Onko mahdollista irtisanoa kesken sopimuskauden määräaikaista sopimusta? Jos on niin miten pitää toimia?
Sivu 1 / 1
Hei ANY
Määräaikaista sopimusta ei pysty irtisanomaan kesken sopimuskauden ilman erityistä syytä. Onko liittymässäsi jotain vikaa? Siinä asiassa voidaan alustavasti auttaa sinua tällä, jos lisäät asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero).
Määräaikaista sopimusta ei pysty irtisanomaan kesken sopimuskauden ilman erityistä syytä. Onko liittymässäsi jotain vikaa? Siinä asiassa voidaan alustavasti auttaa sinua tällä, jos lisäät asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero).
Modeemin (Cisco EPC3825) toiminnassa on ollut ongelmia. Modeemi on ollut käytössä noin kaksi vuotta. Aluksi oli yhteyden katkoksia silloin tällöin: langaton yhteys katkesi itsestään, "vain paikallinen yhteys" tai "rajoitettu yhteys". Viime vuoden loppupuolella ongelmat oli päivittäisiä ja monta kertaa nettiyhteyden aikana, ärsyttävää! Modeemin ja tietokoneen välille piti laittaa kaapeli jos halusi internetin ihmeelliseen maailmaan. Ja samalla tavalla yhteys katkesi jos yritit esim. puhelimella olla kotosalla langattomassa verkossa. Hain Sonera kaupasta lainaan toisen samanlaisen modeemin mutta sitä ei ikinä saatu toimimaan langattomassa verkossa. Palautin lainamodeemin kun vanha modeemi alkoi toimimaan paremmin kun tein sille resetoinnin. Viikon verran ei mitään ongelmaa mutta eräänä päivänä langaton netti lakkasi toimimasta kokonaan!!! Ei toimi puhelimella eikä tietokoneella. Ja tietokoneen se saa jopa aivan jumiin kun kytken langattoman toiminnan päälle (Fn+F2). Nyt on kaksi viikkoa kärsitty jo langattomuudesta.
Hei ANY,
Laitoin modeemillesi tulemaan ohjelmistopäivitystä. Testaathan auttaako tämä ollenkaan asiaan.
Olethan varmistanut että koneesi toimii muissa langattomissa verkoissa normaalisti?
Langaton verkko siis ei tällä hetkellä toimi ollenkaan millään laitteella? Miten yhteys on toiminut nyt kaapelilla? Onko siinä esiintynyt nyt myös katkoksia?
Laitoin modeemillesi tulemaan ohjelmistopäivitystä. Testaathan auttaako tämä ollenkaan asiaan.
Olethan varmistanut että koneesi toimii muissa langattomissa verkoissa normaalisti?
Langaton verkko siis ei tällä hetkellä toimi ollenkaan millään laitteella? Miten yhteys on toiminut nyt kaapelilla? Onko siinä esiintynyt nyt myös katkoksia?
Kiitos päivityksestä mutta eipä tuo mitään auttanut. Meillä on taloudessa kaksi tietokonetta ja viisi älypuhelinta mutta ei niillä pääse langattomaan verkkoon. Puhelin ilmoittaa "todennusongelma" tai ei löydä verkkoa lainkaan. Jos mitään ongelman selvityksessä auttaa niin modeemissa oleva "Wireless setup"-merkkivalo ei pala lainkaan. Mielestäni se on aina langattoman verkon toimiessa palannut. Modeemi on ihan samassa paikassa talossa kuin ennenkin. Mikään ei siis ole muuttunut, EI VAAN TOIMI. Edelleen kaapeli modeemiin kiinni ja nettiin! Yleensä näin toimii hyvin, harvemmin ongelmia. Ei voi kuitenkaan sanoa, että ei koskaan pätkisi.
Hei ANY,
Kannattaa kokeilla vielä resetoida modeemia painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Mikäli langaton verkko ei lähde toimimaan, niin kannattaa modeemin hallinnasta käydä tarkistamassa, että langaton verkko on otettu käyttöön.
Modeemin hallintapaneelin osoite on 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1). Tehdasasetuksilla käyttäjänimi ja salasana kenttä jätetään tyhjäksi.
Mikäli et saa langatonta verkkoa toimimaan, niin on mahdollista että modeemiin on tullut vika. Tässä tapauksessa ongelman ratkaisu olisi hankkia tilalle uusi modeemi.
Kannattaa kokeilla vielä resetoida modeemia painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Mikäli langaton verkko ei lähde toimimaan, niin kannattaa modeemin hallinnasta käydä tarkistamassa, että langaton verkko on otettu käyttöön.
Modeemin hallintapaneelin osoite on 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1). Tehdasasetuksilla käyttäjänimi ja salasana kenttä jätetään tyhjäksi.
Mikäli et saa langatonta verkkoa toimimaan, niin on mahdollista että modeemiin on tullut vika. Tässä tapauksessa ongelman ratkaisu olisi hankkia tilalle uusi modeemi.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.