Skip to main content

Laajakaista katkeaa tunnin välein

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 11 katselukertaa

Ongelmani on tunnin välein katkeava nettiyhteys. Haluaisin oikeastaan kertoa ongelmani suullisesti jollekin, joka osaisi asialle jotain tehdä. Olin jo yhteydessä teidän puhelinääneenne, jolle jätin jonkin sortin vikailmoituksen. Kaveri ei kuulostanut vakuuttavalta asian ratkeamisen suhteen, joten laitan nyt tännekin viestiä. Enkä muuten aio maksaa tuota 99,89€, jolla tuo puhelinääni uhkaili jos vika johtuu laitteistani.

Kuukausi sitten päivitin laajakaistayhteyteni. Siitä päivästä alkaen on nettiyhteyteni katkeillut n. tunnin välein minuutiksi tai pariksi. Aikaisemmin ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa hitaamman yhteyden ja vanhan modeemin kanssa.

Yhteyteni on soneran kiinteistökaista ja nopeus 10 mbps. Langaton reititin on eurodocsis epc3825.

1 kommentti

  • June 26, 2013
Hei Nova,

Oletko kokeillut ottaa modeemista palomuurin pois päältä?

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings


Lisäisitkö vielä asiakasnumeron tietoihisi niin voimme tarkistaa tilannetta hieman. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Samalla voidaan tarkistaa tuon vikailmoituksen tilannetta ja tarvittaessa laittaa sinne lisätietoa.