Skip to main content

Kytky sopimuksen purku?

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Eli haluaisin purkaa kytky sopimukseni Soneran kanssa. Syy tähän on se, että maksan mielestäni turhasta eli Sonera ei pysty näköjään toimittamaan sitä mistä maksan. Viime vuonna tein kahden vuoden sopimukset Soneran kanssa iPhone 4 puhelimesta ja valitsin siihen fiksunetin joka ei tunnu olevan oikein fiksusti toimiva netti.

Asun Vaasassa kerrostalon komannessa kerroksessa ja silti tuo Soneran 3G toimii ainoastaan jos olet ihan kiinni ikkunassa jos menet hiemankin pois päin niin 3G katoaa. Huomasin tämän ilmiön ekan kerran eräänä aamuna kun yöksi olin laittanut puhelimeni huoneeni pöydälle juuri akku täyteen ladattuna niin puhelimestäni oli kadonnut luvattoman paljon varausta yön aikana. luulin puhelimeni akussa olevan vikaa, mutta se onkin Soneran huonossa verkossa. Nimittäin kun olen kytkenyt kokeeksi päältä pois mobiilidatan ja 3G:n niin ei ole kertaakaan puhelin syönyt akkua yön aikana tuohon tahtiin.

Ei voi olla näin, että Vaasan kokoisessa kaupungissa ei ole suomen suurimmaksi operaattoriksi tiedostettavalla Soneralla tarjota toimivaa verkkoa. Ei tuollaista voida laskea toimivaksi, että 3G toimii vaan olemalla ikkunassa kiinni niin kuin täällä omani toimii. Olen valmis tietysti maksamaan puhelimen kokonaan pois kerralla, mutta siihen se kyllä kuuluu sitten jäädäkkin eikä niin kuin puhelimessa meinattiin, että pitäisi maksaa lisäksi yli 500 euroa sopimuksen purusta. Mun mielestäni pitäisi ihan reilusti vaan purkaa sopimus ilman mitään lisäkuluja kun ei kerran 3G ole sitä mitä pitäisi olla näinkin suurella operaattorilla. Olen yli vuoden tätä katsellut ja kuka tahansa muu ei olisi näin kauaa tätä verkon surkeutta katsonut näin kauaa. Haluan puhelimeni Sim lukon auki sillä haluan siihen toimivan 3G:n ja sitä ei ole näköjään Soneralla tarjota.

4 kommenttia

  • February 17, 2013
Jos meinaat purkaa sopimuksesi, niin laita valmiiksi kuluttajariitalautakunnan ja käräjäoikeuden numero kännykkääsi.

Toinen vaihtoehto on tietysti se, että vaihat sopimuksesi puhe- ja nettipaketit nollaan, jolloin joudut maksamaan ainoastaan puhelimen maksuerät ja muutaman euron kuukausimaksua. Sitten ostat jostain netistä tällaisen 20 euron unlockauksen. Varo huijaria, ainoastaan muutama noista sivuista toimii oikeasti, suurin osa vie vain rahat.

  • February 18, 2013
Moi Tumma Timo! Ikävä kuulla, että yhteyden kanssa on ongelmia. Näin palstan kautta asiaa on hankala hoitaa, mutta voisit laittaa vikailmoitusta Omien Sivujen kautta, jotta vikapalvelumme voi tutkia asiaa. Vikailmoitukseen kannattaa kirjata esimerkkejä ajankohdista, jolloin yhteys ei ole toiminut, mikäli vain mahdollista.

Mikäli yhteyttä ei saada korjattua, määräaikainen sopimus on mahdollista purkaa ilman ylimääräisiä maksuja. Mutta tämän päätöksen tekee tosiaan vikapalvelumme eli ensimmäinen askel olisi ottaa yhteyttä heihin päin.

  • April 12, 2013
Jjzo kirjoitti:
Jos meinaat purkaa sopimuksesi, niin laita valmiiksi kuluttajariitalautakunnan ja käräjäoikeuden numero kännykkääsi.

Toinen vaihtoehto on tietysti se, että vaihat sopimuksesi puhe- ja nettipaketit nollaan, jolloin joudut maksamaan ainoastaan puhelimen maksuerät ja muutaman euron kuukausimaksua. Sitten ostat jostain netistä tällaisen 20 euron unlockauksen. Varo huijaria, ainoastaan muutama noista sivuista toimii oikeasti, suurin osa vie vain rahat.



Tässa tuli yllättäviä muita kiireitä viestin kirjoituksen jälkeen joten asia on joutunut odottamaan lähes kaksi kuukautta, mutta tuo pakettien nollaus ei onnistu ainakaan netin kautta koska Sonera on päättänyt mennä mulkailemaan sitäkin, että saadaan vittuiltua kunnolla asiakkaille. Ei mua edes enään kiinnosta aukeaako sim lukko vai ei, mutta nuo netti paketit ja puhepaketit olisi kyllä hyvä saada poistettua sillä mitään niillä en tee koska 3G ei toimi kotona ollessani 90% ajasta. Joten on todella törkeä rahastus temppu Soneralta estää noiden poistaminen omien sivujen kautta, mutta kai se obn ollut pakko kun on tainnut tulla samanlaista 3G:n toimimattomuutta vastaan muillakin asiakkailla. Edelleen olen valmis maksamaan puhelimen osuuden pois heti ja sitten haluan pois käytöstä nuo puhe ja nettipaketit. Ja maksellaan sitten se jäljellä oleva kytky loppuun kohtuullisen pienillä kuukausi maksuilla.

  • April 12, 2013
Hei Tumma Timo! Laittaisitko puhelinnumerosi Profiilisi tietoihin asiakasnumeron tilalle (Omat asetukset->Profiili) niin hoidamme kuntoon liittymäsi päivityksen.