Mikä ihme vaivaa kaapelilaajakaistaa Rovaniemellä? Ainakin Ylikylässä on katkoksia harva se päivä, mutta eilinen oli kaiken huippu! Koko illan laajakaista ei toiminut ollenkaan tai silloin kun se toimi, niin tuli vanhat modeemiajat mieleen 90-luvulta. Se oli hiiiiiiiiidas! Sama tahti jatkui tänä aamunakin.
Sivu 1 / 1
Eilen 30.3.2010 aamulla Rovanimen keskustan Pohjolankadun alueella oli havaittu häiriötä Kaapeli-Internet -yhteyksissä. Tämä häiriö oli korjattu 30.3.2010 aamupäivällä. Jos asut tuolla alueelle, liittymäsi hidastelu oli voinut liittyä havaittuun häiriöön.
Jos liittymässäsi on vielä ollut häiriötä tai ongelmatilannetta asiasta kannattaa olla yhteyksissä vikapalveluumme, jotta liittymäsi ongelma voidaan selvittää. Voit ottaa yhteyttä vikapalveluumme, joko puhelimitse 0206 90101 numeron tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos liittymässäsi on vielä ollut häiriötä tai ongelmatilannetta asiasta kannattaa olla yhteyksissä vikapalveluumme, jotta liittymäsi ongelma voidaan selvittää. Voit ottaa yhteyttä vikapalveluumme, joko puhelimitse 0206 90101 numeron tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelmat kestivät liki vuorokauden, kunnes tiistai-iltana rupesi toimimaan. Soneralta tuli tekstiviesti: Liittymänne vika on korjattu... Tänään tuli sitten viesti taas Soneralta: "Hei, verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamanne vian. Vikaa verkosta ei löytynyt..." En ollut kylläkään jättänyt mitään vikailmoitusta tiistain jälkeen! Mutta eiköhän taas torstana ollut illalla netti poikki. Modeemin uudelleenkäynnistyksen ja muutaman DHCP renew:n jälkeen netti rupesi toimimaan. Tuommoisia lyhyempiä katkoksia ja uudelleenkäynnistyksiä on viime aikoina ollut aika usein. Mistä ne johtuvat?
Kuulostavat tutuilta nuo oireet, myös täällä Imatralla Imatrankosken keskustassa. Minulla on ollut Laajakaista Extra 100/5 liittymä nyt reilun viikon ja joka päivä on päiväsaikaan ollut tunnin-kahden katkos. Ensimmäisen kerran otin yhteyttä eilen vikapalveluun ja jätin vikailmoituksen, tänä aamuna tuli viesti että vika on korjattu. Käynnistin koneen klo 15.00 jälkeen ja kesti reilun tunnin ennen kuin yhteys tuli päälle. Kuinka kauankohan nämä viat jatkuvat?
Tänään on koneeni ollut päällä useamman tunnin ja vähintään viidentoista-kahdenkymmenen minuutin välein on ollut yhteyden pätkimistä, n. 5-15 sekunnin katkoja. Illalla yritin jo kolmantena peräkkäisenä päivänä soittaa Skype-puhelun ulkomaille, mutta siitä ei tule mitään, pätkii koko yhteys niin mahdottomasti. Skypen tuorein versio antaa yhteystestissä tuloksen: heikko yhteys, puhe ja heikkolaatuinen kuvayhteys onnistuu. Soneran nopeustestisivu näyttää Downloadin nopeudeksi 10 Mbit, kahdesti ei suostunut käynnistämään Uploadtestiä lainkaan. Hävettää selitellä ulkomailla että nämä meidän yhteydet nyt ovat tällä kertaa tämmöiset. Muualla kun kuvitellaan että Suomi kulkee jossain ICT:n eturintamassa....
itsellä tuo lähetyskaista teki samaa. eli ei suostunu toimimaan. johtu siitä ku olin kytkenyt modeemin väärään pistokkeeseen. eli normaaliin tv pistokkeeseen. rasiasta löyty erillinen media pistoke jossa modeemi on sittemmin toiminu. ainaki ton lähetyskaistan osalta. http://www5.sonera.fi/ohjeet/Multimediarasia
mutta satunnainen pätkiminen kyl jatkuu. taitaa vaivata lähestulkoo kaikkia rovaniemellä. kaapelin omistajia.
mutta satunnainen pätkiminen kyl jatkuu. taitaa vaivata lähestulkoo kaikkia rovaniemellä. kaapelin omistajia.
Ja taas perjantaiaamuna laajakaista poikki. DHCP:n vapauttaminen ja uudistaminen ei auttanut. Modeemin uudelleenkäynnistys ja muutama dhcp release - renew temppu vihdoin tepsi. Mikä riivattu tätä kaapelilaajakaistaa vaivaa Rovaniemellä?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.