Skip to main content

Laajakaista Extra 100M/5M ja Zyxel P-2302HW-P1

  • December 11, 2014
  • 36 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Näytä ensimmäinen kirjoitus

36 kommenttia

  • February 10, 2011
heimolaukkanen kirjoitti:
Taloyhtiöömme tuli ( Rantakartanontie 7, Helsinki ) Soneran valokaapeli ja yhtiön laajuinen laajakaista, jonka piti olla 100 Mbitin nopeuteen nopeuteen pystyvä ja Soneran piti toimittaa wlan-modeemi ja reititin. Pömpeliksi tuli juurikin tuo surullisen kuuluisa Zyxel ( P-2302HW-P1), jolla ei tee mitään.


Soneran toimittama Zyxel P-2302HW-P1 vaihdetaan toiseen laitteeseen Asiakaspalvelun kautta. Asia olisi parasta ilmoittaa palvelupyyntölomakkeella. Sopiva reitti lomakkeella on Laajakaista-asiat > Liittymän muutoksia > Haluan tilata tai poistaa lisäpalvelun ja lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kentään voit kirjoittaa mitä asia koskee.

Pahoittelen että sinulle on lähetetty 100M-nopeusluokan laajakaistayhteyden jakoon soveltumaton laite. Olin jo siinä uskossa että kyseistä laitetta ei enää asiakkaille lähetetä. Laitan tästä palautetta eteenpäin.

  • February 10, 2011
MMori kirjoitti:
Okei, ajattelinpa tehdä myöskin ilmoituksen lomakkeella. Alotin palvelupyyntölomakkeen selailun, mutta mikään vaihtoehdoista ei vastaa tilannetta "toimittamanne laite toimii huonosti/ei ollenkaan". Voisiko joku kertoa, mitä kautta se sieltä pitää tehdä.


Soneran toimittaman verkkolaitteen vaihdolle ei palvelupyyntölomakkeella ole omaa kohtaa, mutta voit käyttää vaikka seuraavaa reittiä: Laajakaista-asiat > Liittymän muutoksia > Haluan tilata tai poistaa lisäpalvelun ja lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kentään voit kirjoittaa mitä asia koskee.

  • February 10, 2011
Kiitos vastauksesta Tapio, pistänpä nyt vihdoin asiaa eteenpäin!

  • February 13, 2011
Ja tänään viimein tuli soitto:

"Emme vaihda Wlan-purkkiasi, koska meillä ei ole muuta mallia tarjottavaksi." Että näin hyvin tämä satu päättyi. Puoli vuotta kului siihen tietoon, että purkkia ei vaihdeta. Asia pihvi ja niin edelleen.


====
15.02.2011 Asia ratkesi viimein. No other questions.

  • February 15, 2011
MMori: Nyt vaikuttaa heman siltä, että tieto reitittimen vaihdosta ei ole kulkenut tarpeeksi hyvin Asiakaspalvelussamme. Nyt sinulle on uusi reititin tilattu.

  • February 17, 2011
Uusi reititin tuli tänään ja se vaikuttaa toimivalta. Suorastaan riemastuin, kun näin, että asetuksiin pääsee tällä kertaa ihan itse käsiksi. Nopeudet ja pingitkin on kohdalllaan. Nyt näyttää hyvältä!

  • February 18, 2011
MMori kirjoitti:
Uusi reititin tuli tänään ja se vaikuttaa toimivalta. Suorastaan riemastuin, kun näin, että asetuksiin pääsee tällä kertaa ihan itse käsiksi. Nopeudet ja pingitkin on kohdalllaan. Nyt näyttää hyvältä!


Tämä on mukava kuulla. Hyvä että viimein saimme asian korjattua.

  • May 13, 2011
Oma uusi reititin myös saapui tiistaina täysin veloituksetta ja hyvin toimii, Zyxelin NBG-417N. Hieno juttu että saitte tän homman hoidettua mutta vähän nopeampaa olis kyllä voinut olla, eihän tässä mennyt kuin vuosi.

  • May 18, 2011
hopsu: Hyvä että asia lopulta järjestyi.

Muille Soneralta Zyxel P-2302HW-P1 -reitittimen ostaneille tai saaneille tiedoksi: laitetta ei automaattisesti korvata uudella, mutta parempi Zyxel ethernet-reititin lähetetään veloituksetta P-2302HW-P1 -mallin tilalle pyydettäessä.

  • November 27, 2011
Tänään sanoi sopimuksen irti tuo Zyxel P-2302HW-P1. Sammui omineen eikä enää käynnisty lainkaan. Jänniteenkoettimella kokeiltu että virtaa saa, eli muuntaja ei ole rikki. Samassa pistorasiassa olevat muut laitteet toimivat niin kuin ennenkin.

En sitten tiiä miten pitkä takuu laitteella on, ei vahvistuksesta selvinnyt.

Vikailmoitus hässäkän kautta nyt on mahotonta pistää palvelupyyntöä kun kokoajan vaan kettuilee se ja käskee soittaan helpsoniin, epämääräisesti ja vaikeesti toteutettu homma.

  • November 29, 2011
Tonteri kirjoitti:
Tänään sanoi sopimuksen irti tuo Zyxel P-2302HW-P1. Sammui omineen eikä enää käynnisty lainkaan. Jänniteenkoettimella kokeiltu että virtaa saa, eli muuntaja ei ole rikki. Samassa pistorasiassa olevat muut laitteet toimivat niin kuin ennenkin.

En sitten tiiä miten pitkä takuu laitteella on, ei vahvistuksesta selvinnyt.

Vikailmoitus hässäkän kautta nyt on mahotonta pistää palvelupyyntöä kun kokoajan vaan kettuilee se ja käskee soittaan helpsoniin, epämääräisesti ja vaikeesti toteutettu homma.


Yleensä laitteilla on vuoden takuu, joten mikäli laite on hajonnut vuoden sisällä toimituksesta kannattaa tosiaan olla yhteydessä Vikapalveluun. Palvelupyyntönä ilmoitus menee "Laajakaista Valokuitu - Ethernet" -kautta. Mikäli se ei onnistu, myös puhelimitse voi olla yhteydessä: 0206 90101 (mpm/pvm)