Laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä Rovaniemellä



Näytä ensimmäinen kirjoitus

207 kommenttia

Viirinkangas / Rantavitikka-alueella ollut outoa pätkimistä kohta nyt viikon. Modeemi tekee useasti niin, että jää vain vilkuttamaan Online-valoa eikä yhteys toimi. Joskus myös kesken selailun yhteys yhtäkkiä tökkäisee ja modeemin bootin jälkeen taas online-valo vilkkuu. Vikailmoitusta tehty, toivottavasti korjataan nopeasti.
joop oha se tässä keskustassaki pätkiny nyt jokapv. modeemi joko tippuu linjoilta eikä nouse takas ilman virtaresettiä tai sitte linjassa on paketti hukkaa. mutta pistän pakkasen syyksi. sillä tietääkseni on vaikutusta ainaki kaapeli liittymiin. näin asentaja sano viimetalvena. arvot nousee tai jotai
Taas oli yhteys toimimatta eilisillasta lähtien 19.00-09.00. Tässä on ehkä vikailmoitusten suuri ongelma; niihin on vaikea lisätä enää jälkikäteen mitään. Olisi kätevää, jos vikailmoitukset olisivat "support-ticket" muodossa, jolloin lisätiedon lisääminen vaatisi vain mahdollisesti omien sivujen tunnukset ja avoimet sekä suljetut/ratkaisut vikailmoitukset näkyisivät siellä. Myös yhteydenpito olisi helppoa: ei tarvitsisi aina odotella, koska soneralta mahdollisesti soitetaan.
Nyt on kahtena peräkkäisenä iltana kaapelinetti pätkiny Rantavitikan alueella. Vikailmoitus jätetty äsken ja kas kummaa netti alkoi muka heti toimimaan.
Pätkimistä esiintynyt jo kolmatta päivää. Välillä toimii hetken, jonka jälkeen ei taas toimi ollenkaan. Tein vikailmoituksen n. viikko sitten, mikä mahtaa olla sen tilanne?
juppe: Liittymäsi vikailmoituksen käsittely on kesken.
Tapio kirjoitti:
juppe: Liittymäsi vikailmoituksen käsittely on kesken.

Mielestäni olisi asiallista tiedottaa Lapin-Kansassa soneran asiakkaille, että nyt on laajempi vika kyseessä. Päivittäin alkaa olla tekstaripalstalla "soneran kaapeli tökkii mitä voin tehdä". Tähän olisi hyvä saada kansalaisille ohjeet ja kertoa myös heidän oikeutensa.

Mielestäni on väärin, että jos asiakas ei tajua itse häiriötiedotteet-sivua katsoa, jää hän (varsinkin näin suuren vian kohdalla) täysin ilman informaatiota. Tämä palvelisi myös teitä; Mitä enemmän vikailmoituksia saatte, sitä helpompaa on vian rajaaminen.
Taas on pingit taivaissa ollut jo pidemmän aikaa. Muutana iltana menny netti poikki aivan täysin. Kuukauden pelasin netti ihan hyvin, mutta nyt taas ihan päin helvettiä.
Taas olisi nostetta tälle triidille.
Pitääkö lähteä taas mukavan sonera-sedän juttusille, kun ei meinaa yhteydet taas millään toimia.

Eli...
Yhteys heittää härän persettä joka ilta siinä 10-12 aikaan. Joskus aikasemminkin. Yleensä päivällä toimii mainiosti. Modeemista ei mitkään valot katoa. Windowsin "Reset local network adapter":lla yleensä saa netin taas toimimaan. Joskus saa komentorivillä alkaa resetoimaan IP osotteita.

Ilmeisesti Rovaniemellä ei ole muuta palvelumtarjoajaa kuin Sonera.
Tapsa, jos sulla ei muuta tekemistä ole, niin katteleppa että mikäs perskutti vaivaa yhteyksiä täällä nivavaara/syväsenvaara alueella.
Täytä Laajakaistan vikailmoituslomake ja tieto menee Vikapalvelulle. Sitä kautta asiaan on mahdollista saada korjaus.
Kylläpäs on ollut taas yhtä valo-showta koko päivä. Modeemin valot vilkkuu semmoseen rytmiin että...
Jokohan sitä illaksi rauhotuttais? Joo, saatan sen ilmotuksen tehdäkkin. Tuppaa vaan olemaan, että niitä ilmotuksia saa tehdä joka toinen päivä, kun eivät sitä vikaa kuitenkaa saa selville.

Olo on vähän kuin Patella eräänä sunnuntai päivänä:
http://www.youtube.com/watch?v=bOdHrZ-ZNi4
Tmu: Vastasin toisessa viestiketjussa aiempaan viestiisi. Jos häiriö yhä jatkuu, kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme.
Eilen illalla noin puoli 19 aikaan netti lakkasi toimimasta Väinämöisentiellä. Vain modeemin kaksi valoa vilkkui. Vikailmoitus tehty. Nyt taas aamulla netti toimii. Kuittausta vian korjauksesta ei ole tullut.
Jaha. Kesätaivaalla näkyy ensimmäiset ukkospilvet ja Sonera heittää linjat heti pimeäksi. Täsä olen 5 tuntia seuraillu ledi valo-showta taas. Itseni kanssa arvuuttelen koska lähtee toimimaan...
On se vain ihme että laajakaista ei täällä rovaniemellä toimi.välissä on useitakin päiviä että ei mitää ongelmaa mutta eilisillan pieni ukkonen taisi järkyttää soneraa melkoisesti sillä netti meni poikki klo 19 aikoihin.nyt netti pysyy taas soneralle ominaiseen tapaan 5min päällä ja sitten poikki.. kiitos sonera ja hyvää kesää 😃
Tapio kirjoitti:
Täytä Laajakaistan vikailmoituslomake ja tieto menee Vikapalvelulle. Sitä kautta asiaan on mahdollista saada korjaus.


Asennussetä oli sen verran pahalla päällä ettei mitään ainakaan tänään saada aikaseksi. Soneran kannattaisi ostaa psykologi palveluita asentajilleen, niin saataisiin edes vähän asiallisempaa palvelua. Lähdenkin käymään pisteellä jos siellä olisi sentään vähän parempaa palvelua. Taikka voisin odotella huomiseen ja mennä juuri ruokatunnin jälkeen. Ja toivoa saattaa että pisteen jätkät on syöny hyvää ruokaa.

PS: Juuri oli koko aamun pituinen katkos. Jos taas pari tuntia toimisi...

EDIT: Kävin pisteellä. Oli oikein mukava mies. Hän halusi tietää kuka käsitteli vikailmoitustani, jotta voisi kirjata hänestä valituksen. Asentaja oli antanut virheellistä tietoa ja oli töykeä. Ja pisteen palvelijan mukaan ei ole ensimmäinen kerta kuin virheellistä tietoa on jaettu. Joten mistä pystyisi näkemään kuka vikailmoitukseni käsitteli? Huomenna käyn viemässä modeemin heille testattvaksi. Antoivat tilalle Soneran 10 megan nettitikun ilmaiseksi käyttöön.
Olisipa kaikki asiakaspalvelijat yhtä mukavia. :)

EDIT: Datakatto näyttäisi tulevan vastaan... voi luoja!
Voi luoja teidän kanssa, Sonera. Viikko sitten asentaja "korjasi" yhteyteni. Viikon on nyt toiminut hyvin. Pientä katkomista esiintyi vielä senkin jälkeen.
Noh... Tänään on taas Soneran laajakaista heittäny härän persettä! Pätkii, pätkii ja jumalauta PÄTKII! Modeemista valot vilkkuu ja katoaa. Jahka tässä vois jo kohta soitella asiamiehelle. Koittakaa nyt... huoh.
Ja taas pätkii!
Onnetonta, Sonera!

Edit - valitus jätetty. Joko olisi aika saada yhteys korjattua? Viiminen mahdollisuus!
juu niin se näky viimeyönä soneran temppuili taas alkavan..kaikki oli ok taas parisen viikkoa.ihan sitä pientä pätkimistä..taas tippuu nollaa että oikein kolina käy.voi voi voi.. 2min päällä ja sitte poikki..on se vain ihme ettei soneralla riitä resursseja edes laajakaistan ylläpitton ja vakauden varmistamiseen täällä pohjoisessa.tämä alkaa oikeesti olee naurettavaa..sit ku tälläisesta sinne teille soittaa ni se on oltava mun laitteissa vika.eli 3 mun kaverilla ilmenee sama vika laitteissa saman kadun varrella just samaan aikaan? tai niinku asentaja sanoi kun se kävi kämpässäni..sul on vanhat piuhat.ne pitää kaikki uusia..ja se tarkoitti tosta pöntöltä mun asuntoon.sähkö asennusplavelussa vain ei oltu koskaan kuultu kaapeleista jotka toimii pari viikkoa ettei mitää vikaa ja yhtäkkiä aloittaa pätkimisen.erikoinen piuha ku päättää yhtäkkiä pistää linjat kii parin päivän välein ja sitte takas 😃
Johan se Soneran mieski myönsi että Rovaniemen alueella on ollut jotain vikaa, ja valituksia on tullut. Kuulemma kattovat taas yhteyttäni. Sopivasti kylläkin nyt toimii, että saa nähä mitä siitäkin tulee.

Edit - Nyt on joku asiantuntijakin tulossa hutkimaan...
Jaa jaa! Eipä "asiantuntijanne" löytäneet vikaa. Voisinko sanoa, että paska puhetta!
Seuraavaksi taikaakin olla kuluttaja-asiamiehelle soitto, jos ei mitään ala tapahtua.
Tmu: Liittymästäsi tehty vikailmoitus on vielä järjestelmissämme avoinna ja seurannassa. Vikapalvelumme ilmoittaa sinulle, kun vikailmoitus on saatu tutkittua loppuun.
Sami kirjoitti:
Tmu: Liittymästäsi tehty vikailmoitus on vielä järjestelmissämme avoinna ja seurannassa. Vikapalvelumme ilmoittaa sinulle, kun vikailmoitus on saatu tutkittua loppuun.


Avoinna on kuulema keskiviikkoon asti, mutta ei ne mitään vikaa ole löytäny sieltä. Eli periaatteessa yhtä turhan kanssa koko homma.
Eilen oli taas netin käyttö yhtä tuskaa, kun modeemi tippui linjoilta varmaan 20 kertaa illan aikana.
vpsalmi: Jos liittymässäsi on vielä ollut häiriöitä, voit jättää liittymästä tarvittaessa vikailmoituksen laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Liittymässäsi ei ole tällä hetkellä avoimia vikailmoituksia.

Vastaa