Skip to main content

Laajakaista Extra pätkii

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Mikä vaivaa Laajakaista Extraa 100/5 Rovaniemellä? Yhteys katkeilee useita kertoja päivässä. IP-osoitteen uusinta palauttaa yhteyden, mutta saattaa jonkin ajan kuluttua katketa taas. Modeemi on Cisco EPC3010.

12 kommenttia

  • September 17, 2012
Hei olankila!

Yleistä vikaa ei Rovaniemellä pitäisi olla. Suosittelen tutustumaan sivuillamme vinkkeihin, jotka on tarkoitettu laajakaistan ongelmatilanteisiin. Jos et saa tilannetta korjaantumaan noilla ohjeilla, otathan yhteyttä Tekniseen Asiakaspalveluumme ja jätät asiasta vikailmoituksen. Toivottavasti yhteys saadaan pian kuntoon!

  • October 27, 2012
Ja taas pätkintä on alkanut uudelleen, useita kertoja päivässä. Mikä hemmetti tätä yhteyttä vaivaa?

  • October 29, 2012
Hei olankila,

sinun kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus. Heikki-:n aiemmassa vastauksessa olikin linkki Teknisen asiakaspalvelumme yhteystietoihin.

  • November 27, 2012
Vikailmoitus tehty ja Soneran verkonhallinta on tutkinut vian eikä vikaa verkosta löytynyt!

Satunnaista pätkimistä tapahtuu edelleen, viimeksi tänään on katkennut illalla parin tunnin aikana 3-4 kertaa. Ja sitten tarjotaan Helpsonin palvelua hintaan 120 € /h! Kuten täälläkin huomaa, niin Rovaniemellä on ilmennyt nettiongelmia varsin runsaasti. Tuskinpa kaikilla on yhtäkkiä laitteet alkaneet reistailla, vika taitaa olla aivan muualla.

  • November 28, 2012
Hei olankila

Voitko tarkistaa profiilisi asiakasnumeron? En löytänyt tietojasi sillä. Asiakasnumeron kautta pääsen tarkistamaan, mitä vikailmoituksella on tehty.

Ajoittaisi ongelmia voi ilmetä, mutta mitään yleisempää ongelmaa ei ole havaittu Rovaniemellä. Tutkitaan asiaa tarkemmin, kun olet tarkistanut asiakasnumeron.

  • November 28, 2012
Minne voin asiakasnumeron ilmoittaa?

  • November 28, 2012
Asiakasnumeron voi lisätä käyttäjätunnuksen profiiliin seuraavasti: Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero

  • November 28, 2012
Hei!

Kyllä asiakasnumero oli jo ennestään siellä. Sama numero mikä on laajakaistalaskussa.

  • November 29, 2012
Hei olankila

Kyseiseillä asiakasnumerolla ei valitettavasti löydy mitään tietoja. No ei hätä ole tämän näköinen. Olisin voinut tutkia mitä vikailmoituksella on tehty. Voimme selvitellä asiaa silti hieman. Saamasti viestistä päätellen, modeemi pysyy linjalla hyvin. Käytätkö langatonta tietokoneen ja modeemin välillä?

  • November 29, 2012
Modeemiin on kytketty Buffalon AirStation WZR-HP-G450H reititin, ja siihen pari pöytäkonetta kaapelilla sekä pari läppäriä ja matkapuhelin langattomasti.

Toissa yönä yhteys oli ollut taas poikki (talossa on yökukkuja kyläilemässä...) mutta eilen illalla ei katkosta ollut. Mutta näitä satunnaisia katkoksia esiintyy, ja yhteyden olen saanut takaisin Buffalon laitehallinnan kautta uudistamalla IP-osoitteen.

  • November 29, 2012
Hei olankila

Eli kaikki laitteet on kierrätetty Buffalon reitittimen kautta. Oletko kokeillut yhteyttä suoraan modeemista ethernet kaapelilla? Kokeile kytkeä yksi kone suoraan modeemiin. Näin saat rajattua ongelmaa.

Ongelma tuntuu jäävän Buffalon ja modeemin väliin, jos yhteys korjaantuu Buffalon hallintaohjelman kautta. Tämä vahvistaisi sitä, miksi meiltä ei havaittu mitään vikaa. Pystymme tutkimaan yhteyden ainoastaan modeemille asti.

Eiköhän tässä johonkin ratkaisuun päästä!

  • November 29, 2012
Kun seuraava katkos tulee, pistän pöytäkoneesta ethernetin suoraan modeemiin ja katsotaan mitä tapahtuu.