Skip to main content
Tilattiin laajakaista extra 100/5, samalla tilattiin aspan kautta wlanilla oleva kaapelimodeemi jossa piti olla myös yksi paikka piuhalle jotta saataisiin läppärit+pöytäkone kiinni boksiin (aspa tarkisti vielä että onko wlan-modeemissa yksi portti piuhalle ja vielä tarkisti että modeemia ei ollut kyseisellä hetkellä varastossa joten toimitus lähtee kun tulee lisää).
Tänään posti toi modeemin mutta mutta, paketissa oli ciscon epc3000-kaapelimodeemi+kaapelisetti. Lähetteessä oli näiden lisäksi maininta "a2-15 purch. 100m wlan eurod.3.0cab".
Eli kysymykseni kuuluukin että tuliko vääränlainen modeemi kun en kaikessa tyhmyydessänikään löydä/saa toimimaan tuossa wlania ja viisaammat kertoo ettei tuossa ole wlan-mahdollisuutta?
Ciscon EPC3000 wideband-kaapelimodeemissa ei ole WLAN-tukiasemaa eli yhteyden jakaminen langattomasti vaatii erillisen WLAN-reitittimen, joka kytketään modeemin ethernet-liittimeen.

100/5M - nopeusluokkaan ei Soneralla ole tarjolla WLAN-modeemia. En tiedä valmistaako kukaan EuroDocsis 3.0 - standardin mukaista kaapelimodeemia, jossa olisi WLAN-tuki mukana. Ainakaan nopealla googlauksella en löytänyt yhtään.

Soititko asiakaspalvelveluun 0200 17000 tai myyntipalveluun 0800 133133 tilataksesi modeemin vai soitettiinko sinulle ja kaupattiin liittymää + modeemia?

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Soitin n. 1kk sitten asiakaspalveluun kun taloyhtiöömme tuli tämä saataville. Aspa vielä kysyi että halutaanko wlan-modeemi vai tavallinen ja tosiaankin tarkisti asian että kyseisestä wlan-mallista löytyy yksi liitin piuhalle.
Eipä siinä, aloin vain tarkistamaan tätä kerta vielä lähetteessä luki kyseinen wlan-sanalla varustettu rivi kun alunperinkin piti hommata siihen erillinen reititin kun kolme piuhaa ja yksi langaton pitää saada kiinni joten asia ei hirveästi haittaa.
Lähetteen tekstissä "a2-15 purch. 100m wlan eurod.3.0cab" on virhe. Modeemin myyjä on myynyt sellaisen laitteen mitä ei taida olla olemassakaan eli EuroDocsis 3.0 - kaapelimodeemin WLAN-tukiasemalla. Hyvä kuitenkin että WLAN-yhteyden puuttuminen Cisco EPC3000 - modeemista ei tuottanut ongelmaa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa