Skip to main content
Tein Laajakaista Kaapeli sopimuksen viikko sitten Sonera liikkeessä. Liittymän piti olla käyttövalmis. Seuraavana päivänä modeemin saatuani myyjäliike lupasi ilmoittaa modeemin MACin Soneralle. Liittymä luvattiin käyttöön saman päivän aikana. Olen nyt ollut yhteydessä asiakaspalveluun 2 kertaa kuluneen viikon aikana ja ilmoittanut MAC osoitteen molemmilla kerroilla. Modeemi ei vieläkään rekisteröidy verkkoon. Kuinka kauan modeemin MAC osoitteen lisääminen järjestelmään kestää?
Kyllä kaapelimodeemin pitäsi internet-yhteys avata samana päivänä kun tilaus on Soneralla tallennettu, kun kyseessä on uuden liittymän tilaus tai kaapelimodeemin vaihto. Jos ADSL-liittymä vaihdetaan kaapelilaajakaistaan samassa osoitteessa, alkaa uusi yhteys toimimaan vasta kun vanha on katkennut.

En osaa tapausta tuntematta sanoa miksi yhteys ei toimi, mutta mitä ilmeisemmin jokin asia liittymän tilauksessa ei ole mennyt kuten olisi pitänyt.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Olen tänään soittanut kahteen kertaan asiakaspalveluun liittymän toimimattomuudesta. Molemmilla kerroilla minulta on taas tivattu MAC osoite, sitä ei kuulema jostain syystä saada menemään perille järjestelmään. Jälkimmäisen puhelun jälkeen asia laitettiin selviteltäväksi tekniseen tukeen, josta minuun luvattiin olla yhteydessä tämän päivän aikana. Mitään ei ole kuulunut eikä modeemi edelleenkään rekisteröidy verkkoon. Toivosin, että joku Soneralla tekisikin asialle jotain eikä vaan siirtäisi eteenpäin.

Mielestäni on kohtuutonta odottaa "heti valmiin" liittymän kytkentää yli viikko. Voisin melkein olla varma että lopulta selviää että minulle on myyty liittymä, jota ei voida edes toimittaa. Jokatapauksessa ERITTÄIN huonoa palvelua Soneralta.

Vastaa