moi jaskavaan ja olkitu!

Netti -ja Mobiiliviihteen tarkoituksena on tuoda digiboksilla toimivan viihdepalvelun ominaisuuksia sekä sisältöä saataville kaikkialla. Lisäksi palvelu sisältää videovuokraamon tv-viihteen tavoin, sekä mahdollistaa lisäsisällön, kuten kanavapakettien saatavuuden myös kodin ulkopuolella.
Joonas- kirjoitti:
Moi jaskavaan ja olkitu!

Netti -ja Mobiiliviihteen tarkoituksena on tuoda digiboksilla toimivan viihdepalvelun ominaisuuksia sekä sisältöä saataville kaikkialla.


Ymmärrän, että TARKOITUKSENA on ollut, mutta TOSIASIASSA sillä ei voi tallettaa ohjelmia tienpäältä eikä voi katsoa omia tallennuksia, eli ei tuo minulle tärkeimpiä ominaisuuksia. Toivottavasti nämä tulee jatkossa, sillä ohjelmien tallennus SoneraViihteen nettisivujen kautta ei toimi kunnolla.

Samoin sekavaa on, että Lumiassa, iPadissa ja ViihdeBoksissa näkyy eri määrä kanavia kohdassa Kirjastot/tallenteet. Jos esim Facebook ois rakennettu samalla logiikalla, niin käyttäjällä ois yksi palvelu "Facebook", mutta se toimisi täysin erilailla jokaisessa laitteessa. Yhdellä vois lisätä kavereita, toisella asettaa statusta ja kolmannella voisi lukea muiden fiidejä.

Voiko palvelua käyttää ulkomailla vai toimiiko striimaus vain Suomessa?
Moi jaskavaan!

Palvelu on käytössä ainoastaan Suomessa. Tallenne toiminto tuossa netti- ja mobiiliviihteessä toimii osalla kanavista automaattisesti, jolloinka kanavan ohjelmat on katsottavissa 7 päivän ajan. Suurin osa paketeista sisältää myös ohjelmakirjaston, jonne tallentuu kanavapaketin suosituimmat elokuvat, sarjat ja ohjelmat. Ominaisuudet pääset tarkastamaan täältä.
Saat palvelun toimimaan ulkomaillakin, kunhan saat laitteellesi suomalaisen IP-osoitteen. Tämä on mahdollista esimerkiksi VPN tunnelilla.

Vastaa