Skip to main content
Termos!

Olen nyt jonkin verran lukenut muiden käyttäjien ilmoittamia 8/1 yhteyksien hintoja. Nyt mietin kuinka voi olla mahdollista että minun liittymäni maksaa 49.90e järkiään 10e+ enempi mitä muilla. Ja kaiken huipuksi myyjänne koittavat soitella ja tarjota +5e lisämaksulla nopeampaa yhteyttä+ylimääräistä tilpehööriä jolle ei todellakaan ole tarvetta. Sillä nykyinenkään liittymä ei edes Soneran omalla laajakaista nopeus mittarilla toteudu ( 6/0.8). Nyt olenkin puun ja kuorenvälissä. Tähän asti olenkin ollu todella tyytyväinen Soneran toimintaa / yhteyteen mutta hinta politiikka on pistänyt miettimään muita vaihtoehtoja. Sillä vastaavaa yhteyttä saa toisilta huomattavasti huokeammalla hinnalla ilman mitään turhia kikkailuja lisätilausten kautta(+tv paketti tilauksia jne turhuuksia).

Miksi vanhoja-asiakkaita rankaistaan?

terv. vanha-asiakas

ps. sonera taisi ilmoittaa minun osoitteeseeni 44.90e mistä minun +5e syntyy, ei ainakaan nopeudesta ellei sen hitautta voida siihen laskea.
Laajakaistan hintaan vaikuttaa moni asia, esimerkiksi tekniikka jolla laajakaista toteutetaan, sekä tarjoukset minkä aikaan liittymä on tilattu. Neuvoisin sinua olemaan vielä yhteydessä asiakaspalveluumme 0200-17000 (mpm/pvm) ja kysymään parasta tarjousta sinun tarpeisiisi.

Liittymänopeutesi on antamiesi tietojen mukaan hyvä. Kuten palvelukuvauksessa mainitaan, nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta vähintään kolmasosa tästä nopeudesta.
Eli suomeksi nopeus ei tule olemaan missään vaiheessa sitä täyttä nopeutta, johtuen siitä että palvelun tarjoaja säästää asiakkaan kustannuksella. Kiitos tämä teki valinnastani helpon.
Girk: Jos soitat Myyntipalveluun 0800 133133 ja tiedustelet mitä tarjouskampanjoita liittymääsi olisi käytettävissä, uskon että liittymän hinnan suhteen on jotain tehtävissä. Osoitteeseesi on saatavissa myös 24/1M-nopeusluokka.

Liittymässä tällä hetkellä verkossa oleva modeemin on muodostanut yhteyden hyvällä kaistanleveydellä ja sen puolesta nopeusluokan kapasiteetti on tulevan datan (downlink) osalta kokonaan käytössä. ADSL-modeemin ja -keskittimen välinen liikenne ei virheile. ADSL-yhteys näyttää hyvältä.

Liittymäsi käyttämän ADSL-keskittimen liittymistä ei ole loka-marraskuun aikana tehty yhtään vikailmoitusta. Tämä viittaa siihen ettei alueella ole verkon kapasiteetissa puutetta.

Vastaa