Skip to main content
Puhelimeni (iPhone 3GS) kävi SCF-huollossa hiljattain. Sain huollosta vaihtolaitteen, josta heräsikin kysymys. Puhelimissahan on uusi sarjanumero, jonka vuoksi puhelin ei ole enää periaatteessa yhteydessä vanhaan kytkyyn. Tämä taas tulee tarpeelliseksi siinä vaiheessa, kun sopimuskausi loppuu tai vaihdan puhelintani, jolloin Sonera on velvollinen purkamaan vanhasta laitteestani SIM-lukituksen. Lukituksen purku kun taas menee käsittääkseni sarjanumeron kautta, en mahdollisesti saa puhelimestani koskaan SIM-lukitusta purettua?
Ilmoittaako SCF-huolto toimitetuista vaihtolaitteista Soneralle, vai pitäisikö siitä itse ilmoittaa? Puhelimen vein suoraan SCF-huoltoon, en siis minkään jälleenmyyjän kautta.
iPhonen SIM-lukituksen saa purettua sopimuskauden päätyttyä soittamalla asiakaspalveluun. Siinä yhteydessä tulisi mainita että kyseessä on huollon lähettämä vaihtolaite.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa