Laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä Rovaniemellä



Näytä ensimmäinen kirjoitus

207 kommenttia

Hilda kirjoitti:
Hei ninnu!
Kuten Teknisestä Asiakaspalvelustamme on suositeltu, hyvä vaihtoehto olisi myös vaihtaa liittymätyyppi Laajakaista ADSL:ksi. Asiasta voit keskustella Asiakaspalvelussamme soittamalla numeroon 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30 mpm/pvm).


Tarjolla olisi vain 8 meganen, joten sanoin moiselle ei kiitos, se ei ole riittävän nopea!

Ja tällä hetkellä yhteys on niin hidas että vei lähes 5 minuuttia avata tämä ketju. Tuo hidas yhteys päättyy taas siten, että koko netti katkeaa, taas kerran.
Pari minuuttia sen jälkeen kun edellisen viestini laitoin, siis eilen illalla, netti meni kokonaan poikki ja oli poikki tähän hetkeen asti, eli lähes 12 TUNTIA!!!!!! Ja kyllä, meillä valvottiin yö ja odotettiin että koska se toimii, kun olis ollut tärkeää työtä mitä tehdä.

Järkyttävää tämä on nykyään, en enää muuta osaa sanoa. Vika on tiedossa, MIKSI Sonera, sitä ei korjata niin, että vika poistuu?
Itsellä sama vika myös Rovaniemellä.
Kaapelinetti katkeilee useasti päivän aikana.
Nyt on ollut katki jo 6h. Tätä tapahtunut jo pitkään, Asiakaspalveluunkin oltu yhteydessä, mutta mitään vikaa ei pitäisi olla.


Gateway statuksessa seuraavat tiedot:
Status
System Up Time 0 days 00h:37m:38s
Network Access Denied
Device IP Address ---.---.---.---
Ainoo hyvä puoli tässäkin asiassa on et määräaikanen sopimus päättyy kk päästä ja pääsee eroon tästä riesasta. Ei voi kyllä soneraa suositella kenellekkän rovaniemellä ainakaan.
Taas kokonaan poikki 9:12-10:10

:-(((((((((((((((((((((
Hei ninnu ja Tupsu85!
Ymmärrän harmin, jota kaistan toimimattomuus aiheuttaa. Näissä tilanteissa Tekninen Asiakaspalvelumme kartoittaa tilanteen ja usein, jos vian korjaus ei tuota tulosta, suosittelemme liittymäntyypin vaihtamista ADSL:ksi.

Sinulle ninnu tätä on tarjottukin jo. Huolimatta siitä, että nopeusluokka ei ole sama, niin varmasti se silti olisi parempi vaihtoehto, koska tällöin pääsisimme eroon pätkimisongelmasta. Liittymätyypin vaihdosta voitte olla yhteydessä Asiakaspalveluumme.
Hilda kirjoitti:
Hei ninnu ja Tupsu85!

Sinulle ninnu tätä on tarjottukin jo. Huolimatta siitä, että nopeusluokka ei ole sama, niin varmasti se silti olisi parempi vaihtoehto, koska tällöin pääsisimme eroon pätkimisongelmasta. Liittymätyypin vaihdosta voitte olla yhteydessä Asiakaspalveluumme.


Minä olen tämän jo kerran asiakaspalvelussa sanonut ja kerran edellisellä sivulla tässä samassa ketjussa: ADSL ON LIIAN HIDAS!!!! Mies tarvitsee töidensä takia nopean yhteyden, ja se "ehkä 5" meganen jota mulle tarjottiin samaan hintaan kuin mitä nykyisestä liittymästä maksan, EI TODELLAKAAN kiinnosta.

Siitä pätkimisongelmasta pääsee myös sillä että te siellä Soneralla otatte ja korjaatte vian. Se kun teillä ON tiedossa. Ei se ongelma ennen poistu.
Naps, tunti sitten kokonaan katkesi taas yhteys. Vikailmoitus jätetty, 10 minuuttia myöhemmin kuittaus että muka korjattu, mutta ei toiminut, joten ei muuta kuin taas uusi vikailmoitus kehiin.

Tässä hommassa ei ole mitään järkeä, ei mitään. Eikö tätä nyt jo vihdoin ja viimein saa korjattua!!!!!!!
Hohhoi.

Syväsenvaarassa, naavakujalla Kaapelinetti on aivan helvetin surkea. Joka s******nan
viikonloppu pimeänä vähintään puolet viikonlopusta. Ja viikollakin usein. Nyt alkaa mennä hermo huonoon kuntoon.

Nyt alkoi tänään katkos 19:30 ja jatkuu edelleen. Kele tätä touhua. Nyt kirjaan ylös joka ainoan katkoksen jonka huomaan ja reklamaatio ja lasku seuraa perästä. Miten tässä tekee töitä. Eikö nyt joku vois ottaa asiakseen vaihtaa ne solmupisteiden laitteet toimiviin.
Johan tässä pari päivää menikin ihan ilman ongelmia, tänään sitten klo 17:35 naps poikki, ja oli kokonaan poikki klo 19:15 asti. Ei kiva. Mä olen tänä vuonna varmaan jo 10 vikailmoitusta jättänyt, USKOMATONTA!! Ja "palvelu" jatkuu samana :-((((((
Kappas vaa, lähes samaan aikaan tänään taas kokonaan poikki 17:45-19:30.

Hyvää palvelua Sonera, todella :-///////////////////////////////
Hei ninnu

Rovaniemellä on suoritettu kaapeliverkon päivitystöitä 14.-15.2. Tämän pitäisi parantaa kaapeliverkon toimivuutta Rovaniemen alueella.
Huoltotyöt aiheuttivat sen, että modeemini (Netgear GC3300) sanoi sopimuksensa irti. Toimi vielä tiistai-iltana, mutta keskiviikkoaamuna ei ollut enää yhteyttä. Olen resetoinut laitteen ja käyttänyt verkkojohtoa irti pistokkeesta (pariin kolmeen kertaan).

Huoltomies kävi torstaina ja häneltä kuulin, että ko. huoltotöiden yhteydessä on moni Netgear lopettanut toimintansa Rovaniemellä. Odottelen, että hän saa tehtyä raportin valmiiksi ja asiani etenisi...
eerops: Netgear CG-3300D -merkkisissä modeemeissa on ollut usein päällä rajattu taajuushaku. Uudistuksen jälkeen modeemi siis hakee joskus virheellistä taajuusaluetta. Tämä aiheuttaa sen, että yhteys ei toimi. Jos olet yhteydessä Vikapalveluumme 020690101 (mpm/pvm) niin lähetämme sinulle tarkan ohjeen kuinka tuon voi korjata.
Ei osannut Soneran alihankkijan Relacomin asentaja neuvonut korjaustoimenpidettä, kun kävi viime torstaina paikan päällä katsomassa tilannetta. Huomenna tulee toinen asentaja (Soneralta) käymään ja tekemään 2erikoisbuuttauksen".
Tervehdys!


Lainaus Soneran sivuilta;

"Toimiviksi testatut kaapelimodeemit
Tämä sivu käsittelee kaapelimodeemeita, toimiviksi testatut ADSL-modeemit löydät täältä.

NETGEAR CG834WG (DOCSIS 2.0, 4-porttinen kytkin, palomuuri, WLAN)"

Kyseinen modeemi lopetti 15.2.2012 keskiviikkona toiminnan Soneran huoltotöiden johdosta (Rovaniemi/viirinkangas). Modeemi on buutattu, resetoitu ja käytetty toisessa osoitteessa testissä samoin tuloksin. Modeemi vilkuttaa tasaiseen tahtiin "Cable" -merkkivaloa. Mitäs tässä on nyt tehtävissä? Uutta modeemia ei ole varaa ostaa.
Toinen Relacomin asentaja kävi eilen. Liitti Netgearin läppäriinsä ja laittoi modeemiin asetukset kuntoon. Alle kymmenen minuutin sisällä modeemi oli toimintakunnossa. Muita merkkejä voi kuulema hoitaa etänä, mutta Netgear vaatii paikalla käynnin.

j4kk3:lle: Olethan tehnyt vikailmoituksen Soneralle? Asia ei muuten etene ja omat toimenpiteet eivät riitä.
Juuri tein vikailmoituksen, kiitos vinkistä.

Tuo toimenpide oli sinulle varmaankin maksuton?
Tein muutaman vika ilmoituksen soneran kaapeli yhteydestä 100/5 MBIT ja sitten tuli viesti että vika olisi korjautunut, eihän se vika mihinkään ole korjautunut laitteet on taatusti kunnossa.

Ja se soneran puhuväpää ei auta asiassa sitten v**** vertaa.

Modeemina surkea netgear cg 3300D, josta maksoin itseni kipeäksi, (takuu ummessa)onko muilla ollut rovaniemen alueella ongelmia kyseisen modeemin kanssa.

Ilmeisesti viime viikolla sonera tehnyt jotain muutostöitä verkossa jonka seurauksena yhteys nyt pimeä, onko modeemi rikki vaiko vika soneran verkossa..........................................................................

T: Hakee netit jatkossa toiselta firmalta...
"onko muilla ollut rovaniemen alueella ongelmia kyseisen modeemin kanssa"

Luepas tätä viestiketjua taaksepäin (myös 19 puolelle), niin saat vastauksen kysymykseesi!
Arttu- kirjoitti:
Hei ninnu

Rovaniemellä on suoritettu kaapeliverkon päivitystöitä 14.-15.2. Tämän pitäisi parantaa kaapeliverkon toimivuutta Rovaniemen alueella.


Pitäisi ja pitäisi, vaan eipä parantanut, ainakaan meille. 3 kertaa viikon sisällä taas kaikki yhteydet olleet ensin hitaat, ja sitten kokonaan poikki.

Sonera on syvältä.

Meillä on niin paljon ongelmia että PYSYVÄ HYVITYS kuukausi maksuun on seuraava mitä aion vaatia, kun kerran en saa sopimuksen mukaista palvelua, josta maksan täyden hinnan.
Tällä kertaa netti oli 40 minuuttia kokonaan poikki, TAAS KERRAN. Hienoa jälkeä se korjaus tuotti, kertakaikkiaan.
Hei Ninnu!

Mikäli yhteydessäsi on ongelmaa ja olet omat laitteesi testannut, niin suosittelen tekemään vikailmoituksen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntö lomakkeella tai soittamalla vikapalveluumme 020690101 (mpm/pvm).
Marko- kirjoitti:
Hei Ninnu!

Mikäli yhteydessäsi on ongelmaa ja olet omat laitteesi testannut, niin suosittelen tekemään vikailmoituksen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntö lomakkeella tai soittamalla vikapalveluumme 020690101 (mpm/pvm).


Marko, kiitos neuvosta, jätän vikailmoituksen joka kerta, vika on teillä siellä hyvin tiedossa, se minulle on asiakaspalvelusta kerrottu, mutta korjatuksi sitä ette tunnu saavan millään.
Noh, sentääs saivat korjattua oman vikani tuolla päivitystyöllä. Eihän siinä mennyt kuin se puolitoista vuotta... perus palvelua Soneralta. Ei ole pätkinyt nyt kuukauteen enään. Jos alkaa taas pätkimään, lähtee Sonera tästä talosta puhelinliittymiä myöten sinne hevon veehen.

Kiitos ja näkemiin.

Vastaa