Laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä Rovaniemellä



Näytä ensimmäinen kirjoitus

207 kommenttia

Kannattaisiko pikkuhiljaa olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, jos yhteysongelmat vaikuttavat jopa talouden tuloihin?
Slider kirjoitti:
Kannattaisiko pikkuhiljaa olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, jos yhteysongelmat vaikuttavat jopa talouden tuloihin?


Kyllä kyllä, asia on työn alla 🙂
Just nyt oli taas kokonaan poikki, 20 minuuttia.

Laittelen kaikki viat tähän ketjuun, kuluttaja-asiamiehelle on linkki lähtenyt tähän ketjuun.

Huomasin että ketju on aloitettu vuosi sitten, eikä kertakaikkiaan MITÄÄN parannusta ole tapahtunut. Luulisi jo Soneran heräävän kun asiakkaat NÄIN KAUAN ovat valittaneet ongelmasta!!!!!
Taas poikki yhteys, kertakaikkiaan toivotonta tämä homma.
Taas oli poikki nyt, tällä kertaa 20 minuuttia.
Nyt jo kolmatta päivää yhteydet pätkii aivan sairaasti. Normaalit modeemin resetoinnit, ja sammuttamiset 1/2 tunniksi on tehty. Ja hetkittäin toimii muutaman minuutin ja taas menee poikki. Soneralaiset huom, Mihin se reklamaatio tehdään kirjallisesti ???. Onhan noita katkeiluja ollut ennekin, mutta nyt on ennätyspitkä vikatilanne menossa.

Olis pitäny töitä tehdä etänä aikalailla, mutta eipä tehdä sitten. Meni jokunen euro sivu suun.
Kun olisi edes kilpailua täälläpäin, mutta kun ei. Tahtoo rahat takas.

Miten on, voiko kaapelimodeemissa käyttää muita kuin oletus downstream ja upstream taajuuksia, josko se auttais ?.
Hohhoijaa! Taas ollut koko viikonlopun perseellään! Kovasti ollaan kosiskeltu toisia operaattoreita Rovaniemelle, että saatais Sonera häädettyä helvettiin. Taidan vaihtaa puhelimet samalla pois teiltä. Kymmen vuotta asiakkaana, ja näin kohdellaan? Paskan maku jää pakostakin suuhun.

Taas sai oottaa 4 tuntia ennen kuin pystyi tämän viestin lähettämään kirjoitus hetkestä... -.-
Samaa vikaa täälläkin. Koko viikonlopun toimi miten sattuu, yhteys katkeili ja eilen keskiyön aikaan yhteys katkesi kokonaan, eikä vieläkään toimi.

Edit:

Mielenkiintoista, jätin omien sivujen kautta yksityiskohtaisen vikailmoituksen klo 9.30, ja 15min sen jälkeen yhteys alkoi toimimaan ja nopeudet kasvoivat huimasti.

http://www.speedtest.net/result/1590931199.png

Sattumaako?

No, jos tästä edespäin kaikki toimii niin kuin pitää, niin http://mlblogsdiamonddiva.files.wordpre ... =350&h=453
Eilen illala toimi pari tuntia. Tänään taas oli poikki aamun. Modeemi kyllä saa yhteyden mutta Windows valittaa IP osoitteen puuttumista. Toissa päivänä kun yhteys vielä toimi, tallensin omat IP asetukset. Nyt kun kirjoitan manuaalisesti net vanhat tiedot asetuksiin, alkaa yhteys aina välillä toimimaan. (kuten nyttenkin)

Aikamoista tunarointia taas Soneralta! Koskahan saadaan laitteet kuntoon? Pitääkö teille tulla näyttämään miten niitä laitteita korjataan/hallitaan, vai kouluttaako Sonera työntekijänsä itse? Taitaa taas olla näitä ns. "insinöörejä" töissä teillä.

Edit: Pega, sama täällä: yhteys katkesi eilen keskiyöllä. Sonera väittää että vika on "yksittäinen".
Vieläkään ei toimi. Pakko kait se on taas valitusta laittaa menemään...
Edit: 16. Marraskuuta ja vieläkin pätkii! Nyt on kyllä vain pahentunut tilanne edellisestä. Ennen saattoi esim. illalla olla yhteys poikki pari tuntia. Nyt yhteys katoo aina 40 minuutin välein puoleksi tunniksi. Ja silloinkun toimii on yhteyden laatu aivan paska. Nettipelit lagaa sun muuta.
Muistakaa tehdä joka ainoa kerta vikailmoitus soneralle kun netti katkoo niin on helpompi sitten vaatia hyvityksiä tai sopimuksen purkamista / vaihtamista ADSL-yhteyteen.
Aamusta lähtien on 10/2 kaapeli extra hidastellut todella pahasti Rantavitikka-Viirinkangas akselilla. Vikailmoitus tehty.
Ja sitten jos sais sen netin taas päälle, Sonera. Kiitos! Onhan se hyvä kun toimii tunnin päivässä...
Tuli tänään puheeksi jos alkais soittelee muille operaattoreille että tulisivat Rovaniemelle päin. Kaikilta joilta kysyin asiasta sanoivat että Sonera pätkii jatkuvasti ja olisivat heti vaihtamassa pois kun vain olisi mahdollista. Sonera on suuren suosion saanut kyllä täällä pohjoisessa...
juppe kirjoitti:
Aamusta lähtien on 10/2 kaapeli extra hidastellut todella pahasti Rantavitikka-Viirinkangas akselilla. Vikailmoitus tehty.

Yhteys hidastelee edelleen. Sivut latautuvat 10-30 kt/s nopeudella. Pingatessa packet lossia on noin 50%. Onko muita rantavitikka/viirinkangas akselilla joilla samoja oireita?
Hei,

Voisiko Sonera-asiantuntija ystävällisesti tutkia liittymästäni luotua vikailmoitusta nro 6670869 (13/11/2011, 19:56) ja siitä saatua vastausta (15/11/2011, 09:58) "Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää..."

Onko tuossa korjauksessa tehty jotain laite- ja/tai ohjelmistokorjauksia?

Tämä siksi, koska yhteyden luotettavuudessa on tapahtunut merkittävä parannus. Omat laitteeni ja niiden asetukset ovat säilyneet muuttumattomina ennen ja jälkeen mainitun ajankohdan.
klo 6:30 yrtin ekaa kertaa nettiin tänään, ei päässyt. Klo on nyt 10:10 ja netti toimii VASTA nyt ekaa kertaa tälle päivää. Teki nannaa miehen bisneksille olla netittä noin kauaa.

Mä otan nyt yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyn mitä tarvitaan ryhmäkanteeseen, kun tästä ei muuten näytä tulevan mitään. Tämä ketju on aloitettu yli vuosi sitten ja Soneralla on ollut mahdollisuus korjata asia, mutta MITÄÄN ei ole tapahtunut, päinvastoin, asiat ovat vain HUONONTUNEET.
pelikaa10 kirjoitti:
Hei,

Voisiko Sonera-asiantuntija ystävällisesti tutkia liittymästäni luotua vikailmoitusta nro 6670869 (13/11/2011, 19:56) ja siitä saatua vastausta (15/11/2011, 09:58) "Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää..."

Onko tuossa korjauksessa tehty jotain laite- ja/tai ohjelmistokorjauksia?

Tämä siksi, koska yhteyden luotettavuudessa on tapahtunut merkittävä parannus. Omat laitteeni ja niiden asetukset ovat säilyneet muuttumattomina ennen ja jälkeen mainitun ajankohdan.


Vikailmoituksen tietojen mukaan asentaja oli käynyt paikan päällä tekemässä korjauksia.
Kello kymmen pätkimiset ovat jälleen alkaneet täällä nivavaarassa. Sonera avustajalla nyt katellaan milloin paketit tulevat takaisin kotia... http://i42.tinypic.com/24eqah5.png
Vois huomenna taas väsätä uuden vikailmoituksen.
Jaa, tietää taas että on kello kymmenen kun pätkii. Onhan se kiva kun Sonera huolehtii minun nukkumaan meno ajastakin. Parasta palvelua!
Perskule. Taas hidastelee Rantsulla. Asentaja soitti eilen ja sanoin että toimii hyvin, niinkuin pitääkin. Nyt taas vaivaa. Funetista (ftp.funet.fi -> dev -> 1gbnull) valuu n. 200 kt/s ja youtuben katsominen mahdotonta. Teen taasen vikailmoituksen...

Tuo ryhmäkanne on hieno idea. Jaan mielelläni omat kokemukseni yhteyden "toimivuudesta" sekä soneran välinpitämättömyydestä. Ihan hävettää, samasta ongelmasta samalla alueella yli 15 sivua keskustelua, eikä vieläkään muutosta.
Tere!

Ja liityn samaan Rovaniemen kuoroon, alueena Korkalovaara melkein kiinni Soneran bunkkerissa! Pätkii nettiä randomina ja kesto sekunneista tunteihin. Nopeus vaihtelee alle 10mbs - 15Mbs, uppia on noin 600kbs, harvoin liki 800-900kbs. Modeemissa palaa ADSL valo jne, Telewell 501 v3 viimesimmällä BIOS + tehdasasetukset. Hieman korpeaa, kun muuta yhteyttä ei tänne saa. Elisan 24Mb edellisessä osoitteessa toimi moitteetta. Vikailmoitus on tehty ja tekstari tuli, että asiantuntijalle siirretty.
Jälleen pätkii (Huomaa kellonaika - 21 ja 22 välillä, taas.)
Olin kotona Nivavaarassa - netti ei toiminu. Tulin keskustaan eikä toimi vieläkään. Kyseessä kaksi eri Soneran liittymään 10 kilometrin etäisyydellä toisistaan. Häiriötiedotteita kun katsoo, on kaikkialla muualla maassa korjaustöitä mutta ei Roissa. Voi vittu sentää Sonera, koittakaa nyt uskoa - Korjatkaa se netti!

Ja kuten ovat muutkin jo sanoneet, ongelmana on suuri packet loss.
Kymmenenmeganen yhteys toimii tällähetkellä yksimegasena. Vikailmoitus tehty. Tehkäähän muutkin Rovaniemeläiset vikailmoituksia, niin saadaan (toivottavasti) asia kuntoon.
Nyt vasta ekaa kertaa tälle päivälle pääsee nettiin, että kiitos vaan taas sonera, oikein paljon :-/

juppe kirjoitti:
Tehkäähän muutkin Rovaniemeläiset vikailmoituksia, niin saadaan (toivottavasti) asia kuntoon.


Kyllä niitä kuule tehdäänkin, ainoa mitä niistä seuraa tosin on se että sonera saa lisää rahaa kun sen ilmoituksen jättäminen maksaa 😕
Tmu kirjoitti:
Korjatkaa se netti!




Meille syyskuussa soitettiin ( ei laitettu kirjettä niin ei jää asiakkaalle asiasta todistetta) ja sanottiin että Sonera on tehnyt verkon parannustöitä ja sen takia laittavat meille uuden modeemin. Arvaa onko mikään parantunut tuon "korjauksen" jälkeen? Juu ei ole. Se uusi modeemi oli vain hämäystä.

Vastaa