Skip to main content
eli adsl liittymäni pätkii edeleen vaikka häiriötiedotteiden mukaan asia olisi korjattu kuopiossa, ei pidä paikaansa:

PING www.l.google.com (74.125.79.99): 56 data bytes
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=0 ttl=51 time=53.722 ms
Request timeout for icmp_seq 1
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=2 ttl=51 time=53.293 ms
Request timeout for icmp_seq 3
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=4 ttl=51 time=55.728 ms
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=8 ttl=51 time=55.876 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=9 ttl=51 time=55.273 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=10 ttl=51 time=55.593 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=11 ttl=51 time=52.959 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=12 ttl=51 time=55.265 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=13 ttl=51 time=55.496 ms
64 bytes from 74.125.79.99: icmp_seq=14 ttl=51 time=51.148 ms

--- http://www.l.google.com ping statistics ---
15 packets transmitted, 10 packets received, 33.3% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 51.148/54.435/55.876/1.497 ms


ongelma alkoi maanantaina 19.4 ja pätkiminen on jatkunut enemmän tai vähemmän tähän päivään asti, puhelinpalvelussa oli tiedote että 'asiaa korjataan' tiistaina kun soitin sinne ja nyt häiriötiedotteissa lukee että 'vika on korjattu'. korjaus ei ole ollut kyllä mitenkään hyvä...
Täällä myös netti pätkinyt ainakin maanantaista saakka.
Rupee taas vituttamaan nää Soneran touhut.
Ei toimi myöskään Nilsiässä kunnolla (Kuopion vieressä), pätkii pätkii ja nopeus on mitä on. Turha edes yrittää mitään pysyvää netissä muutamana päivänä (tyyliin World of Warcraft), ja sama ongelma myös ystävilläni joilla sama 24mb Sonera.
Samoin täällä. Pätkiminen / hidastelu alkoi maanantaina ja jatkunut tänne asti. Välillä saattanut toimia ok mutta suurimmaks osaks aivan tautisen hidas. 4 Kaverilla kuopion, iisalmen, lapinlahden seudulla soneran adsl ja kaikilla sama ongelma.
Sama homma Varkauden suunnalla. Maanantaista asti pätkinyt ja pahasti omalla sekä mutsin työ- ja ukon kotikoneella.
Sama täällä. Joko toimii tosi hitaasti tai ei ollenkaan. Vianrajausautomaatin mukaan kaikkion ok.
Eipä toimi adsl Kuopion keskustassakaan vaikka verkkoviasta sms kuittaus tulikin. Packet loss 75-100%
Sama tauti edelleen Kuopion Petosella, viimeisin tiltti tuossa kello 17 aikoihin keskiviikkona. Alkuun pelaa normaalisti, itse ADSL-linkki nousee niin kuin pitääkin, mutta hiljalleen pakettihukka alkaa kiipeämään, kunnes mikään ei mene enää läpi. Ei pääse edes tuonne Kuopion gatewaylle, eli jotain paikallista ilmiötä se on.

On kyllä eilisen "korjauksen" jälkeen toennut umpijumista kun on käyttänyt puhelinpiuhaa irti seinästä tovin, eli ilmeisesti verkkoa hienosäädetään vielä. Nyt iltakahdeksan tiimoilla packet loss on alle prosentin luokkaa, eli jospa vaikka pelaisi taas...
No nyt on täällä Petosella toiminut hyvin klo 19.50 lähtien.
Juuh niiralassa vetää kuule vitutus käyrä 110%.
Tämä päivä ei ole kuule mennyt hyvin.
Kait ne eltelin miehet tekevät töitä yötä myöten, Koska jos herään aamulla eikä netti toimi kunnolla.
Niin niin vitutus käyrä nousee sinne 200%. hehehehe :D

Eilen luulin, että netti toimi vaan omissa vikoissani hitaasti, mutta sitten aamulla. Ei netti toiminut ja sitten, että mitähän hemmettiä nytten on tullut koneelle. Siinä meni kuule neljä tuntia, että pääsin soneran sivulle katsomaan häiriö tiedotetta ja edes tiesin asiasta, että näin on tapahtunut.
Kerkesin vaikka mitä tehdä. Meinasi räjähtää pää.
Mukavaa kun joidenkin pitää työkseen käyttää internettiä, niin tämä päivä meni sitten hukkaan.

Mukavaa kun nopeustesteillä testi käytti, niin meni kuin kierros mittari autossa. frum frum.

Toivottavasti vikaa korjataan, muuten kuule räjähdän.
Saakohan näistäkään mitään korvauksia, ei varmaankaan.
Sama täällä Siilinjärvi-Vuorela-Toivala alueella, maanantaista lähtien täyttä paskaa ollut. Välillä toimii ja välillä niin perkeleen hitaasti, että...
Ja nuo häiriötiedotteet ei sitten kerro mitään, mitä varten ne on olemassa, ihmettelen. Kaksi kertaa soitin vikapalveluun ja "asiantuntijoilla" oli tieto viasta ja että korjataan. Ihmettelin heille että jos on vikaa niin miksi siitä kerrotaan vasta kun se on korjattu eikä silloin kun se on päällä. Onneksi on tuo Saunalahden mokkula 368 niin pääsee edes jollain nettiin, prkl. Nyt on kaksi päivää netti ollut lähes dööd. Tänään illalla toimi pari tuntia ok ja juuri tuossa kymmenen aikaan taas pätkäisi, pingit katkeilee joka suuntaan.

ps Soittakaapa tuohon soneran vikapalveluun tunti ja kuunnelkaa sitä automaattia joka vittuilee siitä että oletko oikealla asialla, ettet vaan kuormittaisi vikapalvelua suotta.


Terv
Kari Hiltunen
Täysin naurettava toi soneran Tekninen as.palv, pakko ensiksi kuunnella jotain ihme jorinaa, sanella jotain juttuja 😃. Luulisi, että helpompi tapa olisi suoraan yhdistää henk.koht paslveluun, niin asian voi kertoa niinkuin se on, eikä antaa jonkun automaatin kysellä ennalta valittuja...
Tää toimii jonkun tunnin ja sit katkeaa kokonaan...
Aamulla taas pätkäsi, ja vitutus käyrä oli se 220% mutta nytten ei ole vielä pätkässyt.
Kait te siellä Sonera tiedätte edes asiasta ja välitätte.
Pistäkään eltelin miehet vetämään uusi piuha.

varmasti nytten moni soittaa tuohon helpsoniin ja maksaa turhaan hirveitä summia, kun vika ei ole omassa koneessa vaan yhteyksissä.
Rahastusta sanon minä. Tästäkään ei sanota mitään, että mikä siellä oikein on hätänä.
Onko eltelin miehet lakossa.

Pisteet laskee koko ajan Soneralla.

Nyttenkin tässä kun yritin lähettää tätä viestiä yhden kerran, niin taas sammui yhteys, mutta sitten back:illä tulin takaisin kirjoittamaan.
On päivitetty kaikki Firmwaret ja semmoiset.
Pitääkö sitä kohta itse mennä ostamaan tuo Elisan liittymä.
Juuri näin. Laajakaista tahmonut erittäin pahasti ainakin maanantai-illasta 19.4. lähtien, Joroisissa. Vikailmoituksen olen tehnyt ja kuitti tuli tekstiviestinä, mutta sama jatkuu edelleen. Nopeus on välillä lähellä nollaa, hetkittäin ilmeisesti aivan normaali eli 24M-liittymässä n. 13 Mbit/s.
Miksi vian korjaaminen kestää monta vuorokautta?
Miksi oli vain yksi tiedote että vikaa oli ja on korjattu ja sen jälkeen ei mitään.

>Vika alkoi 21.4.2010 klo 6:00
>Vika korjattu 21.4.2010 klo 11:00
>
>Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.
>TeliaSonera Finland Oyj
>Sonera Asiakaspalvelu"


Vikaa on ollut tähän aamuun asti ja nyt on 22.4 vika alkoi 19.4 eli aloituspäivä ei pidä paikkaansa.
Vikailmoituksen tekeminen erittäin hankalaa, puhelimeen pitää puhumalla kertoa jopa sotu ja vastailla kysymyksiin ja kuunnella pelotteluita maksuista jos vika onkin käyttäjän omissa laitteissa. Tämän jälkeen odotellaan tunti että saadaan joku langan päähän kertomaan että vika on tiedossa ja yritetään korjata, voi vittu !!
Onko se nolo juttu kertoa netissä että vika on päällä, ettei vaan muut operaattorit saa tietää ongelmista vai.
Soneran netti on minulla pelannut kohtuullisen hyvin vuosia ja tuskin muilla operaattorilla on sen paremmin asiat mutta kyllä nämä tälläiset sekoilut on aivan naurettavia.
On tekstiviestiä, sähköpostia ja nettiä tiedottamiseen, vähentäisi varmaan soittoja sinne vikapalveluunkin ja saisi nekin resurssit kohdentaa muuhun vaikka korjausmiesten kahvinkeittoon.
Täälläkin Siilinjärvellä ihmetellään joukolla miksei netti toimi kunnolla, osa päättelee modeemin olevan rikki ja saattaapa joku mennä jopa kaupan kauttakin. Harvempi tekee vikailmoituksen kun ei tunne järjestelmiä ja laitteita eli tässä vaiheessa tarvittaisiin sitä tiedottamista vähentämään tuskaa.

Imekää parsaa !
Itsekkin sitä syytä miettinyt, että miten voi kestää näin kauan.

Itsellä ei vieläkään toimi mikään. Netti toimii vähän väliä, mutta sitten piipahtaa netti käytöstä
Pitää johto ottaa seinästä irti ja odotella taas vähän aikaan, niin alkaa toimimaan vähäksi aikaan.
Muutenkin näkee heti, kun liikkuu netissä, eih toimi kunnolla.

Että kiitos Sonera väki, voisitteko pistää hommat toimimaan.
En varmasti saa viikonlopuksi tätäkään toimimaan.
Että jos tämä jatkuu, niin en maksa laskua kun tulee.
Kun en ole saanut sitä mitä olen maksanut.

Elikkä pistäkää vittu toimimaan.
Taas on poikki.
samoin on poikki täällä myös, sekä kaikilla kavereilla joilla on soneran adsl kuopion,iisalmen,lapinlahden seudulla.
AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Kolme päivää minulle "teknisestä" asiakaspalvelusta kerrotaan, että ongelmia ehkä on, vaikka samaan aikaan näen että pakettia tippuu, latenssit heittelee, ja verkkolaitteenne vaihtuvat. Tuntuu kuin asiakasta käsiteltäisiin tyhmänä eläimenä, joka on vain numero paperilla! Pidättekö te minua aivan pellenä?

Kolme päivää olen Ciscon kanssa kironnut, että minussako se vika muka on - kuten asiakaspalvelunne vianrajausautomaatteineen antaa ymmärtää! Miksi häiriötiedotesivunne kertoo - kahteen kertaan - että Pohjois-savon vika on korjattu, vaikka näin ei todellisuudessa ole. Miksi häiriötiedotesivunne ei kerro, että Pohjois-savossa on VIKA, joka häiritsee laajasti alueen tietoliikennettä! Mikä siinä on niin vaikeaa saada sinne se uusi laite että hommat alkaa skulaamaan!?

Voiko olla sattumaa, että kun maanantaina yritysliittymissä oli katkos niin samoihin aikoihin alkoi yksityisasiakkaiden ongelmat!? 1+1..

Aivan varmaa on, että:

    GSM-liittymäni lähtee kilpailijalle
    Asia etenee kuluttajaviranomaiselle
    Yrityksemme tulevaisuuden järeissä tietoliikenneratkaisuissa Sonera ei ole listan kärjessä

Odotan yhteydenottoanne -- koska enää en aspaanne jonota -- liittyen kompensaatioon jonka tulette minulle tarjoamaan; asiakaspalveluunne on jonotettu useampi tunti, hermot menetetty puolen tusinaa kertaa ja aikaa tuhlattu yleisesti ottaen tuntitolkulla.

Ennen tätä Sonera edusti minulle ammattitaitoa - ei enää.
Surullista on, Siilinjärvi klo 21

Status: Up
Downstream Rate: 7648 Kbps
Upstream Rate: 1024 Kbps

Firmware Version: V1.01.05
MAC Address: 00:1E:E5:99:28:9E
Cisco Logo
Internet Connection

Login Type: RFC 1483 Bridged
Interface: Down
IP Address: ---
Subnet Mask: ---
Default Gateway: ---
DNS1: ---
DNS2: ---
DNS3: ---
WINS: ---
Linja kättelee normaalisti, mutta liikenne ei kulje. Naurettavaa touhua.
ja taas hetkeksi pääsee nettiin soneran ADSL:llä, ihme kumma...saadaanko näistä toimimattomista päivistä hyvitystä vai pitääkö irtisanoa liittymä?
Erittäin rasittavaa touhua.
Tässä nytten oli kolme tuntia ihan kunnolla kiinni koko netti.
Ei tehnyt mitään vaikka kokeilin vaikka ja mitä.
Toivottavasti nytten pelittää.
Zyxel:issä internet valo oli punaisella tai ei mitään. Tai oli, mutta ei toiminut.
Aika moista paskaa täytyy sanoa.
Kuluttanut omaa aikaa tähän paskaan. Kun mullekkin sanottiin asiakaspalvelussa, että vika on korjattu.
No joo, onpa juuri korjattu. Vituttanut nytten monet päivät ja on mennyt helvetti kaikki pieleen. Vittu.
Jotain korvausta tästä on saatava, ei nyt saatana jaksa koko päivää kytätä koneella millon pääsee asioitaan hoitamaan!!!
Erittäin säälittävää, liittymä lähtee vaihtoon ASAP.

Vastaa